Hejsa
På tjeklisten når man indgiver visumansøgning får ansøger udleveret et spørgeskema.
Er der nogen som ved hvilke spørgsmål der står derpå.
http://thailand.um.dk/en/~/media/Thaila ... %20TH.ashx
Mvh
Jimmi
Spørgeskema i forbindelse med visumansøgning
-
fundiver199
Re: Spørgeskema i forbindelse med visumansøgning
Jeg ved det ikke, da der tilsyneladende er tale om et skema, som ambassaden i Bangkok har udviklet, og som kun bruges der. Men mon ikke det er spørgmål, der skal afklare, om der nu også virkelig er tale om en "kæreste", dvs. spørgsmål om forholdets historie samt værtens personlige forhold.
Hej
Desværre er det ikke et skema, vi kan få lov til at læse.
Men min kone, tidligere kæreste, fortælle mig at det er spørgsmål om forholdet og de spørger om følgende i følge min kone:
- hvor længe har i kendt hinanden.
- hvor mange gange snakke i sammen, når i er adskilt
- bliver der sendt penge til Thailand
- osv
min kone svarede bla. at jeg sendte månedligt penge til Thailand, første gang hun søgte tursitvisum, på trods af jeg ikke gjorde dette. Jeg blev lidt sur og sagde til hende, at hun kun skulle svare sandheden, men hun havde fået at vide at hvis jeg ikke sendte penge, ville VFS ikke tro på at vi var kærester.
Men jeg mener at man kun skal fortælle sandheden og ikke hvide løgne, da dette kan virke som en bjørnetjenste senere.
Desværre er det ikke et skema, vi kan få lov til at læse.
Men min kone, tidligere kæreste, fortælle mig at det er spørgsmål om forholdet og de spørger om følgende i følge min kone:
- hvor længe har i kendt hinanden.
- hvor mange gange snakke i sammen, når i er adskilt
- bliver der sendt penge til Thailand
- osv
min kone svarede bla. at jeg sendte månedligt penge til Thailand, første gang hun søgte tursitvisum, på trods af jeg ikke gjorde dette. Jeg blev lidt sur og sagde til hende, at hun kun skulle svare sandheden, men hun havde fået at vide at hvis jeg ikke sendte penge, ville VFS ikke tro på at vi var kærester.
Men jeg mener at man kun skal fortælle sandheden og ikke hvide løgne, da dette kan virke som en bjørnetjenste senere.
-
fundiver199
Helt enig. Med mindre man er særlig dygtig til at lyve, er der altid risiko for at blive afsløret i en løgn. Og visumansøgninger handler nu engang i høj grad om at bedømme ansøgerens troværdighed. Hvorfor det ofte er vigtigere, om det, der fortælles, virker troværdigt, end hvad der bliver fortalt.
Har man "rent mel" i posen, så er der absolut ingen grund til at forsøge at "pynte" på sin historie ud fra, hvad man tror eller har hørt rygter om, at ambassaden gerne vil høre.
Og som det efterhånden er skrevet mange gange i forum, så er det der med visum til kærester altså ikke så kompliceret eller svært, og ansøgningerne imødekommes næsten altid, med mindre ansøgeren er fra et land i asyllandegruppen, eller parret ikke har set hinanden de sidste 12 måneder.
Har man "rent mel" i posen, så er der absolut ingen grund til at forsøge at "pynte" på sin historie ud fra, hvad man tror eller har hørt rygter om, at ambassaden gerne vil høre.
Og som det efterhånden er skrevet mange gange i forum, så er det der med visum til kærester altså ikke så kompliceret eller svært, og ansøgningerne imødekommes næsten altid, med mindre ansøgeren er fra et land i asyllandegruppen, eller parret ikke har set hinanden de sidste 12 måneder.
Vi har ikke til hensigt at "pynte" på historien. Hun vil have alle de informationer hun behøver om mig og mere til. Hellere for meget information end for lidt.
Hun har job på hospital som blodprøvelaborant og har egen indtægt, så jeg er da 90% sikker på hun nok skal få visum.
Dog har vi ikke været kærester så lang tid, så jeg ved ikke om jeg inviter som ven eller kæreste, da vi ikke har så meget dokumentation for kæresteforholdet endnu.
Tjeklisten gælder jo både for besøge kæreste og eller besøge ven.
Hun har job på hospital som blodprøvelaborant og har egen indtægt, så jeg er da 90% sikker på hun nok skal få visum.
Dog har vi ikke været kærester så lang tid, så jeg ved ikke om jeg inviter som ven eller kæreste, da vi ikke har så meget dokumentation for kæresteforholdet endnu.
Tjeklisten gælder jo både for besøge kæreste og eller besøge ven.
-
fundiver199
Uanset om I har været kærester i kort eller lang tid, er I kærester, og det er det, I skal skrive i ansøgning og invitation. At skrive, at I er "venner", kan kun medføre en ringere grad af troværdighed af ansøgningen og dermed større risiko for afslag.