indfødsret
indfødsret
Hej, har lige fået et brev fra justitsministeriet med en bekræftelse på modtagelse af min ansøgning om dansk indfødsret. Hvad er der erfaringer med sagsbehandlingstider i justitsministeriet? Har jeg chancer for at komme på et lovforslag her til efterår?
Re: indfødsret
Jeg var op til indfødretsprøven i juni 2010 og bestod den heldigvis .. Da jeg afleverede min ansøgning til politiet , sagde de at man også blev indkaldt til en samtale hos dem .. Denne samtale skulle senest være taget den 14.08 ( den gang ) for at jeg kunne komme med til lovforslaget til oktober . Jeg blev så optaget på lovforslaget til oktober og i midten af januar , fik jeg så et brev omkring at jeg havde fået ret til dansk statsborgerskab , såfremt jeg blev løsladt fra mit tidligere statsborgerskab ( tyrkisk )
lyder rigtig godt, har været til "naturalisation" samtale i politiet for 1 måned siden. så der er håb derude. hvor lang tid har du fået fra ministeriet til at løsrive dig fra dit tidligere statsborgerskab?
Hvis du har været til samtale hos politiet bliver du med sikkerhed optaget til lovforslaget til oktober ..
Hvis jeg ikke husker forkert var det et år . Altså jeg kan huske at jeg tog mit papir om at jeg kunne få dansk statsborgerskab med til den tyrkiske ambassade i københavn og sagde at jeg ville annullere mit tyrkiske statsborgerskab og der udfyldte jeg så et papir og afleverede billede osv til dem og de sagde jeg ville få svar inden for seks måneder ..
Da der var gået knap seks måneder modtog jeg så tilladelse fra den tyrkiske ambassade .
Hvis jeg ikke husker forkert var det et år . Altså jeg kan huske at jeg tog mit papir om at jeg kunne få dansk statsborgerskab med til den tyrkiske ambassade i københavn og sagde at jeg ville annullere mit tyrkiske statsborgerskab og der udfyldte jeg så et papir og afleverede billede osv til dem og de sagde jeg ville få svar inden for seks måneder ..
Da der var gået knap seks måneder modtog jeg så tilladelse fra den tyrkiske ambassade .
Tusind tak, Ekrem. det vil gå knap så stærk med min hviderussiske ambassade, tror jeg. god weekend, vit
hvad handler samtalen hos politiet om ?
først gennemgår man ansøgning, så er der fri snak om lidt af hvert ( livet i danmark, familie i hjemmeland osv.) det er mest om at tale forståeligt dansk.
De spurgte mig om hvorfor jeg ville være dansk statsborger ..
Hvem jeg havde som familie i Tyrkiet osv
Hvem jeg havde som familie i Tyrkiet osv