Hej, så kom vi endelig til dette punkt på dagsordenen.
Alle papirer blev indleveret efter små 30 minutter i kø på den lokale politistation, og nu venter vi på at modtage min kones nye opholdskort.
Jeg finder det dog lidt morsomt at det nu tager dem op til 4 måneder at fremstille et plastic-kort - mod de 50 dage det tog sidst. Er det sådan over hele linien, eller er det anderledes fordi det er en navneændring?
Er der noget ganske særligt ved kortene, eller er det bare et gigantisk virvar af bureaukrati at indtaste nogle få oplysninger på en computer og lade en kort-printer gøre arbejdet?
Navneændring og opholdskort.
Re: Navneændring og opholdskort.
Jeg tror at de prioterer det første opholdskort langt mere end de kommende opholdskort grundet for meget arbejde som de ikke kan komme igennem.
Det første opholdskort betyder jo meget mere end det efterfølgende opholdskort.
Jeg tror ikke at det er arbejdstiden med at lave jeres opholdskort som gør ventetiden,
jeres ansøgning ligger sikkert i en stor bunke, og de er ikke nået til jeres ansøgning.
Det første opholdskort betyder jo meget mere end det efterfølgende opholdskort.
Jeg tror ikke at det er arbejdstiden med at lave jeres opholdskort som gør ventetiden,
jeres ansøgning ligger sikkert i en stor bunke, og de er ikke nået til jeres ansøgning.
-
Panicbutton
Re: Navneændring og opholdskort.
Okay, det er jo selvfølgelig helt forståeligt. Har dog læst mig til at disse første opholdskort også er noget længe undervejs lige for tiden.
Underleverandøren er da under al kritik. Man må absolut intet få at vide om hvorfor det tager så lang tid, selvom alt der er blevet indleveret til vores erstatningsopholdskort er digitalt, og derfor i teorien kun bør tage få minutter at fremstille, såfremt de i sidder uden skabeloner og skaber unikke opholdskort. Selvfølgelig, hvis det er sådan en skånejobsvirksomhed med 2-3 timers dagligt arbejde 3 dage i ugen, så kan jeg skam godt forstå leveringstiden.
Underleverandøren er da under al kritik. Man må absolut intet få at vide om hvorfor det tager så lang tid, selvom alt der er blevet indleveret til vores erstatningsopholdskort er digitalt, og derfor i teorien kun bør tage få minutter at fremstille, såfremt de i sidder uden skabeloner og skaber unikke opholdskort. Selvfølgelig, hvis det er sådan en skånejobsvirksomhed med 2-3 timers dagligt arbejde 3 dage i ugen, så kan jeg skam godt forstå leveringstiden.