kørekort i sverige
kørekort i sverige
ren nysgerrighed da jeg ikke har kørekort fra dk, er der nogen der ved om det kan betale sig at tage kørekort i sverige (er det billigere?) og om det vil volde nogen store problemer at bruge det i dk(evt købe bil) hvis jeg nu skulle gaa hen og flytte til dk igen en dag?
Re: kørekort i sverige
Jeg tror, det koster nogenlunde det samme hos en kørelærer. Men det kan du jo selv undersøge ved konkret at sammenligne tilbud. Men du skal være obs på, at bor du i Sverige, kan du ikke tage kørekort i DK.
Et svensk kørekort er heller ikke gyldigt indtil den dag, hvor du fylder 70 år, men skal fornyes hvert 10. år.
Men du kan fint beholde og benytte det ved tilbageflytning til DK. Og så siden ombytte det til et dansk, når det er tid for fornyelse.
Et svensk kørekort er heller ikke gyldigt indtil den dag, hvor du fylder 70 år, men skal fornyes hvert 10. år.
Men du kan fint beholde og benytte det ved tilbageflytning til DK. Og så siden ombytte det til et dansk, når det er tid for fornyelse.
tak for svar, der laerte jeg lige lidt nyt
aner intet om kørekort har aldrig haft raad! (28aar)... men ja saa kan det vel godt betale sig el i hvertfald vaere det samme saadan nogenlunde, saa mangler jeg bare lige de kolde kontanter 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ skaanebo, jeg læste noget om at danske kørekort også fra nu af skal fornyes hvert 10. år - dog uden at der forlanges køreprøve. Vel mest fordi folk ofte ikke helt ligner billedet på kørekortet mere, når det er 40-50 år gammelt 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG