Hjælpppppp

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ombijz

Hjælpppppp

Indlæg af ombijz » 30.09.2012 12:40:54

Kære ægteskab uden grænser
Jeg har søgt FS for et år siden, men fik afslag i august 2011. Årsagerne til afslaget var at jeg ikke havde nok tilknytningskrav. På det tidspunkt var jeg arbejdsløs og var på dagpenge. Derudover havde jeg heller ikke fået dansk pas. Jeg har nu fået dansk pas og er jeg i gang med en SSH uddannelse, hvor jeg får voksen elevløn. Mit spørgsmål er nu om jeg kan søge FS igen? Vil det hjælpe at sætte en advokat på sagen? Kan jeg inviteret min kone til DK på visum, selvom vi har fået afslag på FS??
Håber at høre fra jer…

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: Hjælpppppp

Indlæg af dotGusten » 30.09.2012 17:41:58

I kan godt søge familiesammenføring igen, men spørgsmålet er, om tilknytningskravet er blevet forbedret siden første gang. Det er det formentlig ikke. Du kan læse mere om tilknytningskravet her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... gskrav.htm

Men måske er det bedre at din kone søger visum, så hun kan komme og besøge dig, for det vil give pluspoint på tilknytningskravet, at hun har været her i landet.

Det vil ikke hjælpe andet end på advokatens pengepung, at i bruger en advokat. Det er bedre at bruge de penge på at støtte foreningen via et medlemsskab, og så få en masse gratis vejledning her.

fundiver199

Re: Hjælpppppp

Indlæg af fundiver199 » 01.10.2012 09:06:35

Når du ikke er født og opvokset i Danmark, skal du som udgangspunkt have boet her i 12 år for at have "stærk tilknytning". Dit statsborgerskab indgår ikke i tilknytningsvurderingen, og det forhold, at du er startet på en uddannelse, gør nok heller ikke nogen afgørende forskel.

Jeg deler derfor dotGustens skepsis over for, om det kan svare sig at søge igen allerede nu, hvor der kun er gået 1 år siden den forrige ansøgning og 2 måneder siden afgørelsen. Men hvis du vil have en mere kvalificeret vurdering, må du lade ÆUG´s rådgivere se afgørelsen fra US, så vi kan se, præcis hvad de skriver om omstændighederne i jeres sag. Det er således generelt meget svært at vejlede kvalificeret om afslag uden at læse dem selv. Scan evt. brevet og send det til:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Dit danske statsborgerskab giver dig en ny mulighed på den måde, at du nu kan udnytte retten til fri bevægelighed i EU, og komme til at bo sammen med din kone på den måde. Læs under "rådgivning", "flytte til Sverige/EU-land" og "flytte tilbage til Danmark".

Besvar