Jeg er dansker og skal med mine børn til Rusland. Vi har alle privat invitation.
Nu skal jeg så have visum og er i god tid - skal rejse om 3 uger. Men nej ambassaden har først tid d. 29. Juni dagen før og visum tager 10 dage !!
Hvor irriterende at 1) de kører et så old nordisk system med invitation og visum, 2) at de så ikke kan udvide åbningstiderne når de nu ikke kan håndtere flere ansøgere, 3) De skal sørme også have en pæn sum for at udstede visum
Hvor elendigt Rusland - det er en om'er
Jeg håber Rusland endag får taget sig sammen og indgå en aftale med EU om visum fri rejse eller simplificeret visum ansøgningsprocess.
Rusland - elendig visum service
Re: Rusland - elendig visum service
3 uger til at få udstedt et visum er absolut ikke at være i god tid. En standard behandlingstiden på en dansk ambassade er 15 arbejdsdage = 3 uger, og det er vel og mærke hvis sagen er helt ligetil og uden nogle spørgsmål af nogen art.bluee skrev: Nu skal jeg så have visum og er i god tid - skal rejse om 3 uger. Men nej ambassaden har først tid d. 29. Juni dagen før og visum tager 10 dage !!
Hvis du ikke har undersøgt hvor længe det vil tage at få udstedt et visum til det land du vil rejse til, før end at du køber billetter, så er du altså langt hen af vejen selv uden om hvis du kommer i tidsnød.
Du mener at det russiske system adskiller sig fra det danske og resten af de Europæiske landes system på det punkt?bluee skrev: Hvor irriterende at
1) de kører et så old nordisk system med invitation og visum
Hvis de udvider åbningstiden, så kommer der flere ansøgere igennem om dagen, og der er flere ansøgninger der skal behandles...Hvordan er det lige at du mener at det skulle give hurtigere sagsbehandlingstider? Jo kortere åbningstid de har, jo mere tid har de da til at behandle ansøgningerne de får ind.bluee skrev: 2) at de så ikke kan udvide åbningstiderne når de nu ikke kan håndtere flere ansøgere
Igen kan du se mit svar til dit punkt 1...Det er da heller ikke gratis for en russer at få udstedt et visum til Danmark/Schengen.bluee skrev: 3) De skal sørme også have en pæn sum for at udstede visum
Hvad får dig til at tro at det er Ruslands skyld? Det som jeg læser, er en person der ikke havde gidet at sætte sig ind i reglerne for at indrejse et land, før end at efter flybilletterne var købt, og nu prøver at skyde skylden for det væk fra sig selv.bluee skrev: Hvor elendigt Rusland - det er en om'er
Men havde du et spørgsmål eller gik du rent faktisk processen for at oprette en profil igennem, bare for at komme af med noget galde?
Man kan altid håbe, men hvis du tror at det kun er Rusland der sparker imod for at det sker, så tror jeg at du er lidt naiv.bluee skrev:Jeg håber Rusland endag får taget sig sammen og indgå en aftale med EU om visum fri rejse eller simplificeret visum ansøgningsprocess.
Hej.....
Prøv at kontakte Alt Rejser, og høre om de kan hjælpe dig på nogen måde.
mvh DBS
mvh DBS
Som DBS nævner, ville jeg anbefale det samme.DBS skrev:Hej.....
mvh DBS
De gange jeg skulle til Rusland, bestilte jeg visum og invitation gennem Alt Rejser og så var rejserne til Rusland problemfrie.
-
fundiver199
Jeg må indrømme, at jeg ikke kunne lade være med at trække på smilebåndet over dette indlæg. Trådstarteren finder det således åbenbart helt vildt forargeligt, at der gælder omtrent de samme vilkår for danskere, der gerne vil besøge Rusland som for russere, der gerne vil besøge Danmark. Ærlig talt: Hvor forkælet og forvænt er man så? 
Jeg håber dog naturligvis, at det hele løser sig, så pengene til billetterne ikke er spildt. Men ellers bekræfter det vel bare det gamle ordsprog, at af skade bliver man klog men sjældent rig. Til orientering tilbyder de fleste flyselskaber at refundere de såkaldte skatter og afgifter på en billet, såfremt denne ikke benyttes.
Jeg håber dog naturligvis, at det hele løser sig, så pengene til billetterne ikke er spildt. Men ellers bekræfter det vel bare det gamle ordsprog, at af skade bliver man klog men sjældent rig. Til orientering tilbyder de fleste flyselskaber at refundere de såkaldte skatter og afgifter på en billet, såfremt denne ikke benyttes.