åhh hjælp os..
åhh hjælp os..
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte.. Min kæreste (læs mand) og jeg har været rigtig uheldige med at få alle de praktiske ting på plads. Efter at have søgt i 3 måneder efter lejligheder og værelser i sverige finder vi endelig et værelse i malmø og vi føler endelig at der begyndt at ske noget. Vi flyttede ind i lørdags og har derfor ikke engang boet her en uge før det viser sig at hende vi bor ved er skrup tosset. Vi gør alt for at være gode boende, vi tager opvasken, støvsuger gulvet, rydder op efter os selv, tager korte bade, vi betaler sågar 1000 kr ekstra i måneden for at bo her osv osv.. Hende vi bor hos har frygtelig mange regler, alt fra hvilke døre der skal være åbne, hvilke gafler vi må bruge, hvilke lamper vi må tænde, hvornår vi må være på badeværelset, hvad vi må have i køleskabet, hvordan det skal stå i køleskabet til hvad for noget toiletpapir vi skal bruge osv osv osv osv.... Inden vi flyttede ind havde hun ikke sagt noget om rygning, jeg har altid været ikke ryger og boet med to forældre som er rygere. Da min kæreste så er ryger havde vi også aftalt at han skulle ryge udenfor. Fra den første dag begyndte hun at snakke om at der lugtede af cigaretrøg og jeg tænkte at det nok var fordi det sad i vores tøj. Vi åbnede vinduerne, købte en 'frisk luft' puster og sågar duft lys. Hun sagde tidligere at det var okay at min kæreste røg så længe han gik udenfor, og det har han også gjort hver eneste gang. Når vi kommer hjem efter en lang dag på henholdsvis universitetet og dansk skolen kan vi lugte at hun har været inde på vores værelse og sprøjte med parfume. Hun har hele ugen sagt at der lugtede for meget af røg selvom den 3 der bor i lejligheden slet ikke kan lugte det. Nu har vi lige fået en email (hun sidder lige på den anden side af døren, og sender os en email?!) om at det er et kæmpe problem som hun ikke ved om hun kan leve med.. Det lyder altså som om hun vil smide os ud.
Ikke nok med det har jeg søgt og søgt efter job da jeg skal være arbejdstager for at kunne få det blå sygesikringskort. Det har heller ikke båret frugt, selv ikke efter 60-70 ansøgninger, er der stadig ikke sket noget. Jeg er lige startet på universitetet, så der har jeg også rigeligt at se til. plus alt det er der jo også de generelle stress faktorer, hvad hvis jeg ikke får et job i tide? bliver vi smidt ud? hvor skal vi så bo? kan vi nå alt det her på 1 1/2 måned? skal min kæreste hjem?...
Jeg synes efterhånden at alting bare ser så sort ud. Hvis man kender mig, ville man vide at jeg er (var) super optimist, det er jeg i hvert fald ikke mere. Det jeg nu vil spørge om er så om der er nogen der kender nogen der lejer noget ud. Lige nu bor vi på 17 m2 værelse. Vi er bestemt ikke kræsne, bare vi dog kunne få lov til at blive sammen.
jeg håber der er nogen der kan hjælpe os..
Ikke nok med det har jeg søgt og søgt efter job da jeg skal være arbejdstager for at kunne få det blå sygesikringskort. Det har heller ikke båret frugt, selv ikke efter 60-70 ansøgninger, er der stadig ikke sket noget. Jeg er lige startet på universitetet, så der har jeg også rigeligt at se til. plus alt det er der jo også de generelle stress faktorer, hvad hvis jeg ikke får et job i tide? bliver vi smidt ud? hvor skal vi så bo? kan vi nå alt det her på 1 1/2 måned? skal min kæreste hjem?...
Jeg synes efterhånden at alting bare ser så sort ud. Hvis man kender mig, ville man vide at jeg er (var) super optimist, det er jeg i hvert fald ikke mere. Det jeg nu vil spørge om er så om der er nogen der kender nogen der lejer noget ud. Lige nu bor vi på 17 m2 værelse. Vi er bestemt ikke kræsne, bare vi dog kunne få lov til at blive sammen.
jeg håber der er nogen der kan hjælpe os..
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: åhh hjælp os..
Jeg vil foreslå, at I går til Hyresgästföreningen, som I kan finde adressen på her (http://www.hyresgastforeningen.se/Konta ... Malmo.aspx ), og forhører jer om jeres rettigheder og pligter. Når man med sikkerhed ved, hvor man står i forhold til sin udlejer, er man ikke så sårbar overfor trusler.
Jeg er fx temmelig sikker på, at jeres værtinde lige så lidt som en dansk tilsvarende har nogen som helst ret til at gå ind på jeres værelse.
Og så er det altå bare med at arbejde på at finde et andet sted. Uanset, hvor lidt jeres værtinde må gøre det hun gør, så er hun ikke den rette for jer.
Jeg er fx temmelig sikker på, at jeres værtinde lige så lidt som en dansk tilsvarende har nogen som helst ret til at gå ind på jeres værelse.
Og så er det altå bare med at arbejde på at finde et andet sted. Uanset, hvor lidt jeres værtinde må gøre det hun gør, så er hun ikke den rette for jer.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
I jeres lejekontrakt står der formentlig et opsigelsesvarsel. Det vil typisk være 1 eller 3 måneder, medmindre kontrakten kun gælder et specifikt tidsrum. Og ja, somme tider går det sådan, når man flytter ind hos andre, at kemien bare ikke fungerer.
Men jeres udlejer har altså ikke noget at gøre i jeres private rum uden jeres tilladelse, og det bør I også gøre klart for hende.
Men jeres udlejer har altså ikke noget at gøre i jeres private rum uden jeres tilladelse, og det bør I også gøre klart for hende.
vores opsigelse er på 3 måneder. Problemet er at vi i første omgang brugte 2-3 måneder på at få noget i først omgang, så det er bare slet ikke så nemt at finde noget andet..
Min mand og jeg har selv lige fået en studenterlejlighed. Den er super fin og tror vidst nok der er mange ledige. Så hvis du er hurtig og ringer på dette nr. 040-21 52 91 eller skriver til denne mail info@malmostudenthus.com kunne det ske du var ligeså heldig som os
Hjemmesiden er Malmö studenthus..
Vi er lige blevet smidt ud, og har nu ikke noget sted at være.. Jeg har lige prøvet at maile studenterhuset, og se om de kan hjælpe os.. tusind tak for jeres ideer og forslag!
Altså, hun kan jo ikke smide jer ud, når I har et 3 måneders opsigelsesvarsel! Så er sagen serveret på et fad for Hyresgästföreningens advokater, hvis I ellers er medlemmer. Og ellers kan I jo selv stævne hende for ikke at overholde den indgåede kontrakt.
Hej sarad
Jeg kan ikke hjælpe jer med jeres udsmidning, det lyder rigtig grimt.
Men til gengæld, for hurtig søgning af en reel lejelejlighed, så kan jeg anbefale Landskrona. Der er som regel ledige lejligheder til rimelige priser heroppe.
Prøv f.eks. http://www.heimstaden.com og http://www.landskronahem.se
Der er direkte tog til København en gang i timen, i myldretiden hver halve time, og turen tager en times tid.
Held og lykke, jeg føler med jer.
Venlig hilsen Henrik
Jeg kan ikke hjælpe jer med jeres udsmidning, det lyder rigtig grimt.
Men til gengæld, for hurtig søgning af en reel lejelejlighed, så kan jeg anbefale Landskrona. Der er som regel ledige lejligheder til rimelige priser heroppe.
Prøv f.eks. http://www.heimstaden.com og http://www.landskronahem.se
Der er direkte tog til København en gang i timen, i myldretiden hver halve time, og turen tager en times tid.
Held og lykke, jeg føler med jer.
Venlig hilsen Henrik
Tusind tak for hjælpen allesammen! Henrik jeg har med det samme søgt noget i landskrona, så må vi se om det giver noget !
Hej sara
Jeg kan anbefale dig at sætte en annonce op på blocket.se under "önsker hyra". Det gjorde jeg og oplyste at vi var et dansk par, ikke rygere, uden husdyr, osv.
Derefter fik vi flere mails fra folk med forskellige tilbud om fremleje.
Jeg kan anbefale dig at sætte en annonce op på blocket.se under "önsker hyra". Det gjorde jeg og oplyste at vi var et dansk par, ikke rygere, uden husdyr, osv.
Derefter fik vi flere mails fra folk med forskellige tilbud om fremleje.
god ide Zaki, men nu er jeg ikke lige så god til computer. Hvordan er det lige man gør det?
haha.. jeg har lige fundet ud af det!
Hvis der er nogen der kender nogen som kender nogen, der skal af med en lejlighed må i meget gerne sige til..
tusind tak for hjælpen alle sammen, jeg vil se om der er noget af det her der kan bære frugt.
Hvis der er nogen der kender nogen som kender nogen, der skal af med en lejlighed må i meget gerne sige til..
tusind tak for hjælpen alle sammen, jeg vil se om der er noget af det her der kan bære frugt.