Først vil jeg lige takke alle der har taget del i at lave denne fantastiske side.
Jeg er selv dansker, og er bosat i Malmø. Min mand er amerikaner, og har fået opholdstilladelse og arbejdstilladelse i Sverige via de svenske regler om familiesammenføring. Han har svensk personnummer og er begyndt sfi her.
Vi vil gerne snart (inden for et år) flytte til Danmark, men jeg er i tvivl om vi opfylder de krav de stiller.
Jeg er studerende på DTU, og modtager derfor SU. Hverken min mand eller jeg har kunne finde arbejde, derfor er min SU er vores eneste indkomst lige for tiden. Jeg har boet i Malmø I over et år, men min mand er først kommet hertil for 4 måneder siden.
Så, mine spørgsmål er: hvis vi vil flytte til Danmark, skal jeg kunne bevise over for de danske myndigheder at jeg kan forsøger os, og hvis ja, hvor meget skal man så tjene? Er det et problem at vi er under 24 år? Gør det nogen foreskel at vi har søgt gennem svenske regler i forhold til EU regler? vi fik nemlig afslag da vi søgte gennem EU regler, og han måtte flytte tilbage til USA i 3 måneder før han fik opholdstilladelse gennem de svenske regler.
Håber at kunne få lidt styr på det her.. og på forhånd tak