Hej alle herind.
Endeligt kommer den orienterings brev fra US som jeg ventede på i ca. 2 måneder!
Jeg har i dag fået orienterings brev fra US, der stod at jeg har søgt FS den 19. Juli 2012 og jeg vil seneste får svar den 19. Feb. 2012, er der nogen herind som har ventet helt op til 7 måneder?
Min kone hun er nu i Kina, er det rigtigt hun må ikke rejse ind til DK(på besøg) mens sagen er under behandling?
Har jeg forstå rigtigt at hvis man under sin fx. turist ophold i danmark og indgiv FS ansøgning i Danmark, så har man processult ophold?
på forhånd tak.
Hilsen Hua.
Orienterings brev og processuelt ophold?
Re: Orienterings brev og processuelt ophold?
Us har nok vurderet jeres sag til at høre i kategorien kompliceret, og der er servicemålet ganske rigtigt 7 måneder.
Der skulle vist ikke være noget i vejen for at hun søger om visum til at besøge dig i Danmark mens hendes ansøgning om fs bliver behandlet. Det giver hendes dog ikke processuelt ophold, så hun skal tage hjem når visummet udløber.
Ja, hvis i havde indgivet ansøgningen mens hun var her i Danmark på turistvisum, ville hun være blevet tildelt processuelt ophold mens sagen bliver behandlet.
Der skulle vist ikke være noget i vejen for at hun søger om visum til at besøge dig i Danmark mens hendes ansøgning om fs bliver behandlet. Det giver hendes dog ikke processuelt ophold, så hun skal tage hjem når visummet udløber.
Ja, hvis i havde indgivet ansøgningen mens hun var her i Danmark på turistvisum, ville hun være blevet tildelt processuelt ophold mens sagen bliver behandlet.
Tak for hurtigt svaret.
Hilsen Hua.
Hilsen Hua.
Bare så vi lige er enige. Der er ikke nogen lov der siger at hun ikke kan søge, men normalt gives visum ikke hvis man har en ansøgning om opholdstilladelse igang. Men er omstændighederne i orden, så er det ikke "forbudt".
Jeg har ikke lige kunne finde nogle dokumenter der skriver at visum ansøgninger bliver behandlet på den måde, men i praksis er det det der oftest sker.
Måske praksis har ændret sig det seneste år, men jeg kan godt have mine tvivl.
Jeg har ikke lige kunne finde nogle dokumenter der skriver at visum ansøgninger bliver behandlet på den måde, men i praksis er det det der oftest sker.
Måske praksis har ændret sig det seneste år, men jeg kan godt have mine tvivl.
Hej igen.
Men i brev stod:
Hvis din ægtefælle indrejser i Danmark under sagens behandling, bedes du orientere os ved fremsendelse af en kopi af din ægtefælles pas med stemple for indrejse i Schengen/Danmark.
Vi vil herefter fremsende dokumentation for processuelt ophold i Danmark til din ægtefælle.
Mit spørgsmål:
Får hun processuelt ophold hvis jeg søger besøg visum til hende? Selvom der er FS under behandling, eller det mig der forstår forkert hvad der står i brevet.
På forhånd tak.
Mvh. Hua
Men i brev stod:
Hvis din ægtefælle indrejser i Danmark under sagens behandling, bedes du orientere os ved fremsendelse af en kopi af din ægtefælles pas med stemple for indrejse i Schengen/Danmark.
Vi vil herefter fremsende dokumentation for processuelt ophold i Danmark til din ægtefælle.
Mit spørgsmål:
Får hun processuelt ophold hvis jeg søger besøg visum til hende? Selvom der er FS under behandling, eller det mig der forstår forkert hvad der står i brevet.
På forhånd tak.
Mvh. Hua