Invitation ved visum.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

Invitation ved visum.

Indlæg af rinarios » 20.04.2008 21:43:57

Hej,

Hvad er godt at skrive i en invitation naar min mand skal besoege mig i DK.
Er det vigtigt at skrive omkring hele vores historie, forhold osv.

Vi vil blive meget glad for at hoere andres erfaringer paa dette.

Karina

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 21.04.2008 08:39:56

Hej Karina. Du kan se et konkret eksempel på et invitationsbrev i denne tråd:

http://www.filippinerne.dk/forum/showthread.php?t=1268

loui
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af loui » 21.04.2008 19:50:48

Hej,

Her er et forslag til hvordan en invitation kan se ud...
Jeg fik dette forslag at gå ud fra herinde fra, da jeg skulle søge, så er der lidt at gå ud fra...

Held og lykke.. :D

Sted, dato, år
Invitation til turistbesøg i Danmark.
Hermed fremsendes invitation til turistbesøg i Danmark. Nedenfor findes personlige oplysninger om ansøgende part, begrundelse for ansøgning om visum og oplysninger om inviterende part.
- ansøgers navn:
- ansøgers adresse:
- fødselsdato
- telefonnr.
- beskæftigelse

Ansøger og undertegnede mødte hinanden første gang d. X/X-00, og har gennem de sidste to år været kærester. I denne periode har jeg besøgt Mr. X tre gange i Indonesien. Sidst vi mødtes var d. X/X-00 (vedlagt kopi af stempler i passet, flybilletter el. lign.)

Vi føler begge det er på tide, at han møder min familie og venner og også lærer mit land at kende. Derfor søger vi om 90 dages turistvisum fra XX/XX-00, hvor Mr. X er bevillget 3 måneders ferie fra sit job, som han skal starte på igen XX/XX-00.

Som den herboende og inviterende part påtager jeg mig fuldt økonomisk ansvar, både i forbindelse med rejse- og opholdsudgifter. Der vil blive arrangeret en returbillet og der er sørget for den påkrævede rejseforsikring, der dækker op til 30.000 euro (vedlagt udskrift af forsikringspolice).

Ønskes der yderligere oplysninger til ovenstående er I velkomne til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

rinarios

Indlæg af rinarios » 22.04.2008 17:08:36

1000 tak for suveraent gode raad.

I link fra philippinerne staar der at brev skal forbi notar, dommerkontor, udenrigsministeriet og konsulat. Wow sikke en moelle.
Vi oensker at skrive brevet her fra Lima inden jeg rejser tilbage til DK, mon samme gaelder.

Karina

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej

Indlæg af jerry » 24.04.2008 17:58:15

Jeg skrev bare kort hvor længe vi havde kendt hinanden og at da jeg havde boet i hans hjemland 1 aar synes jeg det var paa tide at han kom op og saa mit land saa han kunne faa en forstaaelse for min kultur og baggrund og saa skrev jeg at ville komme i den og den periode da han havde ferie der i forbindelse med at turistsæsconen var slut og at han atter skulle vende tilbage til job den og den dato. Derudover skrev jeg hans fulde navn, födselsdato og hans id nummer. Jeg vedlagde kopi af mit pas med alle stempler jg havde fra Tyrkiet saa de kunne se hvordan jeg havde rejst ind og ud af landet.

seniorguy

visum og notar

Indlæg af seniorguy » 27.04.2008 14:01:22

Det er kun i meget få lande det er nødvendigt med en notar det er fx ikke nødvendigt i Fillipinerne men nødvendigt i Vietnam. Spørg den danske ambasaden i det pågældende land.

Jeg fik fx at vide jeg ikke skulle bruge notar for at invitere min kone fra Fillipinerne

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 27.04.2008 18:58:53

Notar, hvad betyder det? Dvs. dokumenter som invitationsbrevet skal legaliseres, eller?

Ved I om man skal det hos ambassaden i indien?

Jeg tør ikke at ringe til dem og spørge, da de måske godt kunne finde på at sige at man skal det alligevel. Mit brev er sendt kun med min underskrift, ... Håber det er nok... hvis ikke så skal jeg sende igen.

SIHA
AUG Board

Indlæg af SIHA » 29.04.2008 14:25:28

Hej

Ja, en notar bruges når papirer skal legaliseres.

Jeg har lige kigget på den danske ambassade i Indiens hjemmeside, og kunne ikke finde krav om at papirerne skal legaliseres. Så det er sikkert fint, som du har lavet det :-)

Se evt. her:
http://www.ambnewdelhi.um.dk/en/menu/Co ... es/visadk/

Mvh.

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 29.04.2008 19:15:03

Hi sidse,

Mange tak for dit svar. pyha... det var rart at vide. Har også selv ringet til ambassaden i indien, de siger også det er nok med min underskrift på brevet. Vedr andre ting, har jeg også bare sendt kopier uden noget legalisering.

Jeg håber at det går. Må indrømme at det ikke særlig sjovt at sidde i vores situation, jeg kangodt forstå hvorfor reglerne blevet lavet, men når det rammer en selv, så er det ikke så sjovt og faktisk meget haardt at holde ud. Jeg føler bare at dergår så megen tid til spilde, livet er for kort til at skulle blive væk fra hinanden, når man elsker hinanden. :-(

SIHA
AUG Board

Indlæg af SIHA » 29.04.2008 20:05:48

Hej

Jeg er helt enig, og føler også med dig. Jeg har selv været møllen igennem for ca. 4 år siden, så jeg kan udmærket huske afmagten man føler, når man lægger sit liv i andres hænder. Den eneste trøst jeg kan give, er at sagsbehandlingstiden er blevet væsentlig forkortet i forhold til tidligere :-)

Hold modet oppe og tænk på jeres vidunderlige fremtid sammen!

Knus

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

rinarios

Indlæg af rinarios » 01.05.2008 03:37:44

Godt at se andre har samme problem som os.

Vi har besluttet at ringe til den finske ambasade her i Lima, for at vaere paa den sikre side. Jeg synes dog at meget er en smule indviklet her, blot at blive gift kraevede en del. Lige nu er vi paa bryllupsrejse i Ayacucho.

Karina

Besvar