Fakta:
Er ægteskabssammenført (almindelig ikke EU)
Min kone kom til Dk. 24.12.2005
Min kone har haft lovligt ophold siden 11.05.2006 ==> altså 6 år og ca 3-4 måneder
Vi opfylder stadig krav til den tidsbegrænsede opholdstilladelse: (Er gift, bor sammen, modtager ikke hjælp efter lov om aktiv socialpolitik, har egen 3 værelses andelslejlighed og gyldigt pas). Ingen kriminalitet etc. etc.
Hendes tidsbegrænsede opholdstilladelse gælder til 10.01.2013 (skal altså søge om forlængelse mellem d. 11.11.2012 og d. 10.12.2012)
Spørgsmål 1:
Hvis vi søger om permanent ophold NU (i denne uge) er det så korrekt forstået, at vi ikke skal søge om forlængelse af den tidsbegrænsede opholdstilladelse? Eller skal vi under alle omstændigheder søge i November?
Spørgsmål 2:
A) Underskrevne prøvebeviser - Er det nok at have to vitterlighedsvidner (bekendte eller nabo) til at underskrive på bagside af kopi at denne stemmer overens med original, eller skal man have fat i skolen, hvor danskprøve 3 blev aflagt - I dette tilfælde i Svendborg - vi bor nu i Kbh?
B) Kopier af vores andelsboligbevis - Skal det også underskrives af vitterlighedsvidner?
Spørgsmål 3:
Fakta om arbejde de sidste 5 år (5 år af 52 uger = 260 uger)
Uger med fuld tid (30-37 t): 128,00 uger ==> (128/52) = 2,46 år
Uger med deltid (15-30 t): 92,00 uger ==> Med en vægtning på 3/5 (0,6) bliver det til 92 * 0,6 = 1,06 år
Uger med under 15 timer: 40,00 uger ==> 0,77 år - Med vægtning på 0 = 0 år
Det giver 2,46 år (fuld tid) + 1,06 år (deltid med vægting) = 3,52 år
Er der nogen der lige kan regne efter sammen med mig. Som det kan ses af ovenstående får jeg det til at hun har arbejdet 3,52 år fuld tid over de sidste 5 år - altså nok til at opfylde beskæftigelses kravet
Kan jeg med fordel vedlægge excell sheet med listning af arbejdstimer per uge for de sidste 5 år - for at vise hvorledes vi har talt det op?
Spørgsmål 4:
Er der nogen der har nogen ide om en ca. sagsbehandlingstid for POT på nuværende tidspunkt??
På forhånd tak for hjælpen