Pigen fylder 21 i marts, og jeg selv er 34. Hun studerer Business administration and information systems på universitetet i Addis Abeba, og jeg har netop færdiggjort min cand.mag. i Musikvidenskab og Kommunikation ved Aalborg universitet.
Vi har været igang med at undersøge forskellige regler mht hvordan hun kan komme herop og leve sammen med mig, og i det mindste komme på besøg i første omgang. Hendes søster har arbejdet og studeret i Tyskland, og hun er vores store støtte og hjælp lige nu
Men det hele er jo ikke så let!
Jeg har undersøgt muligheder for at hun kan læse videre heroppe, hvilket ikke er umuligt, problemet er bare at det vil koste ca. 25.000 pr. semester, hvilket er penge hun ikke har. Ligeledes har jeg forsøgt med højskole, og det er det samme problem. Der gives praktisk talt (så vidt jeg ved ) ikke rigtig nogen discount for afrikanere der vil på højskole. Ihvertfald ikke en rabat der for alvor hjælper. Min kæreste bor hos sine forældre og er fuldt ud afhængig af deres indkomst. Jeg er selv på dagpenge og arbejdssøgende, og vil være i stand til at brødføde hende heroppe, selv under de nuværende omstændigheder. Men...hun skal jo nødvendigvis have noget at foretage sig, og ikke mindst skulle hun gerne kunne færdiggøre sit studie før eller siden.
Vi ser derfor nu på muligheden for at få hende herop på et au pair-ophold i første omgang.
Hvordan skal jeg/vi gribe sagen an? Og hvordan vil vi kunne fortsætte, så hun kan leve sammen med mig efter et afsluttet au pair-ophold?? Jeg bor i Jylland og bliver herovre. Findes der au pair-muligheder herovre, eller foregår det altsammen i Whiskeybæltet??
Skal lige sige, at jeg regner med at besøge min kæreste og hendes familie i Addis Abeba hen på sommeren. Men der er mange bolde i luften lige nu, og mange ting at håbe på
Håber på lidt god hjælp herinde fra.. Er glad for at der findes et forum som dette
Venligst
Musikeren...