Min mand er dybt nervøs for, om der kan opstå problemer i immigrationen, fordi det kun er 3 uger siden, han ankom til Indien, inden han rejser ud igen (Han ankom til Dk 10/8 og rejste ud igen 25/8. Han forlader Indien igen d. 16/9...). Han har multiple visum frem til sidst i november, samt et stempel i passet hvorpå der står, at han har midlertidig opholdstilladelse i Dk ( At det så kun står på Dansk, og at immigrationen næppe forstår stemplet, er en anden sag
Han var nødt til, at tage hjem, da han blev syg inden han tog til Dk. Han kom i behandling inden han tog afsted, som har virket fint, men lægen anbefalede, at han tog tilbage til Indien for, at være sikker på, at alt er ok. Dette fandt vi umiddelbart som en billigere løsning end selvbetalt behandling i Dk
Jeg kan umiddelbart ikke se, at han kan "holdes" tilbage, men for hans skyld, vil jeg da godt lige have min egen vide bekræftet;
Han kan ikke holdes tilbage fordi:
Han har gyldigt pas og visum samt en returbillet d. 26/9
Derudover har han i lommen - invitation fra mig og en vielsesattest, som godtgør, at han faktisk har en kone i Dk, som han gerne vil se
Altså, ser jeg ingen gyldig årsag til, at nægte ham udrejse
Han er bange for, at de vil holde ham tilbage pga.
- den korte afstand mellem rejserne
- at han har opsagt sit job, og dermed ikke har det job, som han opgav til ambassaden
- at nogle kunne give negativ info til immigrationen (Der er nogle af hans "venner", som IKKE synes, at det er ok med en dansk kone)
Jeg vurderer dog, at immigrationen ikke har tid til, at bruge tid på falske oplysninger (hvis der overhovedet skulle være nogen). Mht. job, så kan jeg ikke se, hvordan disse oplysninger skulle kunne nå ambassaden, ej heller kan jeg se, hvilken skade det i så fald ville kunne give...
At han rejser med så kort interval, har jo ganske reelle årsager...måske lidt dumt, at returbilletten er 26/9, men det er lovligt
Så for min kære mands skyld...har jeg styr på reglerne, eller har jeg overset noget?
Mvh.
Karina