Hej
Jeg har spurgt før, og nu gør jeg det igen.
Jeg er privat ansat i Sverige. Får min løn kontant og har endnu ikke betalt skat. Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at arbejde sort. Min løn er så lav at den sikkert er under bundfradraget, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har kontrakter på mit arbejde, hvor det antal timer jeg arbejder om ugen + min timeløn står. Jeg ved at de danske myndigheder bruger skatteoplysninger som bevis på at jeg har arbejdet i Sverige, men hvad gør jeg hvis skatten først bliver opgjort når året er omme. Til den tid skulle min mand og jeg meget gerne være i Danmark. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal gøre.
Nogen hjælp derude???????
Mvh Monies
Hvordan gør jeg med skatten?
Jo jeg bor og arbejder i Sverige. Jeg får en håndskrevet lønseddel, men det må jo være ok, når det er en privat arbejdsgiver. Jeg har prøvet at snakke med dem på det lokale skattekontor, men de er ikke særlig samarbejdsvillige. Man skulle tro de ikke har prøvet sådan noget før. Men jeg må jo prøve igen. Tak for svaret.
Mvh Monies
Mvh Monies
Hej Skaanebo
Problemet er jo at min arbejdsgiver ikke har trukket noget i skat. Nøjagtig som hvis man har ansat en havemand eller barnepige i Danmark. Man betaler dem kontant og så er det op til dem selv at betale deres skat. Men hvis jeg går på Skatteverket igen og viser mine lønsedler og siger at jeg vil betale skat af beløbet, kan det vel lade sig gøre. Jeg må prøve..... Troede bare at man kunne få en stak girokort til frivillig indbetaling af skat, men det lader ikke til at være tilfældet.
Mvh Monies
Problemet er jo at min arbejdsgiver ikke har trukket noget i skat. Nøjagtig som hvis man har ansat en havemand eller barnepige i Danmark. Man betaler dem kontant og så er det op til dem selv at betale deres skat. Men hvis jeg går på Skatteverket igen og viser mine lønsedler og siger at jeg vil betale skat af beløbet, kan det vel lade sig gøre. Jeg må prøve..... Troede bare at man kunne få en stak girokort til frivillig indbetaling af skat, men det lader ikke til at være tilfældet.
Mvh Monies