Familiesammenføring i Tyskland
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring i Tyskland
Mon ikke det står på ambassadens hjemmeside? Typisk er det omkring 500 kroner eller lidt mindre. Hvis visumansøgningen er omhandlet af EU-reglerne, dvs. hvis du bor i Tyskland, og der søges visum til Tyskland, skal ansøgningen behandles gratis.
Hej igen. Jeg vil bare lige høre om der er nogen der ved, om vi skal have adresse i Tyskland begge to, inden vi søger om Fs?
Kan min kæreste (kommende mand) over hovedet få adresse i tyskland, når han kun har turistvisum i Danmark..?
Kan min kæreste (kommende mand) over hovedet få adresse i tyskland, når han kun har turistvisum i Danmark..?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej, man kan jo netop ikke 'få adresse' - i hvert fald ikke i DK - FØR man har fået fs. Det er fuldt tilstrækkeligt at du har adresse der, hvor I søger om fs til.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Planen er at flytte til flensburg, når han kommer her på turistvisum og søge om Fs der.
Så vi kan ikke få adresse i flensburg på samme tid, eller hvad ?
Så vi kan ikke få adresse i flensburg på samme tid, eller hvad ?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej. I kan naturligvis godt bo sammen, og opgive adressen til dem, der måtte skulle skrive til ham (også myndighederne), men din kæreste KAN IKKE blive registreret, før han har et opholdsgrundlag.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okay, så først bliver vi gift, så flytter vi til Flensburg (i en lejlighed i mit navn) og derefter søger vi om Fs..?
Hej igen, Jeg skal flytte til tyskland men stadig studere i DK. Jeg har lige hørt at SU ikke tæller med i min indkomst, når vi snakker om, om jeg har tilstrækkelige midler. Kan det passe ?
Mange tak!!
Jeg og/eller min mand have sygeforsikring i tyskland før vi kan søge om familiesammenføring ?
-
fundiver199
Hvis du ikke er arbejdstager i Tyskland men f.eks. grænsegænger, så skal du formentlig bruge blanket E-106 om heldækkende dansk sygesikring. Den skal udstedes af din tidligere danske kommune.
Så min mand skal ikke have noget før vi søger?
Din mand skal være omfattet af din forsikring. Dvs., kommunen skal udstede bevis for både dig og for din mand. Men hvis du er studerende i Danmark, er du ikke berettiget til dansk sygesikring, og så er din mand det heller ikke. Og dermed kan I så ikke gøre brug af EU-reglerne, medmindre Tyskland vil tillade jer at tegne en privat sygesikring. Det ved jeg ikke, om de har praksis for. I Sverige kan man fx ikke.
Tyskland acceptede den private sygeforsikring vi havde tegnet da vi soegte opholdskort.
Private sygeforsikringer er generelt meget dyre i Tyskland (fik tilbud om @ 200-300 Euro/mdr/person).
Vi fandt efter lidt soegen ud af at HansaMerkur har en forsikring de tilbyder til "udenlandske gaester". Den er ok og bliver accepteret af de tyske myndigheder. Prisen var ca. 1.60 Euro/dag/person, saa det er meget billigere end de andre tilbud vi fik.
http://www.hansemerkur.de/produkte/reis ... rsicherung
Private sygeforsikringer er generelt meget dyre i Tyskland (fik tilbud om @ 200-300 Euro/mdr/person).
Vi fandt efter lidt soegen ud af at HansaMerkur har en forsikring de tilbyder til "udenlandske gaester". Den er ok og bliver accepteret af de tyske myndigheder. Prisen var ca. 1.60 Euro/dag/person, saa det er meget billigere end de andre tilbud vi fik.