giftes med Au pair

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
perb

giftes med Au pair

Indlæg af perb » 27.10.2012 18:28:23

hej
jeg har et spørgsmål
jeg ønsker at gifte mig med min filippinske kæreste som arbejder her som Au pair hun har et lille år tilbage at sin kontrakt men hvordan skal jeg forholde mig/gøre jeg er 41 år med fast job og hun er snart 27. synes det virke meget indviklet :( de regler
hvis vi gifter os vil hun kunne blive i danmark
håber på nogle gode råd
mvh perb

soreng

Re: giftes med Au pair

Indlæg af soreng » 28.10.2012 09:57:14

Hvis du ellers lever op til de krav der er for at få familiesammenføring, så er der ikke nogle problemer.

Læs denne her vejledning først.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing

Og kig eventuelt på de krav der er listet her også:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm

I skal selvfølglig være opmærksom på at hun ikke må arbejde som au pair når i har giftet jer, så i skal søge om fs umiddelbart efter at i er blevet gift, da hun ellers mister sin opholdstilladelse, og i så ikke længere kan søge fra Danmark af.

perb

Indlæg af perb » 28.10.2012 17:57:53

soreng skrev:Hvis du ellers lever op til de krav der er for at få familiesammenføring, så er der ikke nogle problemer.

Læs denne her vejledning først.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing

Og kig eventuelt på de krav der er listet her også:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm

I skal selvfølglig være opmærksom på at hun ikke må arbejde som au pair når i har giftet jer, så i skal søge om fs umiddelbart efter at i er blevet gift, da hun ellers mister sin opholdstilladelse, og i så ikke længere kan søge fra Danmark af.
hej søren
hvad mener du med Hvis du ellers lever op til de krav der er for at få familiesammenføring. jeg har siddet og læst og og er blevet helt forviret :? over det hele
kan du liste op hvad hvad det er jeg skal ? for at opfylde de krav ?
mvh perb

soreng

Indlæg af soreng » 28.10.2012 18:07:03

Ja det kan godt være noget forvirrende at sætte sig ind i det, men det er derfor at den vejledning som jeg linkede til er blevet skrevet.

Print den ud, sæt dig med med en kop kaffe og en overstregningspen,og læse vejledningen fra en ende af. Der er alle krav beskrevet, og hvad der ligger bagved dem. Mener du at du kan leve op til et krav, så sæt et lille hak, og gå videre til næste krav. Der er de krav der er...Hverken færre eller flere.
;-)

Men de vigtigste er.
1) Være gift
2) Have en lejlighed der er på over 20 m2 per person der skal bo i den, og den skal have en lejekontrakt der ikke er kortere end 3 år. Ejer du en bolig skal du kun leve op til m2
3) Bo sammen.
4) Du må ikke have modtaget ydelser efter social og aktiv loven de seneste 3 år (f.eks kontanthjælp)

Hvis du har børn fra et tidligere forhold, kan du få dispensation for de fleste regler, på nær at i skal være gift og bo sammen.

Men læs nu den vejledning jeg oprindelig linkede til side for side med en kop kaffe....Så er det ikke så slemt som det umiddelbart kan virke. ;-)

perb

Indlæg af perb » 29.10.2012 05:34:13

hej søren
tak for dine svar jeg vil gøre som du siger :) så håber jeg at jeg bliver kloger hehe
mvh perb

soreng

Indlæg af soreng » 29.10.2012 08:36:27

Super. Og bagefter så spørger du bare hvis der er noget der stadigvæk ikke står helt klart. :-)

perb

Indlæg af perb » 30.10.2012 18:15:57

soreng skrev:Ja det kan godt være noget forvirrende at sætte sig ind i det, men det er derfor at den vejledning som jeg linkede til er blevet skrevet.

Print den ud, sæt dig med med en kop kaffe og en overstregningspen,og læse vejledningen fra en ende af. Der er alle krav beskrevet, og hvad der ligger bagved dem. Mener du at du kan leve op til et krav, så sæt et lille hak, og gå videre til næste krav. Der er de krav der er...Hverken færre eller flere.
;-)

Men de vigtigste er.
1) Være gift
2) Have en lejlighed der er på over 20 m2 per person der skal bo i den, og den skal have en lejekontrakt der ikke er kortere end 3 år. Ejer du en bolig skal du kun leve op til m2
3) Bo sammen.
4) Du må ikke have modtaget ydelser efter social og aktiv loven de seneste 3 år (f.eks kontanthjælp)

Hvis du har børn fra et tidligere forhold, kan du få dispensation for de fleste regler, på nær at i skal være gift og bo sammen.

Men læs nu den vejledning jeg oprindelig linkede til side for side med en kop kaffe....Så er det ikke så slemt som det umiddelbart kan virke. ;-)
hej søren
du skriver jeg skal have en lejekontrakt der er korter end 3 år ? jeg har boet her hvor jeg bor i 5 år. men mener du hermed at jeg skal have en lejekontrakt der er låst 3 år frem ?
mvh perb

soreng

Indlæg af soreng » 30.10.2012 19:55:35

perb skrev:hej søren
du skriver jeg skal have en lejekontrakt der er korter end 3 år ? jeg har boet her hvor jeg bor i 5 år. men mener du hermed at jeg skal have en lejekontrakt der er låst 3 år frem ?
mvh perb
Jeg skriver nu altså at du skal have en lejekontrakt der IKKE er kortere end 3 år. ;-) Det jeg mener er at din lejekontrakt, hvis den er tidsbegrænset, skal være gyldig mindst 3 år frem i tiden, når i indgiver ansøgningen.

Besvar