Hej
Jeg har et spørgsmål, og jeg håber der er nogen som jeg hjælpe mig.
Min mand er studerende i England med et pakistansk pas, hans visum udløber i oktober, efter det kan han tage tilbage til Pakistan. Jeg skal have min mand til Sverige før hans visum udløber, men der er flere måder at gøre det som jeg har fået at vide. Men vi har hyret en advokat i england som siger at det kunne være smart med et entry visum til Sverige som er på 6 måneder. Og når han så kommer kan man søge om opholdelstilladelse og midlertidig opholdtilladelse. Men mit problem er jeg kan ikke se hvilken blanket er det D-visum eller schengen visum man søger om, for schengen visum er kun for 3 måneder så vidt som jeg ved og jeg har problemer med at finde ud af hvor vi skal søge om det visum henne i england skal det søges i den svenske ambassade eller skal det søges i vfs global office, for når man ringer til den svenske ambassade i london kan de ikke hjælpe og hvis man ringer til deres vfs global office siger de, de ved ikke noget om entry visum. Så nu er jeg bare forvirret. Ved ikke hvad vi skal gøre. eller er det bedst at sætte en process i gang med direkte familie sammenføring som tager omrking 6-8 måneder??
Hvad kan i anbefale mig??
Entry Visum til Sverige
-
fundiver199
Re: Entry Visum til Sverige
Bor du i Sverige? Så kan I jo søge familiesammenføring efter de svenske regler eller - hvis du er dansk statsborger - efter EU-reglerne. Læs mere under "rådgivning", "flytte til Sverige/EU-land", og læs også Migrationsverkets hjemmeside:
www.migrationsverket.se
EU-reglerne er beskrevet under "flytte til EU-borger" og de svenske regler under "flytte til svensk statsborger".
Umiddelbart har dit spørgsmål ikke noget med visum at gøre, så jeg tror, at du skal over i nogle andre underfora for at finde de informationer, du har brug for.
www.migrationsverket.se
EU-reglerne er beskrevet under "flytte til EU-borger" og de svenske regler under "flytte til svensk statsborger".
Umiddelbart har dit spørgsmål ikke noget med visum at gøre, så jeg tror, at du skal over i nogle andre underfora for at finde de informationer, du har brug for.