Lidt utålmodig måske, men...
Lidt utålmodig måske, men...
min kæreste var på VSF for 10 dage siden, hvor han indleverede alle sine papirer. Jeg har lavet online invitation, og her skulle jeg jo så kunne følge sagens gang. Jeg kan stadig ikke se, at min invitation er blevet sammenholdt med hans ansøgning; altså der står: Afventer ansøgning i status.
Vi bliver lidt nervøse for, om alt nu er ok, og om vi kan nå det. Er der mon ekstra travlhed nu eller? Hvis servicemålet for 15 dage skal overholdes, så er tiden jo ved, at være lidt knap. Når vi læser på VSF's hp, så står der, at 15 dage er incl. forsendelse til ambassaden. We know, det er blot et mål...meeen alligevel.
Sagen er den, at han også var på VSF for 3 uger siden. Her skete der det, at de ikke foretog sig yderligere efter han var gået derfra. De troede nemlig, at er manglede en invitation til trods for, at ID var noteret i det covering letter, som han havde skrevet. Det valgte de så, at lægge hen uden, at kontakte ham. Jeg tog kontakt til ambassaden (de har rimelig begrænset telefontid), og her kunne hun se, at der ikke var indleveret noget. Jeg ringede til min kæreste, som skyndte sig til VSF igen, hvor de havde hans papirer, og bad han fremskaffe invitationen. Jeg ringede til ambassaden igen, som tog fat i VSF og bad dem godtage ID. Herefter fik han ret god behandling, de godtog papirerne og han fik en kvittering med sig.
Skader det mon noget, at tage kontakt til ambassaden igen, eller skal vi lige se tiden an?
Vh. et sikkert alt for utålmodigt par...
Vi bliver lidt nervøse for, om alt nu er ok, og om vi kan nå det. Er der mon ekstra travlhed nu eller? Hvis servicemålet for 15 dage skal overholdes, så er tiden jo ved, at være lidt knap. Når vi læser på VSF's hp, så står der, at 15 dage er incl. forsendelse til ambassaden. We know, det er blot et mål...meeen alligevel.
Sagen er den, at han også var på VSF for 3 uger siden. Her skete der det, at de ikke foretog sig yderligere efter han var gået derfra. De troede nemlig, at er manglede en invitation til trods for, at ID var noteret i det covering letter, som han havde skrevet. Det valgte de så, at lægge hen uden, at kontakte ham. Jeg tog kontakt til ambassaden (de har rimelig begrænset telefontid), og her kunne hun se, at der ikke var indleveret noget. Jeg ringede til min kæreste, som skyndte sig til VSF igen, hvor de havde hans papirer, og bad han fremskaffe invitationen. Jeg ringede til ambassaden igen, som tog fat i VSF og bad dem godtage ID. Herefter fik han ret god behandling, de godtog papirerne og han fik en kvittering med sig.
Skader det mon noget, at tage kontakt til ambassaden igen, eller skal vi lige se tiden an?
Vh. et sikkert alt for utålmodigt par...
-
fundiver199
Re: Lidt utålmodig måske, men...
Hvad tror du selv, at der kommer ud af at kontakte ambassaden, når den maksimalt tilladte sagsbehandlingstid på 60 dage ikke tilnærmelsesvis er gået? Lad dem nu bare passe deres arbejde i fred, og gå en lang tur i skoven og hør fuglene synge 
Hehe...okay, vi prøver en tur i skoven, men det var nu mere tanken på, at de slet ikke er gået i gang endnu; altså, hvis de nu vil sende sagen til US osv...Og nu blev tiden jo pludselig lidt mere knap, når 14 dage gik med "ingenting". Vi har billetter til 10/8.fundiver199 skrev:Hvad tror du selv, at der kommer ud af at kontakte ambassaden, når den maksimalt tilladte sagsbehandlingstid på 60 dage ikke tilnærmelsesvis er gået? Lad dem nu bare passe deres arbejde i fred, og gå en lang tur i skoven og hør fuglene synge
-
fundiver199
Ja det absolut sikreste er naturligvis at søge om visum 2-3 måneder før den planlagte rejse. Søger man mindre end 2 måneder før, så er det en kalkuleret risiko, man tager.
Ja, det har du ret i...sidste gang fik han visum inden for 2 uger, så vi tænkte, at det nok næppe ville tage mere end 1½ måned denne gang...vi håber dog stadig, at det kan nåes. Ellers er billetterne heldigvis "refundable"fundiver199 skrev:Ja det absolut sikreste er naturligvis at søge om visum 2-3 måneder før den planlagte rejse. Søger man mindre end 2 måneder før, så er det en kalkuleret risiko, man tager.
-
fundiver199
Når det ikke er hans første besøg, og hvis han lod være med at overskride sit visum sidste gang eller blive registreret af PET, så skal der da gå rigtig meget ged i den, for at det kan tage mere end 30 dage at udstede visum. Så mon ikke det går 
Nooo problemfundiver199 skrev:Når det ikke er hans første besøg, og hvis han lod være med at overskride sit visum sidste gang eller blive registreret af PET, så skal der da gå rigtig meget ged i den, for at det kan tage mere end 30 dage at udstede visum. Så mon ikke det går
Vi ringede lige til ambassaden for, at tjekke op på det OG visum er givet. Jeg er ca. den lykkeligste kvinde på jorden!
Tusind tak for råd hele vejen hertil!
Jamen for f.... K-indea, så fulgte du ikke rådet, og gik en tur i skoven
Men må ikke fuglene synger lidt højere nu
God sommer
DBS
Men må ikke fuglene synger lidt højere nu
God sommer
DBS
-
fundiver199
Hvis K-india bor her i København, var det vist meget heldigt, at hun ikke fulgte rådet om at gå en lang tur i skoven. For regnen vælter ned her nu.... 
Fundriver , har du måske tænkt den tanke at DBS sælger paraplyer ?
http://www.youtube.com/watch?v=bHVmgrr0VSk
http://www.youtube.com/watch?v=bHVmgrr0VSk
hahahaha, nej, jeg faldt lige over telefonen på vej ud i skoven...men iiih, hvor fuglene synger smukt nuDBS skrev:Jamen for f.... K-indea, så fulgte du ikke rådet, og gik en tur i skoven![]()
Men må ikke fuglene synger lidt højere nu![]()
God sommer
DBS
Og til orientering...jeg er i Indien, og lige nu står monsun regnen ned...men det er ligemeget nu...singing in the rain
Rigtig god sommer til dig, også