NemID Online Invitation Status

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Wigglestick

NemID Online Invitation Status

Indlæg af Wigglestick » 19.07.2012 13:30:05

Hej kære ÆUG.

Først tak for et meget informativt forum med en god tone.

Den 2. Juli indgav min Thailandske kæreste visumansøgning hos VFS i Bangkok.
Samme dag får hun SMS statusopdatering om, at den er videregivet til den Danske ambassade i Bangkok.
Status på invitationen på "Min Side" hos nyidanmark.dk: "Afventer ansøgning".

Jeg ringede d. 16. for at høre, om der var fejl ved invitation eller forkert oplyst invitationsID, men nej, de var begge OK.
Medarbejderen ville sætte InvID og ansøgning sammnen.
Ringede igen d.d. (19.) for at høre ad mht. status på Min Side. Samme som sidste gang. Afventer ansøgning.
Jeg blev dog oplyst om, de var ved at behandle sager fra et par dage før, hun indleverede.

Andre der har benyttet en NemID invitation sammen med en Bangkok-ansøgning?
Har I oplevet løbende statusopdateringer, eller er der overhovedet ikke sket noget med den, førend en afgørelse er truffet?

Måske jeg bare er en lille bekymre-Børge.

SuperT

Re: NemID Online Invitation Status

Indlæg af SuperT » 19.07.2012 20:27:09

Min kone var også hos VFS d. 2 juli. Den har også stået på "afventer ansøgning" lige siden. I dag skiftede den dog til "Invitation anvendt" og få timer efter stod der at ambassaden havde udstedt visum.

Jeg var ligesom dig nervøs for at noget muligvis var galt, men det lader bare til de har yderst travlt for tiden. Men ikke hun snart få visum... i morgen muligvis?

K-india

Indlæg af K-india » 21.07.2012 09:03:11

Samme her. Min kæreste indgav invitationen ( godt nok i Indien), men der blev ved med, at stå: afventer ansøgning. Til sidst ringede jeg til ambassaden, for at høre, hvad der mon var galt, og der havde de allerede udstedt visum, som var blevet afsendt. Hvis jeg kigger nu, står der stadig Afventer ansøgning, så her blev status slet ikke ændret. Mærkeligt..

Pøj pøj med det

Wigglestick

Indlæg af Wigglestick » 23.07.2012 07:04:28

For lige at følge op.

I dag skiftede status til "Invitation anvendt", og under detaljer for invitationen: Ambassaden har udstedt visum - Ja.

Så der opdateres åbenbart ikke førend ambassaden har truffet deres afgørelse.

Besvar