Jeg har en ven i dk, han er 24,som er udlænding, han har ingen Statborgerskab, bor til leje, og er gift med en 3 lands borger. Hans kone kom til Denmark for første gang, for cirka 3 måneder til dk med turist visum, hun er 21 år. Min ven fortalte mig at han kunne ikke kom til sverige og søge efter Eu fs pga af mangel af Statsborgerskab, men det han havde tænkt var, at efter ca 1,5 måned, der ville han søge efter FS i Denmark,da behandligstiden er flere måneder, for at hans kone kunne blive lidt længer end de 3 måneder i Denmark og derefter vende tilbage, da han var 100% at det var afslag pga, 24 års reglen og andre ting osv. Efter 1,5 måned, der får han besked om at han skal aflever arbejdkontrakt, efter to uger. fik han brev af US at hans kone har opnået 5 år opholdstilladelse. WTF......................!
Hun startede i den her uge i ssprogskolen.! OMG, hvor er retfærdigheden???
Jeg er dansker, har min egen lejlighed i dk, betalt kontant + ca 300.000 kr på kontoen. God uddanelse, og alligvel blev jeg tvunget til Sverige løsning.
Det her har fået mig helt op på det røde felt. Hold kæft man , hva er det for et land vi lever?????????!!!! nej nej nej. det er sku da utroligt det her..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1