Gift i Danmark... skal det meldes til USA
Gift i Danmark... skal det meldes til USA
Hej. Min amerikanske kæreste kommer snart til Danmark, og vi bliver forhåbentlig gift i slutningen af august. Når vi er blevet gift, skal vi så melde det til de amerikanske myndigheder, eller sker det automatisk når vi en gang (nok om et lille års tid) begynder ansøgningen om et amerikansk green card til mig?
Re: Gift i Danmark... skal det meldes til USA
Jeres ansøgning skal ledsages af en bekræftet oversættelse af jeres vielsattest, hvis den ikke allerede står på engelsk, ellers bare en bekræftet genpart, hvis den står på engelsk. Der findes mange oversættelsesbureauer i USA, som kan ordne en oversættelse. Hvis du har været gift før, skal du også indsende genpart af evt. skilsmissesattest og/eller dødsattest, som viser, at du ikke længere er gift. De skal også stå på engelsk eller blive oversat.
Du kan kigge ind på USAs udlændingestyrelse for at se, hvad der skal til:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis
En anden mulighed er, at I bliver gift i USA og søger, mens du er der. Du kan rejse til USA på en "fiance visa", og efter den er godkendt, kan du ansøge om en midlertidig arbejdstilladelse, som gælder i 90 dage. Du kan ansøge om en forlængelse, så snart I bliver gift og I ansøger om permanent opholdstilladelse. Men det kan du læse om på deres hjemmeside.
Du kan kigge ind på USAs udlændingestyrelse for at se, hvad der skal til:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis
En anden mulighed er, at I bliver gift i USA og søger, mens du er der. Du kan rejse til USA på en "fiance visa", og efter den er godkendt, kan du ansøge om en midlertidig arbejdstilladelse, som gælder i 90 dage. Du kan ansøge om en forlængelse, så snart I bliver gift og I ansøger om permanent opholdstilladelse. Men det kan du læse om på deres hjemmeside.
Tak for dit svar, men det var nu mere om nu hvor vi bliver gift i Danmark, om vi så skal melde det til USA, eller om det sker automatisk når vi søger om et visa til mig om et års tid 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej, der gives ikke automatisk besked mellem landene om indgåelse af ægteskab. Man SKAL selv sørge for at meddele det til de relevante myndigheder. Din kommende mand kan nok finde ud af, hvor han skal meddele sin ændrede civilstatus.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg håber nu ikke at min kommende kone er en kommende mand 
Men hun ved ikke rigtig så meget om hvad hun skal gøre i USA nu hvor hun smutter til DK og bliver gift, men det finder vi nok ud af
Men hun ved ikke rigtig så meget om hvad hun skal gøre i USA nu hvor hun smutter til DK og bliver gift, men det finder vi nok ud af
-
fundiver199
Det er formentlig tilstrækkeligt, at vielsesattesten er på engelsk. I Danmark anerkendes vielsesattester fra USA i hvert uden krav om legalisering eller apostillepåtegning.
Vi har allerede fået godkendt hendes papire så vi kan blive gift her i Danmark.
Okay... jeg er meget taknemmelig for alle jeres svar, men jeg forstår ikke helt hvorfor jeg bliver ved med at få svar på ting jeg ikke har spurt om. Jeg må have formuleret mig forvirrende, så jeg prøver lige igen
Mit spørgsmål var om vi, efter vi er blevet gift her i Danmark, skal kontakte myndighederne i USA og fortælle dem at vi er blevet gift. Altså om vi er forpligtiget til at oplyse dem om hendes ændrede civilstand?
Okay... jeg er meget taknemmelig for alle jeres svar, men jeg forstår ikke helt hvorfor jeg bliver ved med at få svar på ting jeg ikke har spurt om. Jeg må have formuleret mig forvirrende, så jeg prøver lige igen
Mit spørgsmål var om vi, efter vi er blevet gift her i Danmark, skal kontakte myndighederne i USA og fortælle dem at vi er blevet gift. Altså om vi er forpligtiget til at oplyse dem om hendes ændrede civilstand?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det vil jeg da stærkt gå ud fra. Danske statsborgere skal i hvert fald meddele de danske myndigheder om ændringer i deres civilstatus. MON ikke en amerikansk statsborger alt andet lige ved lidt mere om amerikansk lovgivning end vi danskere?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jo jeg burde nok have spurgt på immihelp.com nu du siger det
Men tak for hjælpen.
Undskyld DK-US. Da jeg læste "(nok om et lille års tid) begynder ansøgningen om et amerikansk green card til mig?", mente jeg, at I på et tidspunkt søger opholdstilladelse i USA. Green card hænger sammen med opholdstilladelse.
Men ja, jeg er amerikansk statsborger.
Når hun flytter til Danmark, skal hun indberette sin danske indtægt til det amerikanske skattevæsen. Hun skal ikke betale skat, men hun skal informere Uncle Sam om sit arbejde og indtægt. Når hun udfylder et 1040, bliver hun spurgt, om hun er gift eller ugift, og hendes mands navn og hans Social Security nummer, hvis han har det. Det ved hun allerede, hvis hun har haft arbejde i USA. Men jeg er rimelig sikker på, at det er først når I ansøger om din amerikanske opholdstilladelse, at hun skal informere den amerikanske udlændingeservice om sin civilstand.
Hun skal også oplyse den amerikanske ambassade i Danmark om sin nye adresse. Da hendes navn bliver ændret ved vielsen, er det selvfølgelig nødvendigt at oplyse, hvorfor hun har fået et nyt efternavn.
Jeg havde aldrig haft et pas, indtil efter vi blev gift, så jeg ved ikke, om hun også skal informere paskontoret om sit nye navn.
Det er jo helt muligt, at alt er totalt forandret siden 9-11. Men det med skat gælder stadigvæk
Men ja, jeg er amerikansk statsborger.
Når hun flytter til Danmark, skal hun indberette sin danske indtægt til det amerikanske skattevæsen. Hun skal ikke betale skat, men hun skal informere Uncle Sam om sit arbejde og indtægt. Når hun udfylder et 1040, bliver hun spurgt, om hun er gift eller ugift, og hendes mands navn og hans Social Security nummer, hvis han har det. Det ved hun allerede, hvis hun har haft arbejde i USA. Men jeg er rimelig sikker på, at det er først når I ansøger om din amerikanske opholdstilladelse, at hun skal informere den amerikanske udlændingeservice om sin civilstand.
Hun skal også oplyse den amerikanske ambassade i Danmark om sin nye adresse. Da hendes navn bliver ændret ved vielsen, er det selvfølgelig nødvendigt at oplyse, hvorfor hun har fået et nyt efternavn.
Jeg havde aldrig haft et pas, indtil efter vi blev gift, så jeg ved ikke, om hun også skal informere paskontoret om sit nye navn.
Det er jo helt muligt, at alt er totalt forandret siden 9-11. Men det med skat gælder stadigvæk
Det gør da absolut intet. Dit input er meget værdsat 
Hun har faktisk ikke haft nogen indtægt det sidste stykke tid, da jeg har betalt for hendes ( = levet meget billigt). Så skat osv. burde der være styr på. Da vi flytter til Sverige kan vi vel så bare melde det når hun finder et arbejde der.
Vi beholder også hvert vores navn, men vi kunne jo evt. kontakte ambassaden i København efter vielsen og sige det til dem, så kan de sikkert også fortælle os om vi skal gøre mere.
Tak
Hun har faktisk ikke haft nogen indtægt det sidste stykke tid, da jeg har betalt for hendes ( = levet meget billigt). Så skat osv. burde der være styr på. Da vi flytter til Sverige kan vi vel så bare melde det når hun finder et arbejde der.
Vi beholder også hvert vores navn, men vi kunne jo evt. kontakte ambassaden i København efter vielsen og sige det til dem, så kan de sikkert også fortælle os om vi skal gøre mere.
Tak