Britisk pas

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rukh

Britisk pas

Indlæg af rukh » 11.06.2012 19:03:04

Hej Alle.

Jeg ville hører om nogle kunne hjælpe mig med,at fortælle om min kommende mand, som har dansk opholdstilladelse men desværre tidsbegrænset pga. En plettet straffeattest, om han har mulighed for at få britisk pas som mig selv hvis vi tager til England og bor der?

På forhånd tak!

soreng

Re: Britisk pas

Indlæg af soreng » 11.06.2012 21:05:42

Man bliver ikke statsborger bare ved at flytte til et land og bo der. På samme måde som at man ikke bliver statsborger i Danmark bare ved at få permanent opholdstilladelse.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 12.06.2012 15:15:31

Det kommer da an på, om han lever op til de krav for erhvervelse af statsborgerskab, som Storbritannien stiller, og som jeg for det første ikke kender, og som for det andet også kan være ændret, når din mand har boet f.eks. 5 eller 9 år i Storbritannien og dermed i det hele taget har mulighed for at søge om britisk statsborgerskab.

Dit spørgsmål svarer til at spørge, om din mand kan få kørekort. Her vil svaret også være, at ja det kan han, hvis han består køreprøven. Men vi andre kan jo ikke vide, om han vil bestå køreprøven eller ej, så dit spørgsmål kan reelt ikke besvares meningsfyldt.

Måske mener du, om din mands plettede straffeattest vil stå i vejen for, at han kan få britisk statsborgerskab. Men det kommer jo an på, hvilke regler Storbritannien har for den slags. Det kan da godt tænkes, at nogle lande vil kræve af kandidater til statsborgerskab, at de skal have en nogenlunde "clean record" fra tiden før, de flyttede til det pågældende land. Men som hovedregel lægger de fleste lande nok mere vægt på, hvad der er sket, efter at man flyttede dertil.

Og derfor er det da måske heller ikke helt dumt at søge en "frisk start" et andet sted, når det nu ikke er gået så godt i Danmark. Så kan tavlen jo viskes ren, og din mand kan starte forfra uden at have en masse skidt med i bagagen. Det gælder ikke kun med hensyn til erhvervelse af statsborgerskab men også med hensyn til et komme passende langt væk fra de mennesker, som måske kunne påvirke ham til at fortsætte sin kriminelle løbebane.

Der er jo et gammelt dansk udtryk, der hedder at "komme i dårligt selskab". Og er man kommet det, kan det da være en udmærket ide at flytte så passende langt væk fra det sted, man er kommet det, at ens uheldige bekendtskaber ikke fortsætter med at opsøge en i tide og utide.

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 13.06.2012 05:51:02

Prøv her her står intet omkring at onår britisk statsborgerskab men der står lidt omkring fs og de nye regler der er varslede i UK

http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitec ... -migration

Besvar