bor i Malmø vuggestuer i DK
bor i Malmø vuggestuer i DK
kan man bor i Sverige og har sin søn i en vuggestue i KB . min søn har en dansk cpr og vi vil gerne flytte til Sverige
Re: bor i Malmø vuggestuer i DK
Hvis. Din plan er senere at flyyte til DK, med FS iflg. EU regler, så er det en meget dårlig ide. En forum skribent havde store problemmer, med at bevise et reelt ophold i Sverige.
Mvh DBS
Mvh DBS
Nej jeg skal ikke tilbage til dk men kan det lad sig gøre
Ja, det kan godt lade sig gøre. Spørg i den kommune, hvor du arbejder.
Hvis planen er at blive boende i SE - ville jeg dog gøre mig nogle overvejelser omkring, om det er er hensigtsmæssigt at have barnet i dansk institution. Overvejelser omkring transporttid for barnet - sprog og legekammerater m.m.
Og så er de svenske institutioner altså bare væsentlig bedre end de danske.
Hvis planen er at blive boende i SE - ville jeg dog gøre mig nogle overvejelser omkring, om det er er hensigtsmæssigt at have barnet i dansk institution. Overvejelser omkring transporttid for barnet - sprog og legekammerater m.m.
Og så er de svenske institutioner altså bare væsentlig bedre end de danske.
problem er at jeg arbejde i Horsholm og jeg skal flytte til malmø . jeg sysnes det nemer for mig at har ham i en vuggestue i kb hvor jeg borg nu . det er noget med min arbejdestider .
so kan jeg få ham register i den kommun hvor jeg borger nu ikke den hvor jeg arbejde
so kan jeg få ham register i den kommun hvor jeg borger nu ikke den hvor jeg arbejde
Du må kontakte kommune - de kan svare dig. Mange kommune tillader at man kan have sit barn i kommunens institution, hvis man arbejder i kommune - men når du hverken arbejder eller bor i kommunen er det nok tvivlsomt - men spørg.
I den institution hvor mit barn gik på Dagis (fra 1 - 6 år) i Malmø var der åbent alle ugens 7 dage fra kl. 06.00 til 21.00 og jeg gav den formidable sum af omkring 800 svenske kroner (afhængig af indtægt) om måneden inkl. frokost, 2 mellemmåltider og varm mad til frokost . Bare så du er opmærksom på mulighederne.
Jeg ville seriøst overveje, om jeg ville udsætte et barn for den transporttid og samtidig fratage barnet integrationen i forhold til sprog, kultur, legekammerater m.m. Hvis I skal blive i SE - starter vejen til den svenske skole jo allerede for barnet i dagis.
Ps. Velkommen til Sverige.
I den institution hvor mit barn gik på Dagis (fra 1 - 6 år) i Malmø var der åbent alle ugens 7 dage fra kl. 06.00 til 21.00 og jeg gav den formidable sum af omkring 800 svenske kroner (afhængig af indtægt) om måneden inkl. frokost, 2 mellemmåltider og varm mad til frokost . Bare så du er opmærksom på mulighederne.
Jeg ville seriøst overveje, om jeg ville udsætte et barn for den transporttid og samtidig fratage barnet integrationen i forhold til sprog, kultur, legekammerater m.m. Hvis I skal blive i SE - starter vejen til den svenske skole jo allerede for barnet i dagis.
Ps. Velkommen til Sverige.
TAk for svar jeg vist ikke det her med åbningstid . Jeg tror jeg søger i en svensk
Børnehave hvordan er det med vente tid
Børnehave hvordan er det med vente tid
Nedenstående er OB-Förskolor - altså dem som har åbent fra 06.00 - 21.00 (22.00 ved behov) alle ugens 7 dage. Rönnens förskola har åbent 24 timer i dögnet for dem som arbejder om natten.
Nydala förskola, Helenetorpsgatan 3, stadsdel Fosie
Pilängens förskola, Elinelundsvägen 52, stadsdel Limhamn-Bunkeflo
Rönnens förskola, Östra Farmvägen 3, stadsdel Centrum
Södra Sommarstadens förskola, John Ericssonsväg 10, stadsdel Södra Innerstaden
Östra Fäladens förskola, Östra Fäladsgatan 30, stadsdel Kirseberg
Hvis man ikke allerede bor i Malmö - kan man som kommende tilflytter skrive sit barn op tidligst 4 måneder för man flytter til Malmö.
Der er en ventetidsgaranti på, at man skal tilbydes en plads senest 4 måneder efter (eller den önskede dato, hvis der ligger efter) man har afleveret ansögningen.
http://www.malmo.se/Medborgare/Forskola ... skola.html
Nydala förskola, Helenetorpsgatan 3, stadsdel Fosie
Pilängens förskola, Elinelundsvägen 52, stadsdel Limhamn-Bunkeflo
Rönnens förskola, Östra Farmvägen 3, stadsdel Centrum
Södra Sommarstadens förskola, John Ericssonsväg 10, stadsdel Södra Innerstaden
Östra Fäladens förskola, Östra Fäladsgatan 30, stadsdel Kirseberg
Hvis man ikke allerede bor i Malmö - kan man som kommende tilflytter skrive sit barn op tidligst 4 måneder för man flytter til Malmö.
Der er en ventetidsgaranti på, at man skal tilbydes en plads senest 4 måneder efter (eller den önskede dato, hvis der ligger efter) man har afleveret ansögningen.
http://www.malmo.se/Medborgare/Forskola ... skola.html
Tak tusind tak