nu er ansøgning afleveret.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

rasni03

Re: nu er ansøgning afleveret.

Indlæg af rasni03 » 31.07.2012 18:49:56

Afleverede min ansøgning i Odense d. 24 maj, og har endnu ikke modtaget noget fra dem.

Ringede ind to gange og sidste gang (2-3 uger siden), sagde hun at der skulle være et brev på vej med oplysninger, og at der var en sagsbehandler der var igang med at kigge på ansøgningen.

Kunne være rart med en hurtig afgørelse. Har ikke set min kone i 6 mdr nu :(

Edit:
Har lige været logget ind med NemID på nyidanmark.dk, og der er status også bare at de har modtaget ansøgningen (1 ud af 4 bar)

Cinos

Indlæg af Cinos » 01.09.2012 17:38:50

Cinos skrev:
fundiver199 skrev:Det betyder, at de skal tage stilling til, om du risikerer forfølgelse i din ægtefælles og/eller dit eget hjemland. Og hvis det er tilfældet, bliver de fleste krav fraveget, så I f.eks. ikke skal stille bankgaranti, da I jo så ikke har mulighed for at leve jeres familieliv der.

okey! det vil jo være lækkert hvis det var tilfældet. Hvor stor er chancen for det ? vi snakker om Iran.

er dette process noget de tjekker på alle FS sager?

så fik jeg brevet med kommentar fra asylafhøring og at de har vurderet at jeg IKKE har problemer med iran eller bliver retsforfulgt osv osv. da jeg er dansk statsborger kan jeg opholde mig i alle lande.

og så hvis jeg havde en kommentar til det kan jeg email dem ellers vil sagen gå videre om 2 uger.

jeg emailede dem straks jeg har intet kommentar.

så nu venter vi til det næste process.

Cinos

Indlæg af Cinos » 06.10.2012 10:04:37

Endeligt kom Brevet om sikkerhedsstillelse i Onsdags, og jeg var i banken igår og smide 50.000 kr ind i en deponerings konto. Banken sender brevet samme dag, kommunen modtager den Mandag.

så ser vi hvor langttid der går før US har modtaget og godkendt den.

er der nogen der ved, hvad der er den næste der sker?

får man et brev om at den er godkendt, og så kan man straks tage ned til kommunen og få sig et CPR nummer? og sygesikring osv.

sender de opholdskortet også samme dag eller kommer den senere?

H_Larsen

Indlæg af H_Larsen » 08.10.2012 13:38:29

Der gå ca 14 dage fra US modtaget brev fra kommunen om sikkerhedstillelse er ok til de sender en opholdstilladelse.

Derefter tager du på kommune og melde din ægtefælle til din adresse, du skal medbringe opholdstilladelse og pas.

Du modtager derefter sygesikring fra kommunen og ca 4-6 uger derefter modatger du opholskort

Cinos

Indlæg af Cinos » 08.10.2012 22:27:02

fornemt. mange tak.

vi glæder os til at komme igang og sende konen ind til lærdansk sprogskolen.
og ikke mindst komme ud og rejse lidt også i norden.

For opholdskortet gælder det vel at konen kan rejse med mig i EU eller hele europa uden krav for visum, ikke?

soreng

Indlæg af soreng » 09.10.2012 08:30:21

Jo....Hun kan rejse i Europa på lige vilkår med dig.
Hun må selvfølgelig også rejse i Norden, men den pasfrihed som du har, gælder kun for nordiske statsborgere, så der skal hun bare lige huske at tage hendes pas med (just in case). Min kone er tidligere blevet afkrævet pas i Sverige, da vi vill indlogere os på et hotel.

Besvar