Vies i Tyrkiet skal passet stemples og oversættes???
Vies i Tyrkiet skal passet stemples og oversættes???
Hej
Er der mon nogen der kan hjælpe mig. Beg står og skal rejse til Tyrkiet for at giftes og har egentlig tjek på papirerne (har fået dem oversat herhjemme og stemplet både originaler og oversættelse ved um for at spare tid dernede ) men nu er jeg kommet i tvivl om mit pas også skal oversættes + stemples? Jeg synes jo ikke det giver meget mening hvis det skal men vil jo nødigt blive afvist dernede.
Er der nogen der kan hjælpe?
Stinchen
Er der mon nogen der kan hjælpe mig. Beg står og skal rejse til Tyrkiet for at giftes og har egentlig tjek på papirerne (har fået dem oversat herhjemme og stemplet både originaler og oversættelse ved um for at spare tid dernede ) men nu er jeg kommet i tvivl om mit pas også skal oversættes + stemples? Jeg synes jo ikke det giver meget mening hvis det skal men vil jo nødigt blive afvist dernede.
Er der nogen der kan hjælpe?
Stinchen
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vies i Tyrkiet skal passet stemples og oversættes???
Ja det skal. Læs her: http://www.beyoglu.bel.tr/beyoglu/hizme ... tionId=305
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok altså både stemples + oversættes ? Det er vel kun den dobbeltside med navn mv og ikke hele passet for der er jo en
Masse blanke sider.
Min kæreste siger i øvrigt jeg også skal til den tyrkiske ambassade men der tror jeg han har misforstået ikke ?
Masse blanke sider.
Min kæreste siger i øvrigt jeg også skal til den tyrkiske ambassade men der tror jeg han har misforstået ikke ?
-
mh1
- Kontakt:
"2. NOTARY CERTIFIED TRANSLATION OF THE PASSPORT"
Du skal have en autoriseret oversættelse, og den skal stemples hos notaren, som formodentlig 'bor' ved siden af, eller i hvert fald meget tæt på oversættelsesbureauet. Eller du får oversættelsen lavet i DK og får den stemplet hos notaren på den tyrkiske ambassade.
Du skal have en autoriseret oversættelse, og den skal stemples hos notaren, som formodentlig 'bor' ved siden af, eller i hvert fald meget tæt på oversættelsesbureauet. Eller du får oversættelsen lavet i DK og får den stemplet hos notaren på den tyrkiske ambassade.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak. Jeg får det hele oversat af en aut oversætter her i DK og apostillet ved UM både originaler og oversættelsen. Så skal jeg vel ikke også til ambassaden eller hvad ? Troede netop apostillen skulle undgå alt det stempleri af flere myndigheder.
-
mh1
- Kontakt:
Det er MENINGEN, at apostillen skal overflødiggøre videre legalisering, men der var en, som blev viet i Istanbul, og hun oplevede at vielseskontoret forlangte at hun gik til konsulatet og fik et stempel der også.
Hvis du skal vies et sted hvor der er forholdsvis mange danskere, såsom fx Antalya/Alanya, så går det nok lidt lettere, mens de på de forskellige vielseskontorer i Istanbul nok ikke har den store erfaring med danske dokumenter. Du ved bedst selv, om du skal vies et sted, hvor der er sandsynlighed for at de har set danske dokumenter mange gange før.
Hvis du skal vies et sted hvor der er forholdsvis mange danskere, såsom fx Antalya/Alanya, så går det nok lidt lettere, mens de på de forskellige vielseskontorer i Istanbul nok ikke har den store erfaring med danske dokumenter. Du ved bedst selv, om du skal vies et sted, hvor der er sandsynlighed for at de har set danske dokumenter mange gange før.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak igen
. Jeg skal giftes i alanya og der må de om nogen steder have ser et dansk pas før
. Jeg får hele skidtet oversat og stemplet både org + oversættelse og satser på det er ok. Ellers må jeg jo få det gjort ved en notar dernede. Værre er det vel ikke ( det vigtigste er vel appstillelsen spm kun kan gøres herhjemme). Tyrkiske ambassade sage at det afhænger fra sted til sted
Husk også at i begge 2 skal ha taget nogle blodprøver dernede, vi var på 2 forskellige sygehuse for at få foretaget dette 
Vil bareefterfølgende gøre evt andre opmærksomme på, at jeg IKKE fik mit pas stemplet og det voldte ingen problemer, da jeg blev gift i Tyrkiet
. Faktisk gik det hele så let så let.