nu er ansøgning afleveret.
nu er ansøgning afleveret.
hej alle.
Nu har jeg aflevere FS ansøgning skema! den 19. Juli 2012
jeg er 26 år, danske pas og har været i DK 15 år, ingen børn.
no crime.
ikke havde modtagt kontant hjælp.
haft fuldtids arbejdet seneste 5 år.
boligkravet okay.
min kones tilknytningskravet okay.
ingen gæld til offenlige.
Må håbe det lykkes, kryse fingre.
Nogen herind med erfaringen kan fortælle mig hvor lange tid der vil går?
Er der ikke mange der holde ferie nu i US?
på forhånd tak
Nu har jeg aflevere FS ansøgning skema! den 19. Juli 2012
jeg er 26 år, danske pas og har været i DK 15 år, ingen børn.
no crime.
ikke havde modtagt kontant hjælp.
haft fuldtids arbejdet seneste 5 år.
boligkravet okay.
min kones tilknytningskravet okay.
ingen gæld til offenlige.
Må håbe det lykkes, kryse fingre.
Nogen herind med erfaringen kan fortælle mig hvor lange tid der vil går?
Er der ikke mange der holde ferie nu i US?
på forhånd tak
Re: nu er ansøgning afleveret.
Din profil lyder meget som mit, eneste forskel er at jeg er 32 år og har boet i DK siden 1990, men blev Dansk statsborger i 1998.
Jeg afleverede min kones ansøgning 20 maj hos den lokale politikontor, og fik brev fra US 5 uger efter, at ansøgning var modtaget og registreret pr 21 maj.
jeg forventede at vores sag var en 3mdrs, lige til at klare for dem, da vi opfylder alt, men de valgt og behandle vores sag på en 7mdrs . De skrev i brevet at vi skal forvente et svar SENESTE den 21 december 2012.
Grundet til dette var at de vil undersøge om vi evt. ikke behøvede og opfylde nogle af punkterne, som f.eks garantistellelisen.
held og lykke med jeres
Jeg afleverede min kones ansøgning 20 maj hos den lokale politikontor, og fik brev fra US 5 uger efter, at ansøgning var modtaget og registreret pr 21 maj.
jeg forventede at vores sag var en 3mdrs, lige til at klare for dem, da vi opfylder alt, men de valgt og behandle vores sag på en 7mdrs . De skrev i brevet at vi skal forvente et svar SENESTE den 21 december 2012.
Grundet til dette var at de vil undersøge om vi evt. ikke behøvede og opfylde nogle af punkterne, som f.eks garantistellelisen.
held og lykke med jeres
Tak for svar.
Wow, 7 måneder, jeg håber der ikke vil går mere end 3 måneder med mit sag, så jeg glad, min kone er i Kina stadigvæk, vent på mig.
Hilsen Hua.
Wow, 7 måneder, jeg håber der ikke vil går mere end 3 måneder med mit sag, så jeg glad, min kone er i Kina stadigvæk, vent på mig.
Hilsen Hua.
på nyidanmark.dk min side . der kan man logge ind og se status på en sag
Da jeg ringede ind igår sagde en af sagsbehandlerne at FS efter eu-reglerne ville tage ca. 3-4 måneder (hvor det tidligere var 7-8 måneder,, ligesom det tog med min).. og fs efter 24-års reglen ville tage 3 måneder.. og så sagde jeg at det var MEGET sjældent at jeg havde hørt at man holder sig indenfor de 3 måneder,, og da sagde sagsbehandleren at de havde ansat mange nye medarbejdere.. så hun sagde at det ville være de meget mere komplicerede sager der ville tage 4 måneder.. så det kan være du allerede får svar okt... 
Så må man håbe at alle de mange nye medarbejder bliver rigtig oplært , for lige pt står det meget skidt til med kvaliteten af sagsbehandlingen i us...
hej closed1.
jeg var faktisk ikke klar over at man kunne tjekke status på FS sagen.
der står at vores var modtaget 21 maj, fyldigt og ingen mangler.
status baren viser 3 ud af 4. ved ikke om det overhovedet betyder noget? eller om det måske betyder at den er ved slutningen allerede. tvivler dog.
men nice nok at man kan følge med online.
jeg var faktisk ikke klar over at man kunne tjekke status på FS sagen.
der står at vores var modtaget 21 maj, fyldigt og ingen mangler.
status baren viser 3 ud af 4. ved ikke om det overhovedet betyder noget? eller om det måske betyder at den er ved slutningen allerede. tvivler dog.
men nice nok at man kan følge med online.
Hej
Jeg er født dansk statborger for 46 år siden og min kone er 36 år og fra Thailand.
Vi søgte FS den 25 juni for min konne og hendes 2 sønner, de er i Danmark på tursitvisum.
Vi opfylder alle krav og har afleveret alle papir, så sagen burde være enkel
nyidanmrk skriver følgende på deres hjemmeside:
Fra 1. januar 2012 vil alle ansøgere modtage et individuelt orienteringsbrev om det forventede servicemål inden for 30 dage efter modtagelsen af ansøgningen. Såfremt sagen kan afgøres inden for 30 dage, vil ansøger ikke modtage et individuelt orienteringsbrev. Det kan have indflydelse på servicemålene, om der eventuelt er ekstraordinært mange sager som følge af fx sæsonudsving. Såfremt servicemålet i ekstraordinære tilfælde bliver overskredet med mere end 30 dage, vil ansøger modtage et individuelt orienteringsbrev, hvoraf en ny forventet sagsbehandlingsfrist fremgår.
Som er en følge af ombudsmanden udtalelse nr 2012-3
http://www.ombudsmanden.dk/find/udtalel ... er/2012-3/
Vi har endnu ikke modtaget dette orienteringsbrev og vi har dermed hellere ikke fået et journal nr, så vi kan logge ind på nyidanmark og se status, men de 30 dage er helllere ikke gået endnu (i skrivende stund mangler der 5 dage).
Vi fik en rigtig fin betejning i servicecenteret i Ryesgade, da vi endelig kom til, vi havde en ventetid på 6 timer og 18 minutter.
Men jeg håber hver dag når jeg åbner postkassen at ligger et brev
Held og lykke alle sammen, jeg skriver når jeg få mere at vide, det er rart at hører jeres andres fremdrift med FS
Jeg er født dansk statborger for 46 år siden og min kone er 36 år og fra Thailand.
Vi søgte FS den 25 juni for min konne og hendes 2 sønner, de er i Danmark på tursitvisum.
Vi opfylder alle krav og har afleveret alle papir, så sagen burde være enkel
nyidanmrk skriver følgende på deres hjemmeside:
Fra 1. januar 2012 vil alle ansøgere modtage et individuelt orienteringsbrev om det forventede servicemål inden for 30 dage efter modtagelsen af ansøgningen. Såfremt sagen kan afgøres inden for 30 dage, vil ansøger ikke modtage et individuelt orienteringsbrev. Det kan have indflydelse på servicemålene, om der eventuelt er ekstraordinært mange sager som følge af fx sæsonudsving. Såfremt servicemålet i ekstraordinære tilfælde bliver overskredet med mere end 30 dage, vil ansøger modtage et individuelt orienteringsbrev, hvoraf en ny forventet sagsbehandlingsfrist fremgår.
Som er en følge af ombudsmanden udtalelse nr 2012-3
http://www.ombudsmanden.dk/find/udtalel ... er/2012-3/
Vi har endnu ikke modtaget dette orienteringsbrev og vi har dermed hellere ikke fået et journal nr, så vi kan logge ind på nyidanmark og se status, men de 30 dage er helllere ikke gået endnu (i skrivende stund mangler der 5 dage).
Vi fik en rigtig fin betejning i servicecenteret i Ryesgade, da vi endelig kom til, vi havde en ventetid på 6 timer og 18 minutter.
Men jeg håber hver dag når jeg åbner postkassen at ligger et brev
Held og lykke alle sammen, jeg skriver når jeg få mere at vide, det er rart at hører jeres andres fremdrift med FS
Du kan logge ind på min side med nemid .
Jeg har været derinde tidligere og kunne ikke finde noget, men nu har jeg været derinde igen og umiddelbart stå
Der er ikke registreret nogen sager, hvor du er ansøger.
Men jeg bemærkede så en tab hvor der stod personrefencetab og der stå sagen og status baren viser 1 ud af 4.
Tak for hjælpen
Der er ikke registreret nogen sager, hvor du er ansøger.
Men jeg bemærkede så en tab hvor der stod personrefencetab og der stå sagen og status baren viser 1 ud af 4.
Tak for hjælpen
nej du skal se under reference på nyidanmark.dk
for det er jo ikke dig der ansøger du er reference person
for det er jo ikke dig der ansøger du er reference person
tak for svar fra alle..
ringede til US idag for at høre om ventetiden når den nu viser 3 ud af 4 bar fyldt under statussag i nyidanmark.dk
De sagde at de er nået dertil hvor de skal lave en asyl afhøring på mig.
Er der nogen der har erfaringer med det, og hvad det egentligt betyder?
Kan det mon have noget at gøre med da mig, min forældre og søskende kom til DK i 1990 som flygtninge? ( dansk statsborger siden 1998 )
Der står nemlig i brevet at de vil undersøge om der er nogle forhold i vores sag som kunne fravige os nogle af kraverne.
er der nogle med erfaringer om dette eller har været i sådan en situation?
De sagde at de er nået dertil hvor de skal lave en asyl afhøring på mig.
Er der nogen der har erfaringer med det, og hvad det egentligt betyder?
Kan det mon have noget at gøre med da mig, min forældre og søskende kom til DK i 1990 som flygtninge? ( dansk statsborger siden 1998 )
Der står nemlig i brevet at de vil undersøge om der er nogle forhold i vores sag som kunne fravige os nogle af kraverne.
er der nogle med erfaringer om dette eller har været i sådan en situation?
-
fundiver199
Det betyder, at de skal tage stilling til, om du risikerer forfølgelse i din ægtefælles og/eller dit eget hjemland. Og hvis det er tilfældet, bliver de fleste krav fraveget, så I f.eks. ikke skal stille bankgaranti, da I jo så ikke har mulighed for at leve jeres familieliv der.
fundiver199 skrev:Det betyder, at de skal tage stilling til, om du risikerer forfølgelse i din ægtefælles og/eller dit eget hjemland. Og hvis det er tilfældet, bliver de fleste krav fraveget, så I f.eks. ikke skal stille bankgaranti, da I jo så ikke har mulighed for at leve jeres familieliv der.
okey! det vil jo være lækkert hvis det var tilfældet. Hvor stor er chancen for det ? vi snakker om Iran.
er dette process noget de tjekker på alle FS sager?