Jeg den 20.07.12 ved samtale hos politiet har ansøgt om indfødsret og håber på at blive optaget på det næste lovsforslag som bliver fremstillet i oktober 2012. Betjenten der holdt samtalen har sagt at hun ville sende min ansøgning samme dag til justitsministeriet men jeg har stadig ikke hørt fra dem, er der endelig nogle chancer for at jeg kan nå det næste lovforslag? P.t. opfylder jeg alle krav om statsborgerskab.
Med min ansøgning, i stedet for opholdskortet blev der sendt bevis for permanentopholdstilladelse, det vil sige brevet som jeg modtog fra udlændingestyrelsen. Vil det have en betydning?
Jeg har en mulighed for evt. udstationering af min virksomhed i november med henblik på 2-3 års ophold i UK men med hensyn til opholdskravet for statsborgerskab skal man have permanent opholdstilladelse og bopæl i DK.
Permanent opholdstilladelse mister man retten til hvis man opholder sig uden for Denmark mere end 2 år?
Hvis jeg nu flytter til UK i november i år hvilke konsekvenser vil det have i det tilfælde, hvor jeg bliver eller ikke bliver optaget på det lovforslag der bliver fremstillet i oktober?
Jeg er ikke EU borger og er dansk gift. Har ophold mig i DK siden okt. 2004 u afbrudt.
Min man bliver også udstationeret på den periode sammen med mig. Firmaet som vi begge bliver udstationeret for er dansk men har i alt mindre end 10 ansatte som måske har en betydning da jeg læst noget om det på et eller andet sted?
På forhånd tak for hjælpen