Ægteskab med en mexicaner

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenesn

Ægteskab med en mexicaner

Indlæg af Lenesn » 14.06.2012 18:05:37

Jeg vil gerne spørge om man kan gifte sig med en mexicaner her i danmark? jeg er alene mor på dagpenge, hvordan ser det ud for mig? hvilke papirer skal han have med? vi har aldrig mødt hinanden i virkeligheden men har snakket sammen i 11 måneder på nettet.. og skal man stille med 50.000 kr hvis man flytter til sverige? for det er rigtig mange penge .. hvis der er nogle her som kan hjælpe vil jeg gerne høre fra jer -..

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab med en mexicaner

Indlæg af mh1 » 14.06.2012 19:59:53

Du kan stort set gifte dig med hvem som helst i DK - dog ikke nogen, du er beslægtet med indenfor de 'forbudte grader' eller som er gift til anden side :wink:

Udlændinge, der vil vies i DK skal så vidt muligt medbringe bevis på deres civilstand (dvs. på at de er ugift), fødselsattest og naturligvis pas. Har udlændingen været gift før, vil myndighederne gerne se bevis på at skilsmissen er endelig. Alt undtagen passet skal oversættes til engelsk eller dansk (evt. norsk eller svensk). Mexico hører som DK til 'apostillelandene'. Læs her, hvad det betyder: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... illelande/

Du skal påregne 2-3 ugers ventetid på vielsen, og der kan først ansøges, når din kæreste er i DK. Læs fx her, hvordan du/I skal gøre: https://www.personregistrering.dk/index.php?id=78

Øverst på siden finder du 'Rådgivning' klik på den eller på dette link: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vejledninger
så finder du vejledninger om ægteskab, familiesammenføring, flytte til Sverige o.m.a.

Læs dem, og hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål, så spørger du bare igen.
mh
Rådgiver for ÆUG

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 14.06.2012 20:27:31

Vær opmærksom på, at hvis du flytter til Sverige (eller et andet EU-/EØS-land) kan du højst tage dine dagpenge med dertil i 90 dage.

soreng

Indlæg af soreng » 14.06.2012 21:09:00

Lenesn skrev:Jeg vil gerne spørge om man kan gifte sig med en mexicaner her i danmark? jeg er alene mor på dagpenge, hvordan ser det ud for mig?
Det er ikke noget problem at du får dagpenge. Hvor gammelt er dit barn? Hvis det er over 5-6 år gammel, og er et ganske "almindeligt" dansk barn, så kan du nok også slippe udenom de 50.000 kroner.
Hvis barnet ser sin far jævnligt (sådan noget ala hver anden weekend), så kan det også give dispensation for de 50.000 kr, og or reglen om at du ikke må have modtaget dagpenge.

Lenesn skrev:hvilke papirer skal han have med?
Den har mh dækket, men ellers kan din kommune svare dig på det. Det er dem der i sidste ende skal godkende papirerne.
Lenesn skrev:vi har aldrig mødt hinanden i virkeligheden men har snakket sammen i 11 måneder på nettet..
Med risiko for at lyde langt ældre end jeg føler mig, så pas nu på ikk'. ;-)
Lenesn skrev:og skal man stille med 50.000 kr hvis man flytter til sverige? for det er rigtig mange penge
Nej det skal du ikke, for har du boet i sverige i ABSOLUT minimum 3 måneder (gerne længere tid), så kan du søge efter EU regler, der ikke stiller den slags krav...Men det er altså heller ikke gratis at flytte til sverige, så de 50.000 kroner skal såmænd nok hurtigt få ben at gå på alligevel.
Lenesn skrev: .. hvis der er nogle her som kan hjælpe vil jeg gerne høre fra jer -..
Der er der mange der kan herinde. Du spørger bare løs. ;.)

Besvar