spørgsmål om afvisning - udvisning
spørgsmål om afvisning - udvisning
Hvis det ender med at man får afslag på sin ansøgning og ægtefællen skal forlade landet, hvem skal så rent praktisk betale for biletten?
Re: spørgsmål om afvisning - udvisning
så er vi så heldige at vi slet ikke har råd
hvad gør man så?
Det skal du
Har du ikke dokumenteret, at du er i stand til at forsøge din ægtefælle
Man kan godt opnå en gratis enkeltbillet hjem. Man kvalificerer sig ved at få et afslag - undlade at forlade landet indenfor fristen og herefter leve et skjult liv som papirsløs uden rettigheder. På et tidspunkt bliver man anholdt - sat i forvaring og sat på et fly. Det kan ikke anbefales.
Hvis du ikke har råd ? Tag et lån, spis havregrød, tag et ekstra job ...
Man kan godt opnå en gratis enkeltbillet hjem. Man kvalificerer sig ved at få et afslag - undlade at forlade landet indenfor fristen og herefter leve et skjult liv som papirsløs uden rettigheder. På et tidspunkt bliver man anholdt - sat i forvaring og sat på et fly. Det kan ikke anbefales.
Hvis du ikke har råd ? Tag et lån, spis havregrød, tag et ekstra job ...
Jeg VAR i stand til at forsørge min ægtefælle......men ikke mere da jeg netop er blevet fyret.
og de "gode" råd med havregryn og andre (ikke videre smarte) bemærkninger bliver lidt svært når den hjælp man kan få i Danmark kun med nød og næppe dækker huslejen.
og de "gode" råd med havregryn og andre (ikke videre smarte) bemærkninger bliver lidt svært når den hjælp man kan få i Danmark kun med nød og næppe dækker huslejen.
Såe.....det der med "skal" er pænt nok på et stykke papir......bare ikke realistisk.
-
fundiver199
Virksomheden DER låner penge ud til alle, der ikke er registreret som dårlige betalere, uden at stille særlig mange spørgsmål eller kræve særlig meget dokumentation. At afdrage et lån på 5.000 kroner til en flybillet er overkommeligt selv for en bistandsklient. Og ellers kan familien måske hjælpe.
-
Panicbutton
Den billigste løsning kunne jo evt være at låne af forældre, hvor man som oftest er sikret et rentefrit lån 
Jeg kan også sagtens forstå følelsen af at i da selvfølgelig heller ikke har lyst til at være adskilt, men i må jo tage tyren ved hornene og få klaget over afvisningen, hvis der fra US er begået en fejl, eller i kan modargumentere afslaget.
Edit: læste lige ordet 'hvis' i dit indlæg. Men ja, det er jo ikke alle andres problem at betale en flybillet.
Jeg kan også sagtens forstå følelsen af at i da selvfølgelig heller ikke har lyst til at være adskilt, men i må jo tage tyren ved hornene og få klaget over afvisningen, hvis der fra US er begået en fejl, eller i kan modargumentere afslaget.
Edit: læste lige ordet 'hvis' i dit indlæg. Men ja, det er jo ikke alle andres problem at betale en flybillet.
Det er vel ej heller mit problem at det ikke er frit at gifte sig med hvem man vil??? At man i danmark ikke kan respektere et ægteskab med en fremmed er vel også en slags tvangsægteskab?? Skal jeg tvinges til at gifte med med en dansker for at vi begge kan være her?
Desuden er faktum at vi opfylder alle kravene, men til trods for dette stadigvæk risikerer et afslag fordi en eller anden klaphat frit kan vælge at tolke den fremsendte dokumentation som det passer ham/hende.
Så set fra min side.....hvorfor skulle jeg optage lån for at sende en ægtefælle jeg har ret til at gifte mig med, og opholde mig sammen med, ud af landet?
Kan ikke se at hvis man ønsker at prædike rasicme, og tvangsægteskab i dette land, hvorfor man så i praksis udfører en omvendt rasicme og frivillig tvang til valg af partner for at man skal føle sig sikker på at begge kan opholde sig i ens hjemland.
Af alle de lande vi har boet og arbejdet, har det vist sig at være det absolut sværest at få lov til at sætte fod i mit eget skide hjemland!!!!! Det er sgu grotesk........
Desuden er faktum at vi opfylder alle kravene, men til trods for dette stadigvæk risikerer et afslag fordi en eller anden klaphat frit kan vælge at tolke den fremsendte dokumentation som det passer ham/hende.
Så set fra min side.....hvorfor skulle jeg optage lån for at sende en ægtefælle jeg har ret til at gifte mig med, og opholde mig sammen med, ud af landet?
Kan ikke se at hvis man ønsker at prædike rasicme, og tvangsægteskab i dette land, hvorfor man så i praksis udfører en omvendt rasicme og frivillig tvang til valg af partner for at man skal føle sig sikker på at begge kan opholde sig i ens hjemland.
Af alle de lande vi har boet og arbejdet, har det vist sig at være det absolut sværest at få lov til at sætte fod i mit eget skide hjemland!!!!! Det er sgu grotesk........
Lovgivningen er politisk besluttet og det kan man få forsøge at påvirke på forskellige konstruktive måder. Herudover er vi alle nødt til at spille efter de regler, som der nu engang er - også de medarbejdere, som er ansat til at forvalte loven.
Man rammer ikke systemet ved at undlade at efterleve en afgørelse - men man rammer i høj grad sig selv og sin ægtefællen.
Man rammer ikke systemet ved at undlade at efterleve en afgørelse - men man rammer i høj grad sig selv og sin ægtefællen.
Det lyder som om at alt hvor der er politisk besluttet er du villig til at tage for gode varer, og pænt følge??? Sikke en omgang vrøvl!!! At 500 personer vader over for rødt lys, gør ikke handlingen mere rigtigt - uanset spilleregler.
En god ven har netop taget sin Tjekkiske ægtefælle med til landet - hvori der selvfølgelig ikke er nogle problemer. Fortæl mig lige hvori min ægtefælles tilhørsforhold skulle være anderledes??? Det vil sige at vi godtager en lovgivning som på grundlag af hvor de er født og opvokset kan afvises, mens andre blankt godkendes fordi de er heldige nok til at være født i et land hvor de er med i et politisk samarbejde??
Hvis man ikke kan se det forkerte i den måde at føre politik på, og behandle folk - så er der sgu ikke meget at rykke rundt med i emhætten.
En god ven har netop taget sin Tjekkiske ægtefælle med til landet - hvori der selvfølgelig ikke er nogle problemer. Fortæl mig lige hvori min ægtefælles tilhørsforhold skulle være anderledes??? Det vil sige at vi godtager en lovgivning som på grundlag af hvor de er født og opvokset kan afvises, mens andre blankt godkendes fordi de er heldige nok til at være født i et land hvor de er med i et politisk samarbejde??
Hvis man ikke kan se det forkerte i den måde at føre politik på, og behandle folk - så er der sgu ikke meget at rykke rundt med i emhætten.
Jeg håber, at du har fået svar på dit spørgsmål og ønsker dig og din ægtefælle held og lykke.
-
Panicbutton
Sort på hvidt, tror jeg ikke at der er mange herinde, der synes, det politiske aspekt, i at undertrykke kærlighed, er en god ting.sjippe skrev:Det lyder som om at alt hvor der er politisk besluttet er du villig til at tage for gode varer, og pænt følge??? Sikke en omgang vrøvl!!! At 500 personer vader over for rødt lys, gør ikke handlingen mere rigtigt - uanset spilleregler.
Meget tyder på at der ligger en afvisning bag dette, og det er jo beklageligt og sørgeligt - ret mig hvis jeg tager fejl. Du nævner i denne post ikke så meget om hvor din ægtefælle er fra, så det er lidt svært at kunne give dig medhold i retfædrigheden, i hvor forskellen ligger. Jeg kan næsten forstå på det hele, at vi snakker en borger udenfor EU?
For ægtefæller udenfor EU, skal man jo selvsagt igennem en familiesammenføring, og denne skal godkendes. Jeg benægter ikke at det kan være besværligt og møgsommeligt at skulle trækkes igennem, men alting har jo sin pris.
Jeg kan dog ikke se problematikken i at en Tjekkisk ægtefælle bosætter sig i Danmark, hvis bare forsørgerdelen er dækket, da man kan benytte sig af retten til fri bevægelighed indenfor EU.
Hvad er det, 3 år, man i første omgang som EU-borger har ret til, at bosætte sig i andre EU-lande, hvis man dog er økonomisk uafhængig og ej er til belastning for det tilflyttede lands samfund?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ sjippe, er du bare ude på at provokere, eller hvad er meningen med dine indlæg? Du og din ægtefælle har åbenbart ikke fået en afgørelse endnu, men jeg forstår egentlig slet ikke hvorfor I har søgt om at komme til at bo i dit 'skide hjemland'.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Panicbutton
Det ville virke lidt underligt, hvis nogle skulle have lov at springe køen over, og ja, er dokumentationen mangelfuldt indleveret, så er der risiko for et afslag. Er I i besiddelse af dokumentation I mener kan fremme jeres sag, kan I jo altid eftersende dette til jeres sagsbehandler.sjippe skrev:Desuden er faktum at vi opfylder alle kravene, men til trods for dette stadigvæk risikerer et afslag fordi en eller anden klaphat frit kan vælge at tolke den fremsendte dokumentation som det passer ham/hende.
Få nu lige afgørelsen først, så skal vi nok hjælpe dig igennem klagevejledningen, hvis det er gået helt galt. I bliver sammen med en afvisning, tilsendt en klagevejledning, hvis I mener sagen er afgjort på forkert grundlag.
Resten af dit indlæg vælger jeg at ignorere, på trods af at jeg heller ikke er pavestolt af at være dansker.