GHJ75 skrev:Hvordan kan han nemmest få visum til Danmark ??
Der findes ingen ”nemme” eller ”svære” måder. Du udfylder invitationsblanketten, og han udfylder ansøgningsblanketten til schengenvisum. Eller du hjælper ham med at gøre det. Og herefter tager han hen og afleverer det hele til et af de to visummodtagelsescentre, der er oprettet i Tyrkiet sammen med alle de bilag, I ønsker at vedlægge ansøgningen som f.eks. kopi af hans ansættelseskontrakt og kontoudtog fra hans bank, kopi af dit pas og af dine lønsedler mm.
GHJ75 skrev:Er der nogen alders grænse for at få visum ??
Nej.
GHJ75 skrev:Hvor mange penge kræves der at han har ?? Han skal bo hos mig og derfor vil jeg selvfølgelig betale de ekstra udgifter der er i den tid.
Der kræves, at han har 0 kroner, hvis du betaler rejse og ophold.
GHJ75 skrev:Jeg ved at han skal have en rejsesygesikring. Hvordan får han det nemmets og hvad koster den ??
Ved at tegne den hos et forsikringsselskab. Visummodtagelsescentrene kan hjælpe med en liste over forsikringsselskaber, hvis det volder jer problemer selv at finde frem til et via f.eks. en søgning på Google.
GHJ75 skrev:Han mener selv at der kræves fra den tyrkiske side, at han har omkring 18.000 kr. på hans bank konto. Kan det virkelig passe ??
Nej. Men visummodtagelsescentrene i Tyrkiet har haft meget svært ved at forstå princippet om, at værten kan dække udgifterne til rejse og ophold. Så han kender sikkert en eller anden, der er blevet vildledt af visummodtagelsescentrene i Tyrkiet. ÆUG var nødt til at rette henvendelse til Udenrigsministeriet og Udlændingestyrelsen for et par år siden i den anledning.