Endelig har min mand fået opholdstilladelse idag, jeg vil gerne sige 1000000 tak isär til fundiver, gitte og skaanebo, uden jeres hjälp havde dette aldrig väret muligt. I er virkelig nogle helte.
Jeg har bare nogle spörgsmål
1. I brevet står der bare, at han har fået opholdsret. Skal vi så göre noget nu, jeg mener er det ikke et slags kort de skal give?
2. Kan min mand fra nu af rejse ud af sverige og komme tilbage igen, eller skal vi vente på det kort? (Hvor lang tid tager det kort for at komme?)
MVH Maha.
Stort tak + hvad nu?
Re: Stort tak + hvad nu?
1. Står der ikke i brevet, at I skal ned på borgerservice indenfor nogle få dag, og få CPR, og at kortet kommer i løbet af 4 uger ?
2. i skal have kortet i hånden, inden din mand kan krydse nogen grænse, hvordan skal de ved grænsen ellers kende forskel på om han har fået ophold eller ej ?
mvh DBS
2. i skal have kortet i hånden, inden din mand kan krydse nogen grænse, hvordan skal de ved grænsen ellers kende forskel på om han har fået ophold eller ej ?
mvh DBS
Re: Stort tak + hvad nu?
Selv tak og tillykke.
Hvis det er opholdsret i Sverige - står der givetvis i brevet, at han skal henvende sig på Migrationsverket og få taget fotos. Herefter kommer kortet (forhåbentlig) indenfor 2-3 uger.
Hvis det er opholdsret i Sverige - står der givetvis i brevet, at han skal henvende sig på Migrationsverket og få taget fotos. Herefter kommer kortet (forhåbentlig) indenfor 2-3 uger.