Hjælp til et brev

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
guzelim

Hjælp til et brev

Indlæg af guzelim » 05.09.2012 16:20:34

Hej Alle,

Jeg har lige nogle spørgsmål håber nogen kan svare mig på dette.

Vi har søgt opholdskort efter EU-reglerne i starten af april måned. Men der min mand var syg tog han ikke med der vi indgivet ansøgning, men jeg havde kopi han pas og holdskort og omkring 500 bilag med ovs.. Vi bor stadigvæk i Sverige.

Vi har nu fået et brev i dag fra US som lyder sådan.

Da du ikke i forbindelse med indgivelsen af ansøgningen har identificeret dig over for udlændningmyndighederne, skal vi bede dig om, at du møder personligt inden 10 dage fra datoen på dette brev, i vores Servicecenter med henblik på afgørelse i din sag.

MIt spørgsmål går ud på at, hvis han skulle fået afslag ville de så ikke sende det med posten der vi er jo sverige der de ikke skal simple i hans pas at han skal rejse ud landet der han har opholdstilladelse i sverige.

Er der nogen som ved hvad det kunne være??

fundiver199

Re: Hjælp til et brev

Indlæg af fundiver199 » 05.09.2012 16:31:53

Det må næsten være en tilladelse, eller alternativt et afslag og en inkompetent medarbejder, der ikke har overvejet betydningen af, at din mand er bosat i udlandet.

Hvis det første er tilfældet, er der blot tilbage at ønske tillykke :D

Hvis det sidste er tilfældet, skal I holde godt fast i din mands pas og nægte dem at stemple nogen udrejsedato i det med henvisning til, at danske myndigheder ingen som helst ret har til at stemple noget som helst i passet for en person, der slet ikke opholder sig her i landet andet end fordi, de danske myndigheder selv har bedt om at tale med den pågældende.

guzelim

Indlæg af guzelim » 05.09.2012 17:25:28

Jeg vil også mene at det er tilladelse, men jeg tænker også hvis de skal give ham et afslag så kan de jo bare sende hjem til os med posten, vi har jo tidligere fået brev fra dem at de har modtaget ansøgning. Han går i skole her i Sverige og vi har boet her nu et år.

Ja du kan tro jeg holder fast i min mands pas når vi møder op :) og de har slet ikke ret til røre hans pas kun for at se om det er ham som har søgt opholdstiladelse

Vi tager ud i morgen tidlig og skal nok skrive tilbage :D

guzelim

Indlæg af guzelim » 06.09.2012 19:26:10

Jubbiiiiiiii så fik min mand opholdstilladelse efter EU reglen i DK.

Jeg takker alle her inde som har hjulpet mig hele dette forløb :D

beton58

Indlæg af beton58 » 06.09.2012 20:07:34

guzelim skrev:Jubbiiiiiiii så fik min mand opholdstilladelse efter EU reglen i DK.

Jeg takker alle her inde som har hjulpet mig hele dette forløb :D
Hvordan kan det være nogen fàr en stempel i passet hvor min mine har fået opholdskort istedet for

guzelim

Indlæg af guzelim » 07.09.2012 05:36:59

Vi bor stadigvæk i Sverige, og min man fik ikke nogen stempel i hans pas. Grunden til de ville se hans pas var om det var ham der havde indgivet ansøgning der han ikke var tilstedet der jeg afleveres vores ansøgning. Vores afgørelse lå klar i går der han havde vist sig i US igår.

Besvar