Tilbage til Danmark og beviser for ophold

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Tilbage til Danmark og beviser for ophold

Indlæg af fundiver199 » 23.07.2012 09:04:12

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Scan endelig afslaget og send det til ÆUG. Dels kan du få hjælp til at klage. Og dels hjælper det ÆUG, at vi kan henvise til så mange konkrete sager som muligt i vores forsøg på at påpege problemerne med sagsbehandlingen i EU-kontoret.

sam123

Indlæg af sam123 » 23.07.2012 13:46:55

Tak, mh og fundiver199 for hjælpen .. jeg skal nok scane og send deres afgørelse .på for hånd tak for hjælpen
Beste hilsner

Sam123
Senest rettet af sam123 23.07.2012 21:29:51, rettet i alt 1 gang.

pisti

Indlæg af pisti » 23.07.2012 16:18:26

Hej til alle herinde.

Jeg er så endnu en i rækken, der har fået et afslag af denne type. Vi modtog afslaget i fredags d. 20/7-12, til trods for at sagen var færdigbehandlet d.24 maj.
I denne forbindelse har jeg en lille historie:
Vi indgav ansøgningen personligt 25/10-11. Modtog et kvitteringsbrev 5/1-12, som jeg havde rykket for telefonisk 2/1-12.
D. 11/4-12 talte jeg med en sagsbehandler i US, som oplyste mig om at hun netop var ved at sende mig endnu et kvitteringsbrev, indeholdende den ekstra tjekliste som andre også har omtalt herinde, og at hun i øvrigt ikke havde set på sagen endnu. Jeg blev en smule pirrelig, og bad hende afgøre sagen på det foreliggende grundlag, -altså de ca. 90 kopier jeg havde vedlagt ansøgningen. Det var en meget ubehagelig samtale, som gjorde at jeg besluttede at dokumentere mine samtaler fremadrettet.
D. 30/4-12 klager jeg til Justitsministeriet over sagsbehandlingstiden, og får at vide at der kan gå op til 3 mdr. før jeg får svar. Juristen forklarer mig proceduren: De skriver til US, som oftest svarer at sagen netop er afgjort, - da de ellers skal forklare nærmere.
D. 11/7-12 kontakter jeg US, for at høre om der er nyt. Jeg taler med en mand som faktisk oplyser mig om at sagen er færdigbehandlet i maj,. Da bliver jeg igen en lille smule pirrelig, hvorefter han undskylder at han har søgt på et forkert journalnr., beder om nummeret igen, hvorefter han konfronterer mig med klagesagen. Jeg spørger om det var dumt gjort, underforstået om det ville blive brugt til at trække sagen yderligere ud, og han svarer: Nej, hvorfor det, det har du jo ret til. Herefter fortæller han mig, at sagen er verserende, men tæt på en afgørelse. Altså en direkte løgn, som jeg kan dokumentere. Han har først herefter videresendt sagen til forkyndelse, og sagen har altså ligget færdigbehandlet i bunken knap 2 måneder.

Jeg sender vel også afslaget til ÆUG?

Knuser fra Pisti

closed1

Indlæg af closed1 » 23.07.2012 16:25:02

Håber du scanner afslaget og sender det til æug ,
Du skal klage over afslaget inden 7 dage .
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Hvis du straks sender afslaget til Æug så hjælper de med at kikke på det.

Besvar