Turistvisum til tyrker
-
fundiver199
Re: Turistvisum til tyrker
Og ikke for at moralisere over det, men sådanne systemer indebærer, at dem, der ikke kan eller vil betale bestikkelsespenge, kommer til at vente endnu længere end ellers. For når nogle ansøgninger bliver rykket frem i køen, må andre nødvendigvis rykkes tilbage i køen.
I princippet er det ikke anderledes end, når man betaler for en siddeplads i DSB´s intercitytog og dermed er årsag til, at andre passagerer må stå op. Forskellen er kun, at DSB´s ordning er lovlig, og at pengene går til virksomheden selv og ikke til korrupte ansatte.
I princippet er det ikke anderledes end, når man betaler for en siddeplads i DSB´s intercitytog og dermed er årsag til, at andre passagerer må stå op. Forskellen er kun, at DSB´s ordning er lovlig, og at pengene går til virksomheden selv og ikke til korrupte ansatte.
Det handler bestemt ikke om flere penge eller 'sort samvittighed' - det handler om at hans bedsteven er politimand og gerne vil hjælpe ham. Selv i den vestlige verden handler det om at have kontakter!!dotGusten skrev:Åh ja, det kan stadig lade sig gøre i visse dele af verden, at få sin sag ekspederet lidt hurtigere ved at betale et lidt større gebyr, end normalt. Dejligt hvis man lige har lidt ekstra penge, og lidt sort samvittighed.*sarah* skrev: Det er fordi politimanden vil hjælpe så det kun kommer til at tage 1-2 dage istedet for at køre det igennem den normale proces, men jeg ved det sku ikk..
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg tror ikke helt på at det kommer til at gå hverken hurtigere eller langsommere end normalt. Det er nemlig ikke den lokale politimand, som har noget med behandlingen af pasansøgningen at gøre.
Jeg gætter på at *sarah*s kæreste kommer til at vente præcis lige så længe som alle andre, og det med at ikke søge nu, men vente til efter bayram er da noget komplet sludder! Bayram begynder først den 25. så han kan da nå at få passet inden. Og man skal altså liiiiige huske på, at misundelse er et særdeles udpræget tyrkisk karaktertræk. Jeg har aldrig mødt så indædt misundelige mennesker, som jeg har her. Der er SÅ mange, som kan finde på at give forkerte, misvisende og ligefrem direkte skadelige råd, bare fordi en person har en chance for at få noget, de ikke lige selv kan få. En politimand 'på gulvet', som måske skal vente mange år endnu på at få sit grønne pas (= visumfri i Europa), kan sagtens være så misundelig over at en person er blevet inviteret og har udsigt til at få visum, at han gør hvad han kan for at forhale tingene.
Jeg gætter på at *sarah*s kæreste kommer til at vente præcis lige så længe som alle andre, og det med at ikke søge nu, men vente til efter bayram er da noget komplet sludder! Bayram begynder først den 25. så han kan da nå at få passet inden. Og man skal altså liiiiige huske på, at misundelse er et særdeles udpræget tyrkisk karaktertræk. Jeg har aldrig mødt så indædt misundelige mennesker, som jeg har her. Der er SÅ mange, som kan finde på at give forkerte, misvisende og ligefrem direkte skadelige råd, bare fordi en person har en chance for at få noget, de ikke lige selv kan få. En politimand 'på gulvet', som måske skal vente mange år endnu på at få sit grønne pas (= visumfri i Europa), kan sagtens være så misundelig over at en person er blevet inviteret og har udsigt til at få visum, at han gør hvad han kan for at forhale tingene.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
mh1
- Kontakt:
Og *sarah*, før du fremhæver 'bedste vennen': min mands egen storesøster og hendes mand har gjort ALT hvad de kunne for at forhindre min mand i at få gennemført sin forflyttelse fra et universitet til et andet og mere prestigefyldt. Svogeren er endda selv både professor og dekan, men på trods af dette grøn af misundelse. Og det er jo ikke fordi søster og svoger mister noget som helst i den forbindelse!
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Sarah, pas processen tager ikke mere end 1-2 dage, - så er den på vej til ham. Jeg vil anbefale at i starter uden at vente på bayram, det er spild af tid at vente. Så vidt jeg husker,fik min mand ordnet sin pas-sag på 1 dag, også fik han det vist nok sendt efter et par dage. Jeg synes i skal spørge til dem der har med sagen at gøre lige når i søger om pas - for de ved det bedre end politimand.
Tak for rådne. Jeg har også snakket med min kæreste om det her til aften og vi er blevet enige om, at han går i gang med anskaffelse af pas og andre papir så vi kan få søgt om visum! Håber bare det kommer til at gå så godt som det har gået for jerskorpion skrev:Sarah, pas processen tager ikke mere end 1-2 dage, - så er den på vej til ham. Jeg vil anbefale at i starter uden at vente på bayram, det er spild af tid at vente. Så vidt jeg husker,fik min mand ordnet sin pas-sag på 1 dag, også fik han det vist nok sendt efter et par dage. Jeg synes i skal spørge til dem der har med sagen at gøre lige når i søger om pas - for de ved det bedre end politimand.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Så må vi jo skaffe os nogle kontakter hos Udlændingestyrelsen, så vi kan komme forrest i køen*sarah* skrev: Det handler bestemt ikke om flere penge eller 'sort samvittighed' - det handler om at hans bedsteven er politimand og gerne vil hjælpe ham. Selv i den vestlige verden handler det om at have kontakter!!
*mh* haha nej man skal ikke have boet længe i tyrkiet før man finder ud af at man ikke altid kan stole selv på de aller nærmeste venner eller familie. Dette lærte jeg hurtigt desvære på den hårde måde.
Men lærte også at rigtig mange gerne ber om ekstra penge for en ydesel og lover så mere end de egentlig kan holde... eller forhaler ting blot for at genere et andet menneske.
Men lærte også at rigtig mange gerne ber om ekstra penge for en ydesel og lover så mere end de egentlig kan holde... eller forhaler ting blot for at genere et andet menneske.
Kære Stinchen & Skorpion,
Først et stort tillykke med jeres visum. Hvor er det skønt for jer. Jeg er MEGET glad på jeres vegne
Jeg tillader mig at sende en lille besked midt i jeres snak
Lige et lille spørgsmål. Hvor og hvornår indleverede I jeres ansøgning?
Er det mig der misforstår eller blev jeres visumansøgning udelukkende behandlet i Tyrkiet? - altså er det korrekt forstået at jeres sag ikke blev sendt til US i DK?
6. september 2012 indleverede min tyrkiske kæreste og jeg visumansøgning i Istanbul.
Jeg har flere gange været i forbindelse med US men har endnu ikke fået svar.
De bliver blot ved med at henvise til, at der er op til 60 dages behandlingstid...
For de komplicerede sager altså. Men INGEN kan fortælle mig om vores sag hører under denne kategori
Nu er der gået 5½ uge..........
Det lyder til, at I fik jeres sag gennemført en del hurtigere - i nøjagtig samme periode?
Nogen råd?
Hilsner og et forsøg på positive tanker fra en 32-årig frustreret dansk pige som tabte sit hjerte til en mand med "forkert" nationaltet
Først et stort tillykke med jeres visum. Hvor er det skønt for jer. Jeg er MEGET glad på jeres vegne
Jeg tillader mig at sende en lille besked midt i jeres snak
Lige et lille spørgsmål. Hvor og hvornår indleverede I jeres ansøgning?
Er det mig der misforstår eller blev jeres visumansøgning udelukkende behandlet i Tyrkiet? - altså er det korrekt forstået at jeres sag ikke blev sendt til US i DK?
6. september 2012 indleverede min tyrkiske kæreste og jeg visumansøgning i Istanbul.
Jeg har flere gange været i forbindelse med US men har endnu ikke fået svar.
De bliver blot ved med at henvise til, at der er op til 60 dages behandlingstid...
For de komplicerede sager altså. Men INGEN kan fortælle mig om vores sag hører under denne kategori
Nu er der gået 5½ uge..........
Det lyder til, at I fik jeres sag gennemført en del hurtigere - i nøjagtig samme periode?
Nogen råd?
Hilsner og et forsøg på positive tanker fra en 32-årig frustreret dansk pige som tabte sit hjerte til en mand med "forkert" nationaltet
Kaska, Når du sender en invitation, skriver du hvornår du ønsker ham på besøg. Hvis du fx har sendt din invitation i sept, og skriver på invitationen at du venter besøg først til november, kan sagen tage frem til november måned. Min mand søgte i ankara samme med sin ven,men fordi vennens konen havde skrevet at hun først vil have ham på besøg til november, har manden ikke fået visum endnu, men min man fik det, selvom det havde indleverede ansøgning på samme tid.
Jeg vil lige høre dig,er du gift med ham? Jeg ved ikke om ansøgning kun bliver i det ene sted eller to, men det skal du jo heller ikke tænke på. Det jeg hørte var, at det bliver behandlet i ambassadeni tyrkiet, men de komplicerede sager bliver sendt til US for at blive nærmere undersøgt/behandlet.
Det vi gjorde:
Jeg vedlagde: Invitationsblanketten, fotokopi af mit pas, de sidste 3 måneders løn(tyrkiet siger at de behøver ikke disse lønsedler, men jeg sendte alligevel, fordi i DKs retninger står der at det skal), ægteskabsbogen.
Han havde, ansøgning om visum, fotobilleder, sin pas, han havde ca. 7-8 tusind kroner i banken(2000 tl tyrkisk lira), reserveret flybillet, nufus kayit ørnegi(kan ikk huske hvad det hed på dansk), rejsesygeforsikring, kopi af ægteskabsbogen. Han afleverede alle disse ting til Ankara.
Jeg havde skrevet i invitationen at jeg vil have besøg af min mand i midten af oktober. Han tog til Ankara d. 9.oktober hvor han søgte om visum, og cirka 1 uge efter fik han visum sendt hjem. Som skrevet før, blev jeg ringet op dagen efter han havde afleveret sin ansøgning. Og han kommer til Danmark idag
Jeg vil lige høre dig,er du gift med ham? Jeg ved ikke om ansøgning kun bliver i det ene sted eller to, men det skal du jo heller ikke tænke på. Det jeg hørte var, at det bliver behandlet i ambassadeni tyrkiet, men de komplicerede sager bliver sendt til US for at blive nærmere undersøgt/behandlet.
Det vi gjorde:
Jeg vedlagde: Invitationsblanketten, fotokopi af mit pas, de sidste 3 måneders løn(tyrkiet siger at de behøver ikke disse lønsedler, men jeg sendte alligevel, fordi i DKs retninger står der at det skal), ægteskabsbogen.
Han havde, ansøgning om visum, fotobilleder, sin pas, han havde ca. 7-8 tusind kroner i banken(2000 tl tyrkisk lira), reserveret flybillet, nufus kayit ørnegi(kan ikk huske hvad det hed på dansk), rejsesygeforsikring, kopi af ægteskabsbogen. Han afleverede alle disse ting til Ankara.
Jeg havde skrevet i invitationen at jeg vil have besøg af min mand i midten af oktober. Han tog til Ankara d. 9.oktober hvor han søgte om visum, og cirka 1 uge efter fik han visum sendt hjem. Som skrevet før, blev jeg ringet op dagen efter han havde afleveret sin ansøgning. Og han kommer til Danmark idag
Stinchen igennem hvilket firma/forsikringsselskab har du tegnet rejseforsiking til din mand? Nu har i jo fået visum - jupiii - så går udfra han ikke havde problemer med at have denne danske rejseforsikring??Stinchen skrev:Hej Sarah
nej vi har ikke prøvet det før, så det er også første gang vi prøver det. Jeg tror det er nemmere at få visum hvis man er gift, men jeg tror bestemt ikke han får problemer selvom i "kun" er kærester. Hvis altså,i "bare" skaffer alt det materiale ambassaden forlanger !!
Jeg har tegnet en forsikring til min mand som gælder her i DK men ja han har en sigorta der gælder i Tyrkiet.
Hold da op jeg tager hatten af for at i har været kærester så længe på lang distance for det er da bare hårdt.
Har hørt at nogle nægter rejseforsikringer fra andre steder fordi ambassaden vist har et sted - i bygningen? - hvor man kan tegne forsikring....??
Stinchen skal man ringe og aftale en tid, hvor man kan komme forbi med papirerne eller kan man bare dukke op i deres åbningstid? Får man ved samme lejlighed at vide, hvis de gerne vil interviewe en og derfor skal komme igen på et andet tidspunkt, eller ringer de om sådan noget senere?Stinchen skrev:Min mand var på ambassaden i ankara i dag og aflevere stakken af ting som ambassaden kræver for at få et visum. Så nu venter vi bare. Forhåbentlig er den der inden 14 dage
Det var da en kedelig historie - det er jeg ked af at høre! Men ja, selvfølgelig er der nogle der står i vejen for andre, og nogle gange er disse mennesker folk man troede man kunne stole på.mh skrev:Og *sarah*, før du fremhæver 'bedste vennen': min mands egen storesøster og hendes mand har gjort ALT hvad de kunne for at forhindre min mand i at få gennemført sin forflyttelse fra et universitet til et andet og mere prestigefyldt. Svogeren er endda selv både professor og dekan, men på trods af dette grøn af misundelse. Og det er jo ikke fordi søster og svoger mister noget som helst i den forbindelse!
Men vil endnu en gang lige sige, at der ikke er tale om at betale flere penge eller noget i den stil...
Har i hvert fald sat min kæreste igang med pas-processen i går, hvor han fik taget billed og betalt for sit pas, og i dag er alle papir og kvittering på betaling indleveret - tror også politivennen var med da min kæreste skulle aflevere papirerne. Men nu må vi se hvor lang tid der går indtil han har passet i hånden
Ja, i kan da næsten regne ud, at vi er gået i gang med visumansøgningsprocessen nu hvor det vælter ind med spørgsmål 
Mht. invitationen - hvad skrev i i den og hvor detaljeret var jeres tekst?? Jeg er lidt i tvivl om hvad man skal skrive udover hvor man mødt hinanden, hvor længe man har været sammen og hvorfor man søger visum...??
Mht. selve ansøgningen - under punkt 22 og 23 står der om
22)Bestemmelsesmedlemssta(er) - hvad skriver man her?
23)Medlemsstat, hvor den første indrejse sker - er det bare danmark eller hvad??
På forhånd tak for jeres svar
Mht. invitationen - hvad skrev i i den og hvor detaljeret var jeres tekst?? Jeg er lidt i tvivl om hvad man skal skrive udover hvor man mødt hinanden, hvor længe man har været sammen og hvorfor man søger visum...??
Mht. selve ansøgningen - under punkt 22 og 23 står der om
22)Bestemmelsesmedlemssta(er) - hvad skriver man her?
23)Medlemsstat, hvor den første indrejse sker - er det bare danmark eller hvad??
På forhånd tak for jeres svar
-
mh1
- Kontakt:
Skriv Danmark, der er jo direkte fly Istanbul-København og Istanbul-Ålborg/Billund, så der er ikke brug for at mellemlande.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG