Er der evt. andet vi skal være opmærksomme på?
På forhånd tak for hjælpen! Dette her forum er guld værd
Her er satserne til medicintilskud:Jeg tænkte nok, at insulin vil være dyrt. Nu siger du, at du bruger mellem 2-3000 kr. årligt efter tilskud.
Ved du hvor meget, man får i tilskud i DK?
Det afhænger af hvor kompliceret jeres sag er og hvor mange sager der er i forhold til antallet af sagsbehandlere i Udlændingestyrelsen. For simple sager er servicemålet 3 måneder og for komplierede er det 7 måneder, men det er kun en rettesnor. Det kan gå både hurtigere og langsommere.Hvor lang er ventetiden typisk, fra man får processuelt ophold, til ens ansøgning om opholdstilladelse (forhåbentlig) bliver godkendt?
Jeg er ret overbevist om at en rejseforsikring ikke dækker allerede eksisterende sygdomme. Så din kommende mand bør nærlæse betingelserne for hans rejseforsikring ganske grundigt for at sikre sig under hvilke omstændighede sygdom som skyldes diabetes er dækket.Tænkte også, hvad nu hvis han har rejseforsikring hjemmefra? Vil det kunne dække noget, hvis han var her på processuelt ophold?
Men Gouda har vel ikke dækket dine udgifter til insulin?larschr5 skrev: De gange jeg er rejst til USA (5 gange siden 2003), har jeg tegnet rejseforsikring hos Gouda. Alle gangene har jeg fået fuld dækning selvom jeg har diabetes. Måske findes der et amerikansk selskab der tilbyder noget ligenene selvom jeg tvivler på det:
Med det arbejdspres der er på us i øjeblikket må du ikke regne med at sagen bliver behandlet indenfor 3 måneder. 6-8 måneder er mere realistisk. Ja us har et servicemål, men det er alt hvad det er...Et servicemål, og det er ikke noget som de SKAL leve op til. Det er jo et mål og ikke en garanti. pt er behandingstiderne i omegnen 6-8 måneder også for simple sager.Stine0930 skrev:Tak for hurtig og god information
Jeg troede egentlig, at det tog længere tid for behandling af en sag.. regnede med 6 mdr. Men vi skulle vist have en simpel nok sag, vil jeg mene, så hvis 3 mdr. kan gøre det, så er det nok det, vi gør.
Nej det gjorde de selvfølgelig ikke. Beklager hvis min formulering har givet anledning til at det kunne opfattes på den måde.dotGusten skrev: Men Gouda har vel ikke dækket dine udgifter til insulin?