Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
keff
skaanebo skrev:keff skrev:Hej Molly.
Jeg tvivler stærkt på at der går direkte fly fra africa til Danmark.
Og hvis der alligevel gjorde,så står du på den forkerte side af udgangen. Jeg tror ikke paspolitiet gider gå igennem lufthavnen for at tale med dig.
Desuden er d-kort jo ikke en garanti for 2000 euro.Det er en bank-udskrift heller ikke.
Jeg har selv stillet dette spørgsmål flere gange herinde og der er ikke nogen der kan give os et 100% svar fordi det handler om stikprøve-kontrol..
Som jeg ser det så er paspolitiet i Tyskland/andre schengen-lande kolde i rø... og jeg tror ikke de gider ringe til dig,de ved i virkeligheden ikke hvem du er og hvor mange penge du har.
Det er korrekt, at folk er blevet afvist ved indrejse til Schengen, fordi de ikke har kunnet bevise, at de havde midler til deres ophold. Hvis man udtages til stikprøvekontrol af paspolitiet, og man ikke har tilstrækkeligt med kontanter på sig, men i stedet kan oplyse tlf.nr. på den person, som har inviteret, og vedkommende står i ankomsthallen, så vil politiet naturligvis kontakte vedkommende, som så skal kunne dokumentere, at han/hun har de økonomiske midler til at dække opholdet. Det kan naturligvis blive et problem, hvis ankomsten til Schengen sker i en lufthavn uden for Danmark, så det forudsætter, at man ankommer til Danmark som første land i Schengen.
Hej Skaanebo.
Har du nogle eksempler på at paspolitiet har forladt sin post for at gå ud på den anden side af bagageindleveringen og helt ud af udgangen for at checke om den inviterende part har pengene?
Det jeg ser når jeg går igennem check-point er nogle betjente som checker alle afrikanere og de har nok at se til med alle papirene og folk har travlt med at komme igennem hvis de er i transit.
Det ser altid ud som om de er underbemandet.
Undskyld min skepsis og jeg har ikke prøvet det selv men det lyder altså lidt mærkeligt.
Har du nogle konkrete eksempler? eller andre har måske?
Tak.
-
monies
Da min mand på vej til Danmark skulle skifte fly i Brussel, blev han kontaktet af paspolitiet. De ringede til mit hjemnummer og fik fat i min far, som så forklarede dem at hele min mands ophold ville blive betalt af mig. Samtalen tog 1 min og alt var i orden. Jeg tror ikke folk bliver sendt hjem igen når de har et visum og en invitation.
Mvh Monies
-
jerry
- Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige
Hej Keff.
Ja jeg har oplevet at de sendte en tyrkisk mand hjem fra samme fly som vi var med da han ikk kunne fremvise pengene. Ved ikk om det er alle steder de tjekker men dette var i Kastrup, der blev tjekket ialt 3 tyrkere og 2 af dem havde pengene og den sidste havde ikk...det gjorde at han blev tilbageholdt til det næste fly flöj tilbage til Antalya, Tyrkiet

,saa det sker altsaa i nogen tilfælde. Dermed ikk sagt at det sker ofte, men man skal bare være opmærksom paa at der altsaa kan forekomme disse stikpröver. Reglen er urimelig, men den er der nu engang og saa er der jo desværre ikk saa meget at göre
-
smukkemolly51
Hej Skaanebo.
Har du nogle eksempler på at paspolitiet har forladt sin post for at gå ud på den anden side af bagageindleveringen og helt ud af udgangen for at checke om den inviterende part har pengene?
Det jeg ser når jeg går igennem check-point er nogle betjente som checker alle afrikanere og de har nok at se til med alle papirene og folk har travlt med at komme igennem hvis de er i transit.
Det ser altid ud som om de er underbemandet.
Undskyld min skepsis og jeg har ikke prøvet det selv men det lyder altså lidt mærkeligt.
Har du nogle konkrete eksempler? eller andre har måske?
Tak.
Hvis det kun er afrikaner.. Eller dem de stopper som regl, så har jeg samme problem.. For min mand kommer fra et afrikansk land.
Gad vide om det tyrker som jerry skrev om, havde en den skulle besøge, alle en person ligesom os der sidder og venter... ??
Håber at der vil være en regl om at når det er visum med invitation, fra en boende person fra danmark, og den person der bor her i Danmark står i lufthavnen at der så ikke vil være nogen problemer..
Hvor er mange af de danske regler simpelthen bøvlet.
-
jerry
Hej smukkemolly.
Han skulle op og besöge sin kæreste og sagde at hun stod og ventede paa ham nede ved ankomsten,han havde invitationen i haanden og papirne var i orden, bare ikk ökonomien, men der var ikk noget at göre. Men tror ogsaa at det er forskelligt alt efter hvilken betjent du har med at göre, men som nævnt för, saa er det stikpröver og ikk hver gang der kommer et fly at de gör det.
-
smukkemolly51
Hejsa Jerry...
Det er bare noget af en risiko at tag når det kan ske ikke..
Havde håbet du havde skrevet at det bare var en der skulle på ferie og ikke en der havde sin kæreste til at stå og vente.. puha sikke en tude følelse det må være..
-
smukkemolly51
Kan være man skal efterlyse en person der kan tag 2000 euro med til lufthavnen, som bliver betalt for det.. Det ville da være en god forretning ikke

-
jerry
Hej smukkemolly.
Ha ha jo i kærlighed og krig gælder alle kneb

-
skaanebo
Du kan jo også tage ned og hente ham, så I rejser sammen på samme fly, så er der i hvert fald ingen problemer ved ankomsten.
Skrankepaver er der desværre nok af i vores samfund, og de lærer jo kun af deres fejl, så hvis der er nogen, som har været ude for dårlige oplevelser med paspolitiet, er det bare med at få klaget, så de ikke gentager sådanne fejl.
-
jerry
Skaanebo har ret, selvfölgelig er det dyrt at skulle tage ned og hente ham, men saa er det mere end 100% at der ikk sker noget. De 3 gange min mand har faaet visum har vi altid rejst sammen(men boede jo ogsaa sammen dernede). Men jo skrankepaverne lever i aller höjeste grad alle steder og man stöder paa en hel del af dem i forbindelse med visum og fs

.
-
smukkemolly51
det i fortæller mig er at han ikke bliver stoppet hvis jeg henter ham.. Så skal han ikke vise pengene.. synes det er dumt hvis reglerne er sådan..
Men fortæl fortæl

-
rinarios
- Geografisk sted: København
Hej,
Vi, min peruvianske snart mand og jeg viste intet vedr. disse 2000 EURO.
Jeg haaber at du skriver herinde efter weekenden omkring dit svar fra Holland, da det er ogsaa igennem Amsterdam han skal rejse for at besoege mig.
Maaske dette de 2000 EURO ikke gaelder hvis man er gift, eller ...
Karina
-
matildeudenh
Jeg ringer til Holland i morgen, for der har jeg fri, såhar jeg tid til at hænge i kø og spørge mig frem, og så skal jeg nok skrive hvad de siger.
Noget der lidt undrer mig ved denne regel er, at jeg jo har stillet bankgaranti, så selv hvis min kæreste og jeg bliver uvenner (hvad jeg ikke tror

) så har jeg stadig stor interesse i, at han kommer hjem som planlagt...
Og hvis man er gift...så har mna jo lissom også indikeret hvad man vil med hinanden. Men hvem har også sagt at regler skal være logiske.
-
Amiga
- Geografisk sted: Århus-Afrika
Spændende at høre hvad I finder ud af....
Min afrikanske kæreste landede i Kastrup for 1 mdr siden efter at have været igennem pas-kontrol i Barcelona (uden problemer og uden 2000 euro) og blev hevet til side af de danske pas-myndigheder (eneste sorte mand på flyet!). De tjekkede hans bagage og hans papirer men spurgte ikke til euro. Tilgengæld tog de en kopi af mit invitations brev (har de ret til det? og hvad skal de lige bruge det til?) og som kontrol spurgte de ham hvad mit navn var og hvor jeg boede -han fandt det ret komisk, som om han ikke vidste hvad jeg hed! og heldigvis var de ellers også søde i deres fremtræden den dag!
Kan slet ikke forestille mig følelsen hvis ens kæreste bliver afvist pga de 2000 euro..... så følger med her for at se om der kommer et endeligt svar omkring hvad de kan tillade sig....
SUK for alle disse regler i DK!
-
smukkemolly51
Synes simpelthen disse regler er for langt ude..
Hvis man kun er kærester kommer man til at stille en bankgaranti og hvis man så er gift behøver man ikke en bank garanti, da det altid skal stilles til ægtefæller..
Og så det med 2000 euro oven i.. Er det ikke snart lettere at forbyde alle indrejse. så bliver man jo fri for at lave alle disse inviklet regler...