Jeg har lavet online invitation til min kæreste, men nu kommer vi i tanker om, at han skal have en kopi på sig. Sidst han var her, ville de nemlig se denne i immigrationen, inden han fik lov til, at rejse ud. Jeg kan også fint tage et print af den invitation, som jeg har lavet nu; problemet er bare, at den er på dansk, og den ligner jo ikke en den "gammeldags" invitation.
Skal jeg udfylde VU2 på gammeldags manér og bare udfylde den med samme data, som jeg har gjort via nem ID, og derefter videre sende den til min kæreste eller hvordan? Ambassaden har jo ikke en magen til i papirform...men på den anden har de den så online...
Lidt praktisk..ang. invitation
-
fundiver199
Re: Lidt praktisk..ang. invitation
Den indiske immigration har da næppe lov til at tilbageholde indiske statsborgere, som ønsker at forlade landet, bare fordi de eksempelvis ikke har en invitation fra nogen i det land, som de ønsker at rejse til.
Det kommer jo slet ikke dem ved, da det ikke er dem, der har til opgave at kontrollere illegal indvandring i Schengen. Den opgave ligger alene hos immigrationskontrollen i Schengen.
Men hvis det er et problem, så lav dog en gammeldags invitation på papir og send til din kæreste, så han kan slippe for langvarige diskussioner med nævenyttige eller måske snarere korrupte indiske embedsmænd.
Som oftest er det et forsøg på at opnå bestikkelse, når embedsmænd begynder at "kontrollere" noget, som det slet ikke er deres opgave at kontrollere. Hvis din kæreste ikke havde haft en invitation, kunne de således have bildt ham ind, at det skulle han have for at få lov at forlade landet. Og så ville næste skridt givetvis være, at de kunne se gennem fingre med det, hvis han lige............
Og som oftest er det nye og grønne rejsende, der udses som ofre for den slags afpresningsforsøg. Så risikoen er klart størst, hvis man rejser med et helt nyt og friskt pas uden stempler fra tidligere rejser.
Erfarne rejsende kender jo således normalt reglerne og er dermed ikke så lette at snyde. De vil være mere tilbøjelige til at bede om at få lov at tale med den pågældendes overordnede, hvis de præsenteres for et eller andet selvopfundet "krav", de skal opfylde for at få lov at forlade landet.
Generelt er der følgende 3 ting og intet andet, som man skal være i besiddelse af for at få lov at checke ind til en flyrejse og komme gennem paskontrollen:
1) Gyldigt pas
2) Gyldigt visum såfremt dette kræves til slutdestinationen og evt. mellemstationer undervejs
3) Gyldig flybillet
Hvis nogen beder om at se noget som helst andet end de 3 ting ved afrejse, er der som regel noget helt galt.
Det kommer jo slet ikke dem ved, da det ikke er dem, der har til opgave at kontrollere illegal indvandring i Schengen. Den opgave ligger alene hos immigrationskontrollen i Schengen.
Men hvis det er et problem, så lav dog en gammeldags invitation på papir og send til din kæreste, så han kan slippe for langvarige diskussioner med nævenyttige eller måske snarere korrupte indiske embedsmænd.
Som oftest er det et forsøg på at opnå bestikkelse, når embedsmænd begynder at "kontrollere" noget, som det slet ikke er deres opgave at kontrollere. Hvis din kæreste ikke havde haft en invitation, kunne de således have bildt ham ind, at det skulle han have for at få lov at forlade landet. Og så ville næste skridt givetvis være, at de kunne se gennem fingre med det, hvis han lige............
Og som oftest er det nye og grønne rejsende, der udses som ofre for den slags afpresningsforsøg. Så risikoen er klart størst, hvis man rejser med et helt nyt og friskt pas uden stempler fra tidligere rejser.
Erfarne rejsende kender jo således normalt reglerne og er dermed ikke så lette at snyde. De vil være mere tilbøjelige til at bede om at få lov at tale med den pågældendes overordnede, hvis de præsenteres for et eller andet selvopfundet "krav", de skal opfylde for at få lov at forlade landet.
Generelt er der følgende 3 ting og intet andet, som man skal være i besiddelse af for at få lov at checke ind til en flyrejse og komme gennem paskontrollen:
1) Gyldigt pas
2) Gyldigt visum såfremt dette kræves til slutdestinationen og evt. mellemstationer undervejs
3) Gyldig flybillet
Hvis nogen beder om at se noget som helst andet end de 3 ting ved afrejse, er der som regel noget helt galt.
Ok, tak
Det var vi ikke klar over, men du har nok rigtig meget ret i, at de i et dejlig korrupt land, som Indien, gerne udser sig nye "grønne" ofre
Da han tog til Dk sidst, blev han tilbageholdt af flyselskabet (eller nok nærmere personale, som havde opfundet deres egne regler) indtil, han kunne fremskaffe 220 Dollars!!! Han forsøgte, at forklare, at han ikke kunne bruge Dollars til noget i Dk, han viste sponsorbrev og kontoudskrift med tilhørende kreditkort, men der var ikke noget, at gøre.... De blev dog straks mere samarbejdsvillige efter jeg havde ringet til nogle højere stående i firmaet 
Anyway, han skal rejse fra en mindre by, dvs. med mindre kompetent personale i immigrationen, som han selv udtrykker det
Så derfor vil han godt lige være sikker på, at der ikke bliver noget bøvl 
Jeg udfylder en invitation på gammeldaws maner, og giver ham den.
Tak nok engang
Anyway, han skal rejse fra en mindre by, dvs. med mindre kompetent personale i immigrationen, som han selv udtrykker det
Jeg udfylder en invitation på gammeldaws maner, og giver ham den.
Tak nok engang
-
fundiver199
Jeg har en bekendt, hvis kone skulle rejse fra Filippinerne til Danmark for første gang, og naturligvis alene og med en flunklende nyt pas. Da hun mødte op i indcheckningen, fortalte den ansatte hende, at hendes visum ikke var gyldigt, fordi der var kommet ”new rules”, siden det blev udstedt en uges tid før.
Min vens kone ringede til ham og klagede sin nød, og han bad herefter om at tale med den ansatte i indcheckningen. Han stillede hende følgende 3 spørgsmål hurtigt efter hinanden:
* Does my wife have a valid ticket for the flight, she is trying to check in for? – YES SIR
* Does my wife have a passport, which is valid for at least 6 month? – YES SIR
* Does my wife have a valid schengen visa in her passport? – YES SIR
Ok then please check her in now, or I will immedeatly report this incidence to the headquarter of Singapore Airlines in Singapore. And your name is?
Så var der ikke mere vrøvl, og konen kunne fortsætte til immigrationen
Min vens kone ringede til ham og klagede sin nød, og han bad herefter om at tale med den ansatte i indcheckningen. Han stillede hende følgende 3 spørgsmål hurtigt efter hinanden:
* Does my wife have a valid ticket for the flight, she is trying to check in for? – YES SIR
* Does my wife have a passport, which is valid for at least 6 month? – YES SIR
* Does my wife have a valid schengen visa in her passport? – YES SIR
Ok then please check her in now, or I will immedeatly report this incidence to the headquarter of Singapore Airlines in Singapore. And your name is?
Så var der ikke mere vrøvl, og konen kunne fortsætte til immigrationen
Så fik de ikke scoret nogle orange gebyrer på den konto