Ny her og et par spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
THT1610

Ny her og et par spørgsmål

Indlæg af THT1610 » 14.08.2012 12:28:04

Hej med jer :)

Efter at have kigget på forum osv i nogle timer og forsøgt at finde svar, tænkte jeg at jeg lige så godt kunne spørge først som sidst.

Mit første spørgsmål går på, at eftersom jeg har to børn fra et tidligere ægteskab, som jeg har fast samvær med hver anden weekend, en overnatning hver anden uge og halvdelen af deres ferier, vil der som jeg læser det kunne søges dispensation for kravene. Ved I om det er praksis at dette gælder alle krav inkl. alderskravet? Eller er der praksis for at der kun dispenseres delvist ved familiesammenføring?

Mit andet spørgsmål går på, om hvorledes er deres praksis i forhold til stor aldersforskel - i mit tilfælde 15 år? Min kæreste er 23 år.

Håber I kan på jeres sædvanlige velige måde kaste lidt lys over sagen :)

På forhånd tak for hjælpen.

soreng

Re: Ny her og et par spørgsmål

Indlæg af soreng » 14.08.2012 12:39:35

Normalt fraviges alle krav der kan dispenseres for, når der gives dispensation pga særbørn, så det vil også gælde 24 års reglen. Reelt set vil der stå 2 krav tilbage, hvilket er at i skal være gift og bo sammen.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 14.08.2012 13:36:17

Der KAN dog stadig være risiko for at sagsbehandleren pr. automatik erklærer ægteskabet for pro-forma. Det er der formodning om at ægteskabet er, hvis aldersforskellen er 10 år eller mere, og i den forbindelse har det ingen betydning at man har særbørn i DK.

Derfor skal du være meget omhyggelig med dokumentationen for at dit ægteskab er reelt. Elementer, der kan afsvække formodningen om pro-forma er:

- I mødtes tilfældigt (via kontaktannonce 'trækker ned'),
- I har kendt hinanden nogen tid (flere måneder), og har mødtes i virkeligheden flere gange (fx du har været på ferie i din kommende ægtefælles land nogle gange), inden I blev gift/flyttede sammen,
- I kan kommunikere på et fælles sprog,
- I er kendt som par (din familie og omgangskreds kender til din kommende ægtefælle),
- din kommende ægtefælle kender (til) din familie, og du (til) din ægtefælles.
mh
Rådgiver for ÆUG

THT1610

Indlæg af THT1610 » 18.08.2012 18:00:04

Tak skal I have begge to for svar :)

Besvar