Efter at have læst:
viewtopic.php?f=7&t=3705
Under spørgsmålet:
SP: Er der nogen fordele ved at bruge EU-reglerne i stedet for de danske regler, hvis man ikke har pro-blemer med 24-års reglen eller tilknytningskravet?
så er jeg da mere rolig da den bekendte jeg stødte ind i tydeligvis har misforstået det hele.
Der står at, og jeg citerer:
ikke nok med det, så har jeg også læst mig frem til at min kone har ret til sprogundervisning som kommunen betaler for."Ved anvendelse af EU-rettens regler får din ægtefælle/partner permanent opholdstilladelse efter 5 år uden andre krav end, at I stadig skal være gift og bo sammen i Danmark eller et andet EU-land"
Jeg har i princippet intet at frygte, når jeg flytter tilbage til Danmark ?
Min kone har knap nok fået opholdskortet i hånden og jeg er allerede begyndt at tænke fremad til når vi skal flytte tilbage til Danmark. Jeg har læst meget i dette forum, men der er ingen "vejledning" (Vejledning i parantes, da søgernes forholde næsten aldrig er ens).
Denne har jeg dog tænkt mig at lave, f.eks. hvad man skal have ordnet inden man flytter til Danmark, hvilke dok. der kræves og hvilke rettigheder der stilles til rådighed.
Jeg har stadigvæk meget jeg skal lære !!!
Hej igen Æug