Ophold efter skilsmisse
Ophold efter skilsmisse
Hej, min kone og jeg skal skilles efter næsten 3års ægteskab. hun kommer fra Nigeria, og vi er familiesammenført sammen med hendes 3 børn, dog har vi ingen sammen. Hvad har hun af muligheder for at blive i landet efter vi bliver skilt, kan det hjælpe hvis jeg adopterer børnene, som jeg iøvrigt har et godt forhold til? Hun har fast job, og er næsten igennem alt danskundervisning. Er der muligheder, eller skal hun være gift?
-
fundiver198
Jeg ved ikke, om det kan hjælpe, at du adopterer hendes børn, men jeg er bange for, at skilsmisse som hovedregel er lig med en enkelt-billet ud af landet, også selvom der er børn indblandet i sagen.
Hendes eneste mulighed for at blive i Danmark er sandsynligvis, at hun øjeblikkeligt bliver gift med en anden dansker og herefter søger en ny familiesammenføring.
Jeg kender jo ikke baggrunden for din/jeres beslutning, men er det virkelig så vigtigt, at I bliver skilt her og nu? Du kunne måske gøre hende og børnene en ret stor tjeneste ved, at I ventede, til hun havde fået en permanent opholdstilladelse. Man har vel også en form for moralsk ansvar, hvis man har bragt en kvinde med 3 børn med sig til Danmark.
Hendes eneste mulighed for at blive i Danmark er sandsynligvis, at hun øjeblikkeligt bliver gift med en anden dansker og herefter søger en ny familiesammenføring.
Jeg kender jo ikke baggrunden for din/jeres beslutning, men er det virkelig så vigtigt, at I bliver skilt her og nu? Du kunne måske gøre hende og børnene en ret stor tjeneste ved, at I ventede, til hun havde fået en permanent opholdstilladelse. Man har vel også en form for moralsk ansvar, hvis man har bragt en kvinde med 3 børn med sig til Danmark.
Men hvordan kommer det til at fungere, man kan ikke blive gift før man er færdig-separeret, og hvis et af børnene snart er 18 år gammel, kan han så også blive i landet? hvor får man den info man skal bruge uden anonymt?
Hun har en kæreste som hun i teorien godt kunne blive gift med, men hvad med børnene?
Hun har en kæreste som hun i teorien godt kunne blive gift med, men hvad med børnene?