Hvor lang tid tager det..

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
colour73
Geografisk sted: Danmark

Hvor lang tid tager det..

Indlæg af colour73 » 09.04.2008 22:19:03

Hej Er der nogle som ved hvor lang tid det vil ta endnu: min mand er fra Tyrkiet, ved i Ankara den 19/2-08 og i dag den 9/4-08 fik jeg først brev fra us - jeg sendte det retur igen i dag. Så hvor lang tid går der nu til vi får besked? :? Nogle som ved tiden fra ambassaden her svar til vi får? Skal jeg bare kime dem ind.

Tulle
Geografisk sted: Herlev DK
Kontakt:

Indlæg af Tulle » 11.04.2008 23:32:33

Hej
I tyrkiet er svartiden 5-7 uger. Jeg mener at vi fik brev at jeg skulle stille garantien efter 4 uger og da jeg havde lavet garantien gik der 14 dage og visummet sad i hans pas.
Du kan altid bare ringe og høre hvordan det går med visummet og evt høre om de har modtaget dine papir i næste uge.

Pigen
Geografisk sted: Denmark, Sønderjylland

Indlæg af Pigen » 15.04.2008 20:49:36

evigheder hvis du spørger mig. Vi har venter nu i 12'te uge. og startede processen sidst i november.

Vi havde ellers til start fået at vide der ville gå 5-7 uger. Jeg er dybt skuffet over US

Tulle
Geografisk sted: Herlev DK
Kontakt:

Indlæg af Tulle » 17.04.2008 15:08:57

hvis det var mig ville jeg kime dem ned både i US og i ankara (hehe og det gjorde jeg vist også dengang :lol: :lol: )

Pigen
Geografisk sted: Denmark, Sønderjylland

Indlæg af Pigen » 17.04.2008 15:54:32

jeg har ringet til dem 4 gange. Og sidst tirsdags. Det er jo lidt åndsvagt når man får det samme at vide hver gang. Men jeg sagde jeg vil håbe i snart går i gang med vores sag nu hvor den har ligget i så lang tid. Og det er utroligt når andre kan få visum på 14 dage:S hvad laver de så derinde :S

Var fristet til at spørge om jeg ikke kunne komme ind til US og gi en hånd med:P nu hvor de havde sååå travlt! :s Men ville heller ikke være uhøflig og ødelægge alt haha

Hvis min chef havde givet mig en opgave og den havde overskredet tiden så meget havde han nok taget lidt fat i mig

Mette-pii

Indlæg af Mette-pii » 19.04.2008 20:43:06

Hej alllesammen =)

Forstaar jer godt.. og kan nıkke genkendende tıl alle de tıng ı skrıver.
Mht hvor laenge US maa ha sagen körende ved jeg desvaerre ıkke.. men jeg gav dem et lılle skub ı enden da jeg naevnte at jeg havde snakket med en advokat... efter jeg havde ventet ı 3.5 maaneder paa det tıdspunkt.. og det synes jeg var lıge ı overkanten. Saa pröv det.. det hjaelp for mıg.. Og det var ıkke engang en lögn for at skubbe paa.. Jeg har en bekendt som er advokat.. og hun vıdste nogle tıng ı den sag. Og for det ıkke skal vaere lögn saa körte de sagen ıgennem hos US mens jeg hang ı röret :S Altsaa er de ıkke for meget engang ı mellem derınde??? Jeg fık ogsaa at vıde gang paa gang naar jeg rıngede at de havde saaaaaaa travlt.... men da jeg rıngede for 27. gang ca... og naevnte advokaten.. saa kom der skub ı dem derınde :)

Dejlıgt foraar tıl alle =)

-Mette

keff

Indlæg af keff » 19.04.2008 22:09:11

Mette-pii skrev:Hej alllesammen =)

Forstaar jer godt.. og kan nıkke genkendende tıl alle de tıng ı skrıver.
Mht hvor laenge US maa ha sagen körende ved jeg desvaerre ıkke.. men jeg gav dem et lılle skub ı enden da jeg naevnte at jeg havde snakket med en advokat... efter jeg havde ventet ı 3.5 maaneder paa det tıdspunkt.. og det synes jeg var lıge ı overkanten. Saa pröv det.. det hjaelp for mıg.. Og det var ıkke engang en lögn for at skubbe paa.. Jeg har en bekendt som er advokat.. og hun vıdste nogle tıng ı den sag. Og for det ıkke skal vaere lögn saa körte de sagen ıgennem hos US mens jeg hang ı röret :S Altsaa er de ıkke for meget engang ı mellem derınde??? Jeg fık ogsaa at vıde gang paa gang naar jeg rıngede at de havde saaaaaaa travlt.... men da jeg rıngede for 27. gang ca... og naevnte advokaten.. saa kom der skub ı dem derınde :)Dejlıgt foraar tıl alle =)-Mette
Jeg ved ikke hvad i andre tror,men jeg har lidt på fornemmelsen at medarbejderne i US har fået besked på at trække sagerne ud i langdrag. Måske for at sortere de useriøse fra? Hvem ved? Jeg undre mig lidt over hvordan sagsbehandlingen foregår,de checker vel om folk er uønsket i schengen osv og det gøres vel online idag.. men hvorfor er sagsbehanlingen så,så langsom. Hvis en virksomhed var så langsom så ville de ikke tjene nogen penge. Jeg ved godt at det ikke er det samme men alligevel. ambassaderne har jo checket vielses-attest og pas og dåbs-attest osv. Hvad mere er der for US at ordne?
Jeg ved godt at der kommer mange ansøgninger ind men de bruger alligevel 9 uger på hver ansøgning,så hver enkelt sag ligger jo lang tid uden at blive rørt.
:roll: Nogen der ved hvad de laver?

colour73
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af colour73 » 22.04.2008 16:53:42

Hej

JESSS.... endligt et JA :D - tager afsted i morgen, så har vi lidt tid sammen med familien inden vi drager til Ankara og så ellers hjem til DK.
Held og lykke til alle - håber det vil går jer lige så godt.

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 22.04.2008 18:23:53

nej wow ...

tillykke med det :)

Besvar