er det en fordel,jeg tager med på ambassade?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
turkitonki
Geografisk sted: københavn

er det en fordel,jeg tager med på ambassade?

Indlæg af turkitonki » 12.05.2008 22:56:29

I en nær fremtid,snart!! skal jeg mødes med en pige fra sydafrika,i england. Det er så meningen hun skal komme og besøge mig i danmark. Da hun er fra sydafrika,og har boet i england før og har en søster der,kan hun godt komme ind uden visa der. Sydafrika er på turistlande gruppen,så for at søge til danmark behøves hun reelt ikke min invitation? Vil det være dumt og gå med hende på den danske ambassade i london og få visa???? det er nok min kommende kone,men det rager vel ikke dem og måske vil hun så få afslag??? og hvis jeg ikke giver til kende behøves jeg jo hellere ikke at stille en bankgaranti??? Så skal jeg lade hende gå alene eller gå med hende på ambassaden???
p.s det er vores første møde irl,men jeg er så tæt på 100% det er min kommende kone.hun er min drømmepige.

keff

Re: er det en fordel,jeg tager med på ambassade?

Indlæg af keff » 13.05.2008 16:17:26

turkitonki skrev:I en nær fremtid,snart!! skal jeg mødes med en pige fra sydafrika,i england. Det er så meningen hun skal komme og besøge mig i danmark. Da hun er fra sydafrika,og har boet i england før og har en søster der,kan hun godt komme ind uden visa der. Sydafrika er på turistlande gruppen,så for at søge til danmark behøves hun reelt ikke min invitation?Vil det være dumt og gå med hende på den danske ambassade i london og få visa????
Det gør vel ikke noget at gå med hende derned som en "ven",jeg tror heller ikke de er særlig interesseret i dig. Selvom Reglerne siger at hun ikke behøver invitation ,så er det da meget godt at have en "ven " som dig hun kan bo hos når hun er på ferie her..
Personer har fået visum fra asyl og immigrationslande,så mon ikke hun også kan få visum.
Det kunne måske være en ide at hun have lidt penge på lommen og en invitation fra dig når hun går igennem lufthavnen.Men det ved hun vel bedst selv hvis hun rejser meget.
det er nok min kommende kone,men det rager vel ikke dem og måske vil hun så få afslag??? og hvis jeg ikke giver til kende behøves jeg jo hellere ikke at stille en bankgaranti??? Så skal jeg lade hende gå alene eller gå med hende på ambassaden???
Hvis Sydafrika er fra turistlandegruppen skal du ikke stille bankgaranti uanset hvad..
Jeg forstår godt din bekymring for afslag hvis ambassaden "tror" i vil blive sammen her,men masser af danskere har fået deres ægtefæller herop fra endnu sværere forhold. Så MIN konklusion må være:
Lav et invitationsbrev eller gå med på ambassaden og sig at hun er din ven og at du gerne vil invitere hende og at du vil hjælpe hende økonomisk mens hun er her.
Hvis du vælger at lade hende gå alene derop så tror jeg ikke din situation blir forværret/forbedret meget på nogen punkter.
Best of luck

SIHA
AUG Board
Geografisk sted: København

Re: er det en fordel,jeg tager med på ambassade?

Indlæg af SIHA » 14.05.2008 07:58:31

keff skrev: Jeg forstår godt din bekymring for afslag hvis ambassaden "tror" i vil blive sammen her,men masser af danskere har fået deres ægtefæller herop fra endnu sværere forhold. Så MIN konklusion må være:
Lav et invitationsbrev eller gå med på ambassaden og sig at hun er din ven og at du gerne vil invitere hende og at du vil hjælpe hende økonomisk mens hun er her.
Hvis du vælger at lade hende gå alene derop så tror jeg ikke din situation blir forværret/forbedret meget på nogen punkter.
Best of luck
En lille rettelse: Når man er gift, vil et visum normalt ikke blive forhindret. Det er desuden min erfaring, at man ikke skal skjule et kæresteforhold, når man skal skrive et invitationsbrev. Det er ikke en god idé at direkte skrive, at man påtænker bryllup, men man kan med fordel skrive at man ønsker at introducere partneren for familien, ønsker at han/hun skal lære om dansk kultur etc.

Hvis din kæreste opnå visum uden invitation etc. gør det ingen forskel, om du er der eller ej. Udover, at du selvfølgelig kan yde moralsk støtte til din kæreste.

Held og lykke med mødet og visum.

Mvh.

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

Besvar