Tilsigelse
Tilsigelse
Hej,
mig og min kone modtagede for nogle dage siden et brev fra US omkring tilsigelse og blev bedt om at medbringe hendes pas. Da vi kom derhen tog de hendes pas og stemplede en udrejse på højst 7 dage(21.6.2012). Vi kom ind i et rum og fik at vide at vi var blevet afvist pga. boligkravet, da jeg ikke opfyldte dette krav, hvilket jeg var rimelig sikker på jeg gjorde. Jeg så så at det kun var min vens navn som står på lejekontrakten og at det er umuligt for mig at komme med på den lejekontrakt ifølge AABs regler. Jeg har nu fundet andet sted og bo, men ville høre om det overhovedet ville være muligt at klage til justitsministeriet og evt. at få min kone til at blive i landet, hvis jeg kan stille med nu bolig fra i dag af, som opfylder kravet. Vi var henne og snakke med US i fredags, og kan først gøre noget fra mandag af, og hun skal være ude af Danmark på torsdag.
vh. Brian Strandby
mig og min kone modtagede for nogle dage siden et brev fra US omkring tilsigelse og blev bedt om at medbringe hendes pas. Da vi kom derhen tog de hendes pas og stemplede en udrejse på højst 7 dage(21.6.2012). Vi kom ind i et rum og fik at vide at vi var blevet afvist pga. boligkravet, da jeg ikke opfyldte dette krav, hvilket jeg var rimelig sikker på jeg gjorde. Jeg så så at det kun var min vens navn som står på lejekontrakten og at det er umuligt for mig at komme med på den lejekontrakt ifølge AABs regler. Jeg har nu fundet andet sted og bo, men ville høre om det overhovedet ville være muligt at klage til justitsministeriet og evt. at få min kone til at blive i landet, hvis jeg kan stille med nu bolig fra i dag af, som opfylder kravet. Vi var henne og snakke med US i fredags, og kan først gøre noget fra mandag af, og hun skal være ude af Danmark på torsdag.
vh. Brian Strandby
Re: Tilsigelse
okay mange tak, jeg skriver klagen idag. gætter på de har lukket i weekenden. Ved du om det er nok at jeg har et brev fra udlejer at vi har fået lov at leje boligen, som både er underskrevet og beskriver at den er tidsubegrænset? eller skal vi lave selve lejekontrakten med det samme?
Er det ikke nemmest at lave lejekontrakten, så er det hævet over enhver tvivl
mvh DBS
mvh DBS
-
fundiver199
Desværre har en klage normalt ikke opsættende virkning på udrejsefristen, når det drejer sig om en ansøgning efter danske regler. Og boligkravet skal desuden være opfyldt, når man søger, hvis man ikke er en hjemvendende udlandsdansker.
Så jeg er bange for, at det er "tilbage til start" i dette tilfælde. Og den afviste ansøger bør helt ubetinget overholde udrejsefristen, så forløbet ikke resulterer i en visumkarantæne.
Så jeg er bange for, at det er "tilbage til start" i dette tilfælde. Og den afviste ansøger bør helt ubetinget overholde udrejsefristen, så forløbet ikke resulterer i en visumkarantæne.
Du kan selvfølglig prøve at klage, men jeg tvivler på at du/i får medhold, da us har handlet korrekt, så der er ikke så meget at klage over. Du opfyldte jo ikke boligkravet, da du ikke kunne fremvise en lejekontrakt med dit navn på. Jeg siger ikke at jeg syntes at det er retfærdigt, men der er umiddelbart handlet snore lige efter reglerne.strandby skrev:Hej,
vh. Brian Strandby
Du har nu skaffet en ny bolig, så i kan indlevere en ny ansøgning om fs med denne lejekontrakt som dokumentation på overholdelse af boligkravet. Men i får ikke lov til at indlevere ansøgningen når hun har fået fastsat en udrejsedato, så i er nød til at gøre en af 2 ting.
1) Hun tager hjem og ansøger dagen efter om fs med dig igen, og venter på at sagen bliver behandlet...Ulempen ved denne løsning er at hun ikke kan søge om visum mens sagen behandles, så trækker sagen ud over 3 måneder (og det vil den givet med det pres der er på us i øjeblikket), så må hun stadigvæk vente.
2) Hun tager hjem, og søger om et nyt visum der gælder fra det øjeblik at der er gået 3 måneder fra hun kom hjem. I søger så om fs igen fra Danmark, og hun venter sammen med dig i Danmark på at ansøgningen behandles.
Men overhold for GUDS skyld udrejsefristen. Det sidste i har brug for lige pt er vist at din kone får en visumkarantæne.
-
fundiver199
Som en tilføjelse kan man sige, at løsningsmodel 1) jo alt andet lige giver opholdstilladelse 3 måneder tidligere end løsningsmodel 2), foruden at man kan spare udgifterne til returbillet, rejsesygeforsikring og en visumansøgning. Så umiddelbart er det altså den mest "praktiske" løsning, selvom der er risiko for, at adskillelsen kommer til at vare lidt længere tid.