Afslag
Afslag
Nu står jeg i en dilemma.. jeg ringede US op for at høre om de havde fået min mail om boligkrav osv.. damen sagde at hun kunne godt sige på forhånd at fordi jeg fik afslag for 9-10 måneder siden (fs efter eu-regler) så "tæller"man mig ikke som udrejst fra DK..så derfor kan jeg ikke beyntter mig af "comig-home reglerne" så hun siger at hvis jeg ikke finder en bolig i DK så sku jeg 100% regne med afslag.. men hvis jeg flytter til DK og risikere at få afslag (hvilket jeg ikke burde få, men det tænkte jeg også første gang jeg ansøgte) så ryger min mands svenske opholdskort også.. og så skal jeg til at søge forfra i SE igen.. jeg har stresset hele dagen over hvad jeg skal gøre.. skal vi flytte til Dk og tage chancen.. eller vente 3.5 år mere og så kraftedme vende tilbage med et svensk pas..
Re: Afslag
Som jeg har forstået dig så påtænker i at søge om en EU opholdstilladelse i DK grundet jeres ophold i Sverige.
Nu er der jo som sådan ikke et reelt boligkrav ved en EU opholdstilladelse, det kan fx. godt være en tidsbegrænset fremleje, så jeg ser ikke problemet?
At i ikke har en bolig i DK når i, fra Sverige af, søger om en dansk EU opholdstilladelse er ikke nogen forhindring.
Omvendt kan en bolig, fx hvis I stadig har den bolig i DK fra før i flyttede til Sverige, være et problem da den i Udl. service øjne så understreger at i måske ikke reelt har fraflyttet DK.
Nu er der jo som sådan ikke et reelt boligkrav ved en EU opholdstilladelse, det kan fx. godt være en tidsbegrænset fremleje, så jeg ser ikke problemet?
At i ikke har en bolig i DK når i, fra Sverige af, søger om en dansk EU opholdstilladelse er ikke nogen forhindring.
Omvendt kan en bolig, fx hvis I stadig har den bolig i DK fra før i flyttede til Sverige, være et problem da den i Udl. service øjne så understreger at i måske ikke reelt har fraflyttet DK.
måske er det fordi at jeg ikke kan falde i søvn og kl nu er over 6,, eller at jeg har været stresset hele dagen over det her med boligen i Dk,, men jeg forstod intet
)) jeg søger Fs efter de danske regler..
Hvis i stadig bor i Sverige , kan i da søge fs på eu reglerne igen , har i sendt afslaget til æug rådgivningen ? Hvis ikke kan i scanne det og sende det . Hvad var grunden til afslaget ?
man troede ikke på at vi reelt boede i Sverige.. same story different day... er det slet ikke muligt at jeg flytter til Dk et par måneder uden at det skader min mands opholdskort i Sverige?
Jeg syntes du skulle scanne afslaget det vil være guld værd for æug og der er ikke udløbsdato på en klage når i stadig bor i Sverige ., og i kan da søge på eu reglerne igen , i må da have en masse dokumentation nu . .
-
fundiver199
Det er klart, at hvis du i mere end et år har boet et sted i Danmark f.eks. hos dine forældre men haft adresse i Sverige, så kan I ikke komme ind under "coming home" reglen. Så hvis det er tilfældet, må du finde et nyt sted at bo i Danmark, der opfylder kravene, før I kan søge FS efter de danske regler.
Hvis I derimod rent faktisk bor i Sverige, så må du starte med at få omstødt det afslag på FS efter EU-reglerne, I fik for 9 måneder siden ved enten at søge igen eller klage over afslaget, som closed1 skriver. Det betyder så, at din mand får udstedt et dansk opholdskort. Og så kan I jo overveje, om der stadig er nogen grund til at søge FS efter de danske regler.
Som closed1 skriver er du meget velkommen til at scanne det 9 måneder gamle afslag på FS efter EU-reglerne og sende det til ÆUG´s rådgivning:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Så kan vi fortælle dig, hvad der skal til for få Justitsministeriet til at omstøde afslaget, eller få godkendt en ny ansøgning hos US.
Hvis I derimod rent faktisk bor i Sverige, så må du starte med at få omstødt det afslag på FS efter EU-reglerne, I fik for 9 måneder siden ved enten at søge igen eller klage over afslaget, som closed1 skriver. Det betyder så, at din mand får udstedt et dansk opholdskort. Og så kan I jo overveje, om der stadig er nogen grund til at søge FS efter de danske regler.
Som closed1 skriver er du meget velkommen til at scanne det 9 måneder gamle afslag på FS efter EU-reglerne og sende det til ÆUG´s rådgivning:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Så kan vi fortælle dig, hvad der skal til for få Justitsministeriet til at omstøde afslaget, eller få godkendt en ny ansøgning hos US.
-
fundiver199
I princippet er din mands opholdsret i Sverige jo betinget af, at du bor i Sverige. Så i samme øjeblik, du flytter din adresse ud af Sverige, kan Migrationsverket vel med god ret påbegynde en proces gående ud på at annullere opholdskortet.Emel skrev:er det slet ikke muligt at jeg flytter til Dk et par måneder uden at det skader min mands opholdskort i Sverige?
Men for det første har Migrationsverket travlt med mange andre ting, så det er ikke lige sikkert, at de har tid til at gøre dette sådan lige med det samme. Så I kan godt være heldige, hvis I vender tilbage til Sverige f.eks. 5 måneder senere, at de ikke har annuleret hans opholdskort.
Og for det andet, selv hvis de har nået at annullere det, er det jo ikke nogen kæmpe ulykke. Så må han bare søge om et nyt en gang til, og hvis betingelserne stadig er opfyldt, bliver det selvfølgelig udstedt.