Hej Gitte K
Jubiiii !
Min kone har for delen fået tildelt et svensk person nummer

Jeg har dags dato været nede og bestille et ID-kort til konen, som hun får tilsendt (brev) om 14 dage, herefter skal hun personligt afhente det, sammen med brevet i hånden.
Til det ovenstående citat, ønsker jeg dog at spørge ind til det skema, som jeg skal udfylde for min kone.
1)
Jeg har vedlagt diverse dokumentationer, og på min kontrakt står der jo allerede kontaktinformationer til min arbejdsgiver. Her vil jeg så spørge om det er det noget jeg skal "highlight'e"/ markere, skal jeg gå ud fra at det er godkendt eller skal jeg vedlægge en anden for for dokumentation vedr. kontaktinfo til min arbejdsgiver.
2)
I den ovennævnte link (skema til försikringskässan) spørger de - under pkt. 4
Ska du arbeta eller söka arbete i Sverige?- om konen har planer for at arbejde i Sverige, også spørger de fra hvilken periode til hvilken periode, det forstår jeg ikke helt, når jeg længere oppe (under pkt nr. 3 -
Ska du bo i Sverige?) har hakket af, at hun skal blive boende i Sverige i længere end 1 år.
Hvad angiver jeg her ?
Jeg er jo ikke sikker på hvornår jeg flytter tilbage af gode grunde, da jeg venter svar fra U.S. så imellemtiden skal vi jo blive boende i Sverige og få os et liv her.
Med venlig hilsen
Tokay