visum til min svigerfamilie

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mariamajken

visum til min svigerfamilie

Indlæg af mariamajken » 28.10.2012 17:15:49

Hej :)
Min mand og jeg er blevet fs sammenført og jeg er alt for happy,tak for ubeskrivelig hjælp fra dette forum.
vi venter en lille ny om 3 mdr,og der kunne vi godt tænke os at indvitere svigermor min mands to søstre og hans lille nevø,vi vil godt have dem her i en måned.
spørgsmål er det muligt og hvordan gør man det bedst mulig ?
venlig hilsen den glade :D

soreng

Re: visum til min svigerfamilie

Indlæg af soreng » 29.10.2012 09:37:37

Før nogle kan svare på det spørgsmål bliver du nød til at afsløre nationaliteten på Svigermor, søstre og nevø.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 29.10.2012 11:52:32

Din mand er kenyaner, hvis jeg husker rigtigt, og det er svigerfamilien så vel også.

Du kan læse her: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... besoeg.htm

... at der som udgangspunkt gives visum til ægtefæller, faste samlevere eller kærester, børn uanset alder og medfølgende ægtefælle, forældre og medfølgende ægtefælle, søskende og medfølgende ægtefælle.

Herudover gives der visum til niecer, nevøer og børnebørn under 18 år, der ønsker at rejse til Danmark med henblik på ferieophold uden ledsagelse af forældre eller en anden voksen person, ...

Men det er som udgangspunkt. Den bedste måde at gøre det på er at gøre, som der anvises på nyidanmarks sider.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 29.10.2012 13:18:41

Som det også fremgår af teksten på Nyidanmark, skal der ved familiebesøg fra lande i turistlandegruppen foretages en vurdering af visumansøgernes tilbagevendelsesforudsætninger. Så resultatet af en ansøgning vil afhænge meget af den vurdering.

Generelt vil svigermor sikkert ikke være et problem, da hun alene pga. sin alder ikke lige er prototypen på en illegal indvandrer, men hvis hun er enke og uden nogen til at tage af sig i Kenya, kan det godt blive ”nej”. Og hvad angår de to søstre, har de sikkert en alder, hvor man vil være bekymret for illegal immigration, hvis de hverken er i arbejde eller under uddannelse eller gift og med børn, som de efterlader i Kenya.

En ugift, arbejdsløs og barnløs kvinde på 21 år fra Kenya har ikke meget grund til at vende hjem, hvis hendes bror bor i Danmark, og derfor vil en visumansøgning fra hende have stor risiko for at blive afvist, fordi man med rette vil være bekymret for, at hun bare bliver her, selvom visum er udløbet. Men hvis hun læser på universitetet eller er ansat i en god fast stilling, eller har både mand og børn i Kenya, så tager sagen sig helt anderledes ud.

mariamajken

Indlæg af mariamajken » 29.10.2012 18:36:14

tak :D det skulle nok kunne lade sig gøre så,svigermor arbejder, den ene søster på 25 studere den anden har mand og barn i kenya :D

CNDK

Indlæg af CNDK » 07.11.2012 14:46:32

Hej Mariamaiken,

Vil bare lige skrive til dig, at vi inviterede min mands søster her til Danmark i sommers i 2 uger i forbindelse med vores bryllup.
Det var ikke noget problem at få visum.
Og hun er 25 år, single men læser dog på universitet. Så hvis I tilføjer i kommentarfeltet en uddybning af, hvad formålet er med opholdet, så tror jeg ikke, at det er et problem.
Måske jeg også skulle tilføje, at min mand og hans søster også er fra Kenya.

Al held og lykke med familien på besøg og jeres familieforøgelse:)

Besvar