Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
barefeet
Hej,
det er korrekt hvad fundiver skriver. Ambassaden i Thailand starter en 6mdr. periode ved første indrejse.
Hvis man bruger 60 af sine dage fra ca. 1/1 til 1/3, så kan man ikke rejse til Danmark igen fra midt juni til midt juli på sine resterende 30 dage.
Du kan til gengæld rejse tilbage til Bangkok, få nyt visum med det samme og så rejse til Danmark igen og derved starte din nye 6mdr. periode.
Ambassaden indrømmede da også at det var tåbeligt at det skulle være sådan, men det ændrede ikke på at vi måtte ændre vores visum ansøgning for at få det til at gå op
Vi oplevede selv dette for ca. 1 år siden.
S
-
soreng
barefeet skrev:Hej,
det er korrekt hvad fundiver skriver. Ambassaden i Thailand starter en 6mdr. periode ved første indrejse.
Hvis man bruger 60 af sine dage fra ca. 1/1 til 1/3, så kan man ikke rejse til Danmark igen fra midt juni til midt juli på sine resterende 30 dage.
Du kan til gengæld rejse tilbage til Bangkok, få nyt visum med det samme og så rejse til Danmark igen og derved starte din nye 6mdr. periode.
Ambassaden indrømmede da også at det var tåbeligt at det skulle være sådan, men det ændrede ikke på at vi måtte ændre vores visum ansøgning for at få det til at gå op
Vi oplevede selv dette for ca. 1 år siden.
S
Så beder man bare ambassaden om at gøre det de skal gøre hvis de ikke kan udstede et visum. Sende ansøgningen til us, som så må behandle den efter de gældende regler, og ikke ambassadens egne regler.
Ambassaden har ikke bemyndigelse til at give afslag på visum alligevel.
-
barefeet
Præcis
Men nu var det lidt lige meget for os, vi havde alligevel planlagt at gifte os og søge FS når hun kom til DK.
Men VFS og Ambassaden i Thailand kører i det hele taget deres eget løb. Vi søgte om visum til min kone's tante for et par måneder siden, der var simpelthen ikke grænser for hvad hun blev bedt om at fremskaffe. Jeg var på nippet til at sige de bare kunne godkende eftersom alle regler var overholdt, ellers kunne de sende til US, vi havde masser af tid til det, men gjordet det ikke. Jeg sendte 4 mails til ambassaden for at få svar på hvorfor VFS er så "aggressive" m.h.t. fremskaffelse af diverse unødvendige papirer. Jeg fik ikke ET eneste svar tilbage.
Sorry for Off Topic.
S