Kæreste er afrikaner og bor i Barcelona, hvordan søger vi?
Kæreste er afrikaner og bor i Barcelona, hvordan søger vi?
Jeg er en dansk pige på 28 somre som bor i DK, min kæreste på 21 år kommer oprindeligt fra Cameroon, og bor i Barcelona.
Han har boet i Barcelona i 2 år, og har lige søgt yderligere 2 år som han afventer.
Hvad er vores muligheder for at få en fremtid og familie sammen her i DK?
Jeg har en datter på 2 år og har ikke mulighed for at flytte.
Jeg har fast arbejde igennem 4 år, men blev sygemeldt på ubestemt tid i marts i år, og det vides ikke hvornår jeg kan vende tilbage.
Jeg er nu blevet fyret fra 1/2-2013, vil selvfølgelig gøre alt hvad jeg kan for at finde et nyt arbejde, men intet er sikkert i disse tider.
Vi har ikke mulighed for at stille de 50.000 kr.
Vi vil gerne giftes og have et barn, men hvordan ser det ud hvis vi bliver gift og jeg bliver gravid, er der så nogen hjælp at hente?
Han er proff. Idrætsudøver, men er skadet og står for en operation nu her, men kan ikke komme i gang med sin idræt igen for 1/2-2013!
Håber på nogle brugbare svar:)
Han har boet i Barcelona i 2 år, og har lige søgt yderligere 2 år som han afventer.
Hvad er vores muligheder for at få en fremtid og familie sammen her i DK?
Jeg har en datter på 2 år og har ikke mulighed for at flytte.
Jeg har fast arbejde igennem 4 år, men blev sygemeldt på ubestemt tid i marts i år, og det vides ikke hvornår jeg kan vende tilbage.
Jeg er nu blevet fyret fra 1/2-2013, vil selvfølgelig gøre alt hvad jeg kan for at finde et nyt arbejde, men intet er sikkert i disse tider.
Vi har ikke mulighed for at stille de 50.000 kr.
Vi vil gerne giftes og have et barn, men hvordan ser det ud hvis vi bliver gift og jeg bliver gravid, er der så nogen hjælp at hente?
Han er proff. Idrætsudøver, men er skadet og står for en operation nu her, men kan ikke komme i gang med sin idræt igen for 1/2-2013!
Håber på nogle brugbare svar:)
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Kæreste er afrikaner og bor i Barcelona, hvordan søger v
Er dit barn ikke jeres fællesbarn?
Hvis dit barn har en anden far end din nuværende kæreste, OG hun har en far i DK, som hun har mindst normalsamvær med, så er der god mulighed for at kunne få dispensation fra de normale krav for familiesammenføring.
Læs:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... tefaeller/
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... -boern.htm
Hvis dit barn har en anden far end din nuværende kæreste, OG hun har en far i DK, som hun har mindst normalsamvær med, så er der god mulighed for at kunne få dispensation fra de normale krav for familiesammenføring.
Læs:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... tefaeller/
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mange tak for svar!
Men skal han være fyldt 24 for at få opholdstilladelse?
Og som jeg læser det skal jeg stadig kunne stille de 50.000?
Og hvor længe skal vi have været gift for at kunne søge?
På forhånd mange tak!
Men skal han være fyldt 24 for at få opholdstilladelse?
Og som jeg læser det skal jeg stadig kunne stille de 50.000?
Og hvor længe skal vi have været gift for at kunne søge?
På forhånd mange tak!
I kan jo også gøre brug af EU-reglerne ved at du bosætter dig i Barcelona i en periode og dernæst kan I flytte til Danmark sammen. I skal så enten være gift eller kunne dokumentere 18 måneders forudgående samliv.
Jeg kan ikke flytte da jeg har min lille datter, og hendes far bor her i dk!
Som jeg forstår reglerne om dispensation, så det at barnets far bor i DK kan give jer dispensation. Og jeg mener bestemt det så også er dispensation fra de 50.000. Men selv hvis det ikke er, skal du jo huske at de 50.000 ikke er penge du nødvendigvis skal have i kontanter!
Hvis man får dispensation er det normalt at us dispensere for alle krav , dvs også de 50000 kr
-
fundiver199
I skal have været gift så længe, at I har nået at få ægteskabet registreret hos din danske kommune. Hvor lang tid det tager, afhænger af, om I har giftet jer i Danmark, og hvor lang tid legaliseringsprocessen tager, hvis I har giftet jer et andet sted end i Danmark.
Som de andre skriver, fraviges alle kravene, hvis dit 2-årige barn bor hos dig og har samkvem med sin far i normalt omfang. Årsagen er, at barnet jo vil miste det samkvem, hvis du bliver tvunget til eksempelvis at flytte til Spanien eller Cameroon for at leve med din ægtefælle der. Så hensynet til barnet gør, at I får lov at bo i Danmark, selvom I ikke lever op til de krav, der normalt stilles. Og det gælder selvfølgelig både mht. alder (24-års regel), bankgaranti og alt det andet.
Det eneste krav, der stadig vil bive stillet, er, at der ikke må være grund til at tro, at jeres ægteskab er et proformaægteskab. Og det er vel også logisk nok. For hvis det er et proformaægteskab, behøver du jo ikke flytte til Spanien eller Cameroon for at bo sammen med din mand, fordi han ikke kan få opholdstilladelse i Danmark. Så kan I bare fortsætte med at bo hver for sig, og formentlig vil I så også vælge at lade jer skille, da det eneste formål med ægteskabet jo var, at han ønskede at få opholdstilladelse i Danmark.
Som de andre skriver, fraviges alle kravene, hvis dit 2-årige barn bor hos dig og har samkvem med sin far i normalt omfang. Årsagen er, at barnet jo vil miste det samkvem, hvis du bliver tvunget til eksempelvis at flytte til Spanien eller Cameroon for at leve med din ægtefælle der. Så hensynet til barnet gør, at I får lov at bo i Danmark, selvom I ikke lever op til de krav, der normalt stilles. Og det gælder selvfølgelig både mht. alder (24-års regel), bankgaranti og alt det andet.
Det eneste krav, der stadig vil bive stillet, er, at der ikke må være grund til at tro, at jeres ægteskab er et proformaægteskab. Og det er vel også logisk nok. For hvis det er et proformaægteskab, behøver du jo ikke flytte til Spanien eller Cameroon for at bo sammen med din mand, fordi han ikke kan få opholdstilladelse i Danmark. Så kan I bare fortsætte med at bo hver for sig, og formentlig vil I så også vælge at lade jer skille, da det eneste formål med ægteskabet jo var, at han ønskede at få opholdstilladelse i Danmark.
Tusinde tak for det uddybende svar, det lyder jo ret så positivt!
Hvem skal jeg ringe til for at få det bekræftet som du skriver her? For jeg vil gerne være 100 % sikker på at det er sådan det hænger sammen, inden vi søger:)
Hvem skal jeg ringe til for at få det bekræftet som du skriver her? For jeg vil gerne være 100 % sikker på at det er sådan det hænger sammen, inden vi søger:)
-
swazoumido
Du kan ringe til Ny I Danmark på tlf 35308080.. De har hjulpet mig rigtig godt og grundig igennem alle reglerne og mig og min mand har lige søgt om familiesammenføring. Så prøv dem og rigtig meget held og lykke med det hele 
Tusinde tak endnu engang. Og rigtig meget held og lykke til jer også:)
-
fundiver199
Du kan aldrig få Udlændingestyrelsen til at "bekræfte", at der kan dispenseres fra krav, hvis I søger om noget. Det ville være at sagsbehandle i telefonen, og det kunne risikere at skabe nogle falske forhåbninger hos dig, idet du måske ville opfatte det som et "løfte". Eller en forhåndtilkendegivelse, som man kalder det i juridiske termer.
De ansatte i Servicecenteret må derfor ikke fortælle dig andet end, at det er en konkret vurdering fra sag til sag, og at man vil tage stilling til det, hvis I sender en ansøgning. Og så må de mundtligt gentage den information, du kan læse om på Nyidanmark:
Det er selvfølgelig op til dig, om du vil ringe til dem. Men hvis du gør det for at opnå sikkerhed for, at jeres ansøgning bliver godkendt, så kommer du til at gå forgæves og spilde både din egen og deres tid. For en sådan sikkerhed hverken kan eller må de give dig.
De kan jo eksempelvis ikke vide, om børnene reelt har samkvem med deres far, eller om børnene i det hele taget er dine og bor hos dig, eller alt muligt andet, som der skal tages stilling til, når ansøgningen behandles.
De ansatte i Servicecenteret må derfor ikke fortælle dig andet end, at det er en konkret vurdering fra sag til sag, og at man vil tage stilling til det, hvis I sender en ansøgning. Og så må de mundtligt gentage den information, du kan læse om på Nyidanmark:
Det er selvfølgelig op til dig, om du vil ringe til dem. Men hvis du gør det for at opnå sikkerhed for, at jeres ansøgning bliver godkendt, så kommer du til at gå forgæves og spilde både din egen og deres tid. For en sådan sikkerhed hverken kan eller må de give dig.
De kan jo eksempelvis ikke vide, om børnene reelt har samkvem med deres far, eller om børnene i det hele taget er dine og bor hos dig, eller alt muligt andet, som der skal tages stilling til, når ansøgningen behandles.
-
fundiver199
Det er godt at høre, at der er nogen, der har en positiv oplevelse med at ringe til Servicecenteret hos Udlændingestyrelsen, selvom de som sagt kun må oplyse om reglerne generel og ikke kan fortælle, om man vil få tilladelse eller ej, hvis man søger. Held og lykke med jeres sagswazoumido skrev:Du kan ringe til Ny I Danmark på tlf 35308080.. De har hjulpet mig rigtig godt og grundig igennem alle reglerne og mig og min mand har lige søgt om familiesammenføring. Så prøv dem og rigtig meget held og lykke med det hele