Om at finde job i sverige, hvad taeller?
Om at finde job i sverige, hvad taeller?
jeg er igang med at soege job i sverige men det er ikke lige fordi det er jobs der haenger paa traerne herovre i hvertfald ikke hvis man ikke har et flydende svensk. er der nogen der ved noget om hvorvidt arbejde for et vikarbureau ville taelle i "arbejds-bogen" altsaa taelle for et job i sverige hvis man soeger om at flytte tilbage til danmark efter eu reglerne og man ikke er person med tilstraekkelige midler? jeg mener hvis man nu bliver sendt ud et par gange om ugen til tilfaeldige arbejdspladser og ender op med et par vagter om ugen af ca 7 timer dvs 14 om ugen men uden nogen kontrakt andet end den loen man for udbetalt via vikarbureauet paa sin svenske konto. haaber der er nogen der ved noget og vil dele det med mig, gaar i skole i danmark og har boet i sverige med min amerikanske mand siden august. leder nu bare efter et job saa vi en eller anden gang kan faa soegt om at vende tilbage til dk igen!
aida1
aida1
Re: Om at finde job i sverige, hvad taeller?
8-10 timer om ugen er faktisk nok for at blive anset som arbejdstager efter EU-rettens regler. Så et vikarjob er helt okay.
ahh dejligt med hurtig respons! tak! jeg skal lige vaere helt sikker paa vi taler om den samme type vikar job.. altsaa a la temp team , manpower, randstad som vi har i dk hvor man bare bliver sendt hen vilkaarlige steder der lige har brug for hjaelp og er et par dage el maaske mere og saa bliver man sendt et nyt sted hen saa man i princippet aldrig faar nogen kontrakt med mindre de vaelger at fastansaette een paa senere tidspunkt i den ene el anden virksomhed.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg har ikke set nogen afgørelse om lige det problem - men jeg tror ikke EU-retten skelner på samme måde som kommunen gør, når den skal afgøre om man er berettiget til sygedagpenge, og vil afvise det hvis man kun kan diske op med tilstrækkelige timer som fx tilkaldevikar.
For at være på den helt sikre side ville jeg i dit sted prøve at finde bare et enkelt sted med 3-5 timer/uge, som du til gengæld er fast på, og så for resten spæde til med tilkaldevikarjobs. Vær kreativ - og blæs på om timelønnen er mindsteløn.
For at være på den helt sikre side ville jeg i dit sted prøve at finde bare et enkelt sted med 3-5 timer/uge, som du til gengæld er fast på, og så for resten spæde til med tilkaldevikarjobs. Vær kreativ - og blæs på om timelønnen er mindsteløn.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
fedt, tak for tips 
Ingenting tæller .
Prøv hør det her, min mand er pizzabager, han er ude og søge job i Malmø.
Timelønnen som pizzabager her i malmø er på 33 kr. Det synes fandme er så latterligt!!!! Hvor lever vi ? I afrika eller hvad ?
Både min mand og jeg arbejder ikke vi for heller ingen nogen form for kontanthjælp:( Har søgt meget i dk og sverige..
Prøv hør det her, min mand er pizzabager, han er ude og søge job i Malmø.
Timelønnen som pizzabager her i malmø er på 33 kr. Det synes fandme er så latterligt!!!! Hvor lever vi ? I afrika eller hvad ?
Både min mand og jeg arbejder ikke vi for heller ingen nogen form for kontanthjælp:( Har søgt meget i dk og sverige..
Det er vist en kendt sag at restaurationsbranchen er presset økonomisk og ofte fusker med løn til deres ansatte. Og det sker både i Sverige og Danmark.
Jeg gaar ogsaa og soeger job i sverige - men uden held. Jg vil meget gerne hoere dig hvilke vikar bureauer du kender i sverige? det ville hjaelpe mig gevaldigt, for det er helt umuligt for mig at finde job her.
mvh missBoris.
mvh missBoris.
På AF's hjemmeside findes der en "platsbank". Om ikke andet kan du jo prøve at søge på stikordet "danska", så popper der massevis af job op, hvor man søger dansktalende personale.