Min kæreste er på vej til Danmark fra brasilien...
Vi har nogle spørgsmål som vi håber forrummet vil hjælpe med, først:
Kærestens indrejse billet har en kort tid til returbilletten er gældende. Derfor vil vi vide om turist "VISA"'et kun gælder så længe der er en returbillet, eller det stadig er 3 måneder?
Spørgsmål til familiesammenføring i DK
-
fundiver199
Re: Spørgsmål til familiesammenføring i DK
Det visumfri ophold gælder i op til 90 dage pr. 6 måneder, uanset hvornår man i første omgang har booket en hjemrejse hos flyselskabet. Man kan jo ombooke sin billet eller købe en ny, og derfor er det (naturligvis) ikke ulovligt at blive her, selvom man ikke benytter den rejse, man i første omgang havde booket.
Og det samme gælder for så vidt også for visumpligtige, efter at danske ambassader er holdt op med at kontrollere flybilletter og har overladt denne opgave til flyselskaberne og paskontrollen. Man kan godt søge om visum til 90 dages ophold, få det udstedt, og herefter rejse til DK på en flybillet, hvor hjemrejsen ligger 11 dage efter indrejsen. At man dermed har søgt om flere dage, end man skal bruge, er underordnet, da den checkliste, som en visumansøgning skal igennem, er den samme, uanset om der søges om visum til 11 eller 90 dage.
Den eneste praktiske betydning er, at hvis man for at få udstedt visum skal sandsynliggøre, at man har et job at vende tilbage til, så er det selvfølgelig ikke smart at søge om visum til flere dage, end man kan få ferie af sin arbejdsgiver.
Denne problemstilling vil typisk gøre sig gældende ved ansøgninger fra lande i immigrationslandegruppen, hvor man ønsker at besøge andre end sin ægtefælle, forældre eller børn som f.eks. en kæreste eller en bror.
Og det samme gælder for så vidt også for visumpligtige, efter at danske ambassader er holdt op med at kontrollere flybilletter og har overladt denne opgave til flyselskaberne og paskontrollen. Man kan godt søge om visum til 90 dages ophold, få det udstedt, og herefter rejse til DK på en flybillet, hvor hjemrejsen ligger 11 dage efter indrejsen. At man dermed har søgt om flere dage, end man skal bruge, er underordnet, da den checkliste, som en visumansøgning skal igennem, er den samme, uanset om der søges om visum til 11 eller 90 dage.
Den eneste praktiske betydning er, at hvis man for at få udstedt visum skal sandsynliggøre, at man har et job at vende tilbage til, så er det selvfølgelig ikke smart at søge om visum til flere dage, end man kan få ferie af sin arbejdsgiver.
Denne problemstilling vil typisk gøre sig gældende ved ansøgninger fra lande i immigrationslandegruppen, hvor man ønsker at besøge andre end sin ægtefælle, forældre eller børn som f.eks. en kæreste eller en bror.
Brasilianske statsborgere skal ikke have visum til Schengen-området.
familiesammenføring fra thailand via Tyskeland,
Hejsa
Min Thalanske kone og mig har planer om at gifte os på Amphur føst i sep.
Nogen der kender til sammenføring i/via Tyskeland
Mine spørsmål går på
Er det vigtig at have fast adresse i Tyskeland før vi gifter os??
Jeg ejer en ferielejlighed i Danmark. hvor jeg må bo i hele året.
pt har jeg adresse i Danmark, et anden sted end det jeg ejer.
Hun har en søn og han skal selvfølige med
Grunden til at jeg tænker på Tyskeland er at det er billiger at leve og næmmer at komme den vej, og med tiden måske flytte til Danmark, hvis hun/vi ikke falder til der.
Hejsa
Min Thalanske kone og mig har planer om at gifte os på Amphur føst i sep.
Nogen der kender til sammenføring i/via Tyskeland
Mine spørsmål går på
Er det vigtig at have fast adresse i Tyskeland før vi gifter os??
Jeg ejer en ferielejlighed i Danmark. hvor jeg må bo i hele året.
pt har jeg adresse i Danmark, et anden sted end det jeg ejer.
Hun har en søn og han skal selvfølige med
Grunden til at jeg tænker på Tyskeland er at det er billiger at leve og næmmer at komme den vej, og med tiden måske flytte til Danmark, hvis hun/vi ikke falder til der.
-
fundiver199
Hej. Der findes et forum specielt om ophold efter EU-reglerne. Så jeg synes, at du skal starte en ny tråd og stille dine spørgsmål der. Du kan også finde megen information ved at læse nogle af de eksisterende tråde i forum om EU-reglerne samt den tekst, der står under "rådgivning", "flytte til Sverige/EU-land".